מכור לסקס (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
מכור לסקס (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הירושלמי שנכנס לעמותה לגמילה מהתמכרות לסקס

מיכאל, כבן 50, תושב ירושלים, נשוי ואב לילדים מספר בגילוי לב מה זה אומר להיות מכור למין

פורסם בתאריך: 27.6.17 20:50

"התאווה ניהלה אותי, מצאתי את עצמי נמשך לגברים, נשים, סרטים ארוטיים ופנטזיות מיניות מכל סוג שהוא, זה תפס לי מקום רציני בהתנהלות היומיומית שלי, דבר שלא אפשר מהלך תקין של חיים", מספר ומתאר בשיחה עם "כל העיר", מיכאל, כבן 50, תושב ירושלים, נשוי ואב לילדים המשתייך לזרם הדתי עממי, שמתמודד מדי יום עם התמכרות למין.

מה זה אומר להיות מכור למין?

"זה אומר לחשוב על סקס כל הזמן. יותר מהרגיל ויותר מהממוצע. וכל הזמן לחפש עם מי לשכב. זה ממש מנע ממני חיים נורמליים, נשאבתי לתוך הדחף".

יש לציין כי התמכרות למין היא למעשה אובססיה בלתי נשלטת – מצב שבו דחפים מיניים או התנהגויות ומחשבות הקשורות למין הם כפייתיים, עד כדי פגיעה בתפקוד היום יומי.

"כל הזמן אני עסוק בלחפש עם מי לעשות סקס, זה בלתי נשלט", ממשיך ומתאר מיכאל, "ברור שהחיים שלי לא התנהלו בדרך הנכונה. זה סבל נפשי ופיזי, הייתי חצוי, ידעתי שאני נמשך לדברים, שהם בניגוד מוחלט לרצונות האמיתיים שלי, אבל לא יכולתי ללכת נגד ולהתנתק. וזה הלך והחמיר עם השנים, כבר בגיל מאוד צעיר הבנתי שאני נהנה לגעת בעצמי והתחלתי לאונן, אבל זה לא הספיק, וכשזה לא הספיק חיפשתי ריגושים וקשרים. הייתי יוצא לברים, פאבים וכדומה בירושלים, תל אביב וגם בחו"ל, חיפשתי כל הזמן איך לספק את התאווה המינית שלא נגמרה אף פעם, זה סיוט".

***

"הייתי במצב הכי נמוך שאישה יכולה להגיע אליו, הסמים נהילו אותי"

ירושלים 2017, הפנים של העוני: 20 נפשות בבית אחד בקטמונים

"צריכים 'להתארגן' למסיבות סוף שנה": תלמידים נתפסו על חם 

***

איך כל זה מסתדר עם זוגיות ומשפחה?

"זה לא. המחויבות הראשונה שלי היתה הזוגיות, אבל מכיוון שהראש היה עסוק בחוץ, לא יכולתי למלא את המחויבות הזאת, וזה סבל בלתי יתואר, עשיתי כל הזמן דברים בניגוד מוחלט לרצון שלי. אשתי הבינה שאני רוצה לברוח כל הזמן, וכשהיא שאלה אותי לאן, תמיד היו לי תירוצים שקשורים לאחרים. היא באמת ניסתה לשאול לאן אני הולך ומה אני עושה, לא סיפרתי לה שאני בוגד, אבל לדעתי היא הבינה לבד".

איך התמודדת עם הבעיה?

"לא ידעתי להגיד שאני מכור, ידעתי שיש לי בעיה, אבל הייתי בטוח שאני יכול להתמודד לבד. ניסיתי והצלחתי לתקופות קצרות וחוזר חלילה. אבל לפני כחמש שנים שיתפתי חבר בבעיה שלי, והוא סיפר לי שיש תוכנית גמילה של 12 צעדים. החלטתי לנסות, אבל פחדתי להצטרף לקבוצה בירושלים, וכך מצאתי את עצמי בקבוצה מחוץ לעיר, שלהפתעתי גיליתי מספר מכרים שאף הם מתמודדים עם הבעיה. אני כבר חמש שנים בתוכנית הזו ואנחנו מחזקים אחד את השני, ובכך אני דואג שלא אחזור לאותם מצבים. בתוך התהליך יש מקום חשוב לשיפור הקשר הביתי, ואין מנוס מלחשוף דברים קשים, אבל אנחנו מקבלים תמיכה והדרכה. היום אני יודע שאם הייתי מגיע בגיל צעיר מאוד יכול להיות שהייתי יכול לקיים חיי משפחה נורמליים כבר אז".

 

מכור לסקס (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

מכור לסקס (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

 

"סקסוהוליסטים אנונימיים בישראל", היא עמותה חברתית, או כפי שחברי הקבוצה מגדירים אותה – חברותה של נשים וגברים שמנסים לעזור אחד לשנייה. דרך הפעולה היא "12 הצעדים", ממש בדומה לגמילה מאלכוהול, שהוקמה בשנות ה-30 בארה"ב. העמותה לגמילה ממין הוקמה בשנות ה-80 בארה"ב, ורק ב-20 שנה האחרונות היא פועלת בארץ. הטיפול הוא חינם ופתוח לכולם, אפשרי להגיע דרך הקו החם – 

052-7640209.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר