מתוך טקס הענקת תעודת ההוקרה (צילום: דוברות הדסה)
מתוך טקס הענקת תעודת ההוקרה (צילום: דוברות הדסה)

תעודת ההוקרה החריגה: הרופאה שיצאה לקנות תרופה באופן פרטי בשל המחסור

ד״ר טל בן אוליאל, רופאה בכירה במחלקה לנוירולוגיה בהדסה עין כרם, קיבלה תעודת הערכה מיוחדת לאחר שרכשה תרופה מכספה הפרטי עבור מטופל שנותר ללא תרופה בשל חובות "הדסה" לספקים

פורסם בתאריך: 18.6.21 13:27

ד״ר טל בן אוליאל, רופאה בכירה במחלקה לנוירולוגיה בהדסה עין כרם, קיבלה תעודת הערכה מיוחדת מטעם בית החולים, במעמד מנכ״ל בית החולים, פרופ׳ זאב רוטשטיין.

התעודה הוענקה לה על מסירות ונתינה יוצאת דופן לחולה, הפגנה של אנושיות יוצאת דופן והצלת חיים בדרך אישית ובלתי מתפשרת, לאחר שרכשה עבורו תרופה מכספה האישי באופן פרטי ברשת 'סופר פארם', לאחר שמלאי התרופה של בית החולים אזל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


המחסור בתרופה המדוברת ובתרופות נוספות נוצר בשל חובות של בית החולים ושל רשת הדסה בכללי לספקים. מרגע שהבינה ד״ר בן אוליאל כי מצבו של החולה שלה במחלקה הינו קשה ותרופתו, המיועדת לטיפול באפילפסיה, אזלה במלאי של בית החולים, רכשה בכספה תרופה חיונית נגד אפילפסיה ממנה סובל החולה במטרה למנוע ממנו הגעה למצב של התקף חריף ולסכנת חיים מיידית.


"החולה שלנו במצב לא פשוט, מאושפז זמן רב וסובל מאפילפסיה״, סיפרה ד"ר בן-אוליאל בטקס. ״כשהבנתי מצוות בית המרקחת בהדסה שלא נוכל לספק לו עוד את התרופה ששומרת על חייו – הרגשתי שזה לא יכול לקרות בשום אופן. אנו עוקבים אחר החולים שלנו גם כשאנחנו הולכים הבייתה, ולא הייתי מסוגלת לצאת ולעבור את השישיבת במעקב אחר המדדים שלו, שילכו ויתדרדרו בוודאות ללא התרופה. אני מאוד מתרגשת ומודה על ההוקרה אבל לא מרגישה שעשיתי משהו יוצא דופן אלא צעד טבעי ונדרש בהתאם למצב הקשה של החולה, וכולי תקווה שהמדינה תעביר את הכספים שאנו – בתי החולים הציבוריים חייבים לספקים כדי למנוע כאלה מקרים קשים".

פרופ׳ רוטשטיין הגיש לד״ר בן אוליאל את תעודת ההוקרה יחד עם ח״כ עידית סילמן, יו״ר וועדת הבריאות של הכנסת ויו״ר הקואליציה. ״נדמה לי שאני מתרגש יותר ממך״, מסר מנכ״ל הדסה לרופאה. ״כשחברת התרופות סירבה לספק לנו תרופות, תרופות שזכותו המלאה של החולה לקבל כמטופל בבית החולים, חשבת על פתרון מחוץ לקופסא ומכספך שלך רכשת אותה. במעשייך, הגשמת את שבועת הרופא וגילית את פניה היפות של הרפואה, בנתינה שהיא הרבה מעבר לתפקיד. הביטי מדיי יום בתעודה כי מה שעשית מלא אצילות ומסירות לחולה. הלוואי שירבו רופאים כמותך בישראל".

לצד הדברים החמים שמספר לד"ר בן-אוליאל, הוסיף פרופ' רוטשטיין כי ״בשורה התחתונה, המקרה מצביע על שפל כלכלי נוראי בו נמצאים בתי החולים הציבוריים, שבשל מצבם אפילו לא יכולים לרכוש תרופות. נוכחותה של ח״כ סילמן כאן במעמד הזה ובתפקידיה החדשים היא סימלית לשינוי, למהפך כי אני משייך את כל אלו לממשלה היוצאת. אני מקווה שבימים הקרובים נשמע בשורות על הקלה ויעזרו לנו להעניק לחולים את מה שהם זקוקים לו".

ח״כ עידית סילמן, יו״ר הקואליציה ויו״ר וועדת הבריאות בכנסת, פנתה לרופאה ואמרה כי "במה שעשית, קיימת את מה שמכונה care, חמלה, שזה מה שכל מטופל הנכנס בשערי בית החולים מצפה לקבל, להיות מטופל בידיים טובות. פעולתך היא פעולה של חסד וחמלה גדולה ואני יודעת שכאלו הם רופאי מדינת ישראל. יש לנו הזדמנות לדאוג לעולם הבריאות, לרופאים ולבתי החולים שלנו וכך נעשה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. איריס

    דר טם אוליאל ישר כח על התרופה שנתת לחולה שקנית אותה מכפך

  2. יקי

    המעשה יפה וראוי להערכה.אבל בושה וכלימה לבית חולים שכל רופאיו מקבלים משכורות עתק עתק והפכו לחזירים בולשביקים.מיליונים ומיליארדים עושים מרפואה פרטית אלו למדו כדי להציל חיים אבל אוי לו לאותו חולה מסכן שהפרוטה לא מצויה בכיסו.ובנוסף שחצנים יהירים וסנובים.

  3. נגה

    זה נראה למישהו ראוי להערכה? כמובן שהרופאה באמת עם נשמה גדולה אבל זה תקדים קטסטרופלי ורעיון עיוועים שרופא או כל איש ציבור יממן מחדלים של הממשלה

  4. אנאני

    כול כך הרבה רופאים צריכים לקבל תעודת הכרה על המסירות הפסיכית שלהם. הם מוצאים מהבריאות הפיזית והנפשית שלהם, מהכסף שלהם, מהזוגיות וההורות שלהם…
    אבל בכול פעם כזאת המערכת החל ממדניות בית החולים ועד לפרלמנט צריכים לקבל תעודת קלון.
    רוצים רופאות ורופאים רעננים, בריאים שמתוגמלים כספית ונפשית כראוי!

  5. עמי

    הגיע הזמן לשקם את מערכת הבריאות מההרס של ברי6ני הלעכוד והחרדים

  6. אזרחית

    המעשה האצילי שלה מראה דבר אחד ,שאלו שהיו אמורים לידאוג לאזרחים דאגו רק לאדם אחד. במקום להרים את הרפואה הציבורית הם דאגו ליבש אותה כלכלית. זהו אות קלון לממשלת ביבי. הרפואה בארץ היא אחת המעולות בעולם. הלווי ויאפשרו לה להמשיך להיות כזו. צריך לתת לה חמצן כלכלי דחוף ביותר

  7. אחד שאכפת לו ממערכת הבריאות בישראל

    כל הכבוד!!!!! רופאה נפלאה….
    תנו למערכת הבריאות את התקציבים, בסופו של דבר אנשים יבריאו יותר מהר יפנו מיטות. גם הממשלה וגם האזרחים ירויחו מזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר