יעל אביטל, יפה בן דויד (צילומים: שמעון כהן, ענבל סגל)
יעל אביטל, יפה בן דויד (צילומים: שמעון כהן, ענבל סגל)

הבחירות להסתדרות המורים: מנהלת בית הספר מירושלים יעל אביטל שמתמודדת מול יפה בן דויד

לקראת הבחירות לראשות הסתדרות המורים - תכירו את יעל אביטל, מנהלת בית הספר "המעיין" בירושלים, שמתמודדת מול המזכ"לית הוותיקה יפה בן דויד

פורסם בתאריך: 31.5.21 18:33

מחר, שלישי, 1.6.21, יבחרו עובדי ההוראה בבתי הספר היסודיים את המזכ"לית הבאה של הסתדרות המורים. להצבעה הזו יש השפעה על מאות אלפי תלמידים והוריהם – ולמעשה, המשק כולו. כאשר מול יפה בן דויד המזכ"לית הוותיקה ניצבת מתמודדת חדשה – יעל אביטל, מנהלת בית ספר בחינוך המיוחד ה'מעיין' בשכונת עין כרם, יו"ר סיעת נחל.

אביטל, בת 53, מתגוררת בשכונת ארמון הנציב. כאשר ברזומה שלה 30 שנה של ותק בתחום החינוך. "הרצון להתמודד לתפקיד מזכ"לית הסתדרות המורים התבשל בקרבי בעיקר כשפרצה תקופת הקורונה, בעצם הרגשתי שהארגון שאמור לייצג ולהשמיע את הקול של העשייה החינוכית של המורים לא נשמע מספיק", מספרת אביטל בשיחה עם "כל העיר"." פשוט לא הכירו מה שעשינו. וכל השיח של מי שעמד בראש הרגיש לי ולחבריי פחות נעים וטוב. לכן, ברוח המנהיגות של ההובלה, החדשנות וחוש הצדק שמגיע גם מהבית וטבוע בי, החלטתי לעשות את זה פשוט אחרת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"אני עוסקת בחינוך המיוחד ובין היתר יו"ר פורום חינוך ביובלים, חברת הנהלה במינהל קהילתי תלפ"ז ועוד", מוסיפה אביטל. " אני פשוט רוצה לשנות, וברגע שאני שומעת מהשטח דברים שמורים נפגעים ולא שבעיי רצון, ובמעמד נמוך אני רוצה לשנות ולחדש כי החינוך בראש מעייני. צריך להבין שמקצוע החינוך תמיד היה מכובד, וגם בחברה היהודית פעם זה תמיד היה בראש, ואנחנו רוצים להחזיר את המעמד שלנו למשמעותי יותר".

לדברי אביטל, בין הדברים הראשונים שתתמקד בהם במידה ותיבחר לתפקיד הינו הסכם השכר של המורים שלא נחתם כבר במשך שנתיים. "מה זה מורה מרוצה? כשנותנים לו את התנאים שמגיע לו – אי אפשר לדרוש מהמורים גם להיות טכנולוגים, גם ללמד, להתמקצע וכל כך הרבה דברים כשהשכר כל כך נמוך. מורה מתחיל לא יכול להיות שזה יהיה שכר שלו. ומתי החברה מעריכה את עובדיה? כשמקבלים תמורה יפה. ברגע שהשכר יהיה גבוה יותר יגיעו למקצוע מורים צעירים חדשים ולא יברחו כמו שעושים המון. בעיניי, במערכת החינוך המורים כל שנה הולכים אחורה, הפנסיה של הגמלאים הנמוכה ביותר במשק, מורה מתחיל עדיף לו למלצר והוא ירוויח יותר".

"בסך הכל, התגובות שאני מקבלת במיוחד מהירושלמים הן חמות, אוהדות ומפרגנות, אין לי קמפיין ויועץ תקשורת, הכל אנחנו עושים לבד", מסכמת אביטל. "הגננות, המורים, הגמלאים כולם משוועים לשינוי ואני מקווה שיהיה טוהר בחירות הוגנות, ושיאפשרו לכולם להצביע באופן דמוקרטי, ואם זה קורה אנחנו מנצחים בגדול. החינוך הוא באמת חוד החנית של החברה, ואם כולנו לא נתגייס ולא נשים את החינוך במקום הראוי לו אנחנו מפספסים לחנך לערכים את החברה ואת הדור הבא. בנוסף, האיגוד המקצועי צריך לייצג את המורים בצורה הטובה ביותר ולכבד אותו כדי שיהיה שיח ולבצע מהלכים יחדיו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר