שקד ברקת (צילום: נריה לוי)
שקד ברקת (צילום: נריה לוי)

יו"ר מועצת התלמידים העירונית: "למרות כל האתגרים המורכבים המשכנו בעשייה"

שקד ברקת, יו"ר מועצת התלמידים העירונית בירושלים, מסכמת קדנציה אינטנסיבית לצד הקורונה

פורסם בתאריך: 23.6.21 07:51

ביום ראשון השבוע סיימו אלפי תיכוניסטים את שנת הלימודים, כאשר השמיניסטים שביניהם הגיעו לציון דרך חשוב ומשמעותי בחייהם, עם סיום 12 שנות לימוד. כל זאת לאחר שנת קורונה מאתגרת במיוחד שכללה בידודים, למידה בקפסולות, סגרים ועוד.

שקד ברקת, יו"ר מועצת התלמידים העירונית בירושלים מטעם מרכז מאי – מרכז מנהיגות אקטיביזם ויזמות נוער בירושלים, מספרת בשיחה עם "כל העיר" על השנה המאתגרת שעברה על מועצת התלמידים והתיכונים ברחבי העיר תוך כדי התמודדות עם הקורונה, על התכניות והיעדים הרבים שהוצבו, ואף התמששו למרות המצב המורכב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"העשייה הייתה קצת קשה השנה", פותחת ברקת. "התחלתי את הקדנציה שלי בנובמבר 2020 – תקופת קורונה מורכבת. המון בני נוער היו בבידוד, נאלצנו לבצע פגישות בזום ולא התראינו במליאות, אך למרות כל האתגרים המורכבים המשכנו בעשייה. תמיד בדקנו למה בני הנוער זקוקים ומה צריך לעשות למענם. חקרנו איפה אפשר לתרום ולהועיל ואני יכולה לומר שדווקא בקורונה עשינו דברים מאוד מעניינים".

אילו פרויקטים הוצאתם לפועל למרות השנה המאתגרת?

"ביצענו פרויקטים כמו פתיחת קבוצה ששמה 'תלמידים למען תלמידים', שמטרתה לעזור אחד לשני. מדובר בקבוצה שמכילה כ-500 בני נוער וכולם עוזרים אחד לשני בפן הלימודי. תלמידים העבירו שיעורים פרטיים בחינם. בעוד כחודש אנחנו עורכים את טקס עשרת המשפיעים של הנוער הירושלמי. מדובר בעשרה חבר'ה שהשפיעו ועשו לאורך השנה והם יקבלו תעודות הצטיינות בטקס שבו ישתתף גם ראש העיר משה ליאון.

"לאורך השנה סימנו וי על דברים בלתי צפויים שקרו ושהתמודדנו איתם. הספקנו את כל הפרויקטים, עברנו תהליך של יציאה מקורונה והתגבשנו. מה שתוכנן בתכנית השנתית יצא לפועל.

"בשנה שעברה עוד דיברנו על הקורונה וידענו שזה לא יעבור מהר. תכננו המון דברים. עשינו למשל כנס מועצות שהתחיל לפני כשלוש שנים, שהמטרה שלו להביא את כל המועצות של מוסדות הלימוד למועצה הראשית. באמת הגיעו כ-100 בני נוער לכנס והיו המון סדנאות עם משתתפים רבים. זה מה שניקח איתנו הלאה. כמובן שיש יעדים גם לשנה הבאה. כל כמה זמן יש פגישה עם ראש העיר, שם מתעדכנים ומתכננים פעילויות, כנסים ועוד".


צוות מועצת התלמידים (צילום: עודד אלטמן)

צוות מועצת התלמידים (צילום: עודד אלטמן)


ברקת (18) מתגוררת בשכונת רמת שרת. היא בוגרת אולפנת אמונה לאומנויות בשכונת קטמון, ואת כהונתה כיו"ר מועצת התלמידים העירונית היא תסיים לאחר כ-8 חודשים בתפקיד. בחודש ספטמבר היא תפתח פרק נוסף בחייה כשתתחיל את השירות הלאומי בצפון רמת הגולן. "אני מעבירה את השרביט הלאה, אך עדיין לא ידוע למי", היא מציינת. "בחודש נובמבר ייבחר יו"ר חדש למועצת התלמידים העירונית".

מהי מטרת העל של מועצת התלמידים בירושלים?

"המטרה לראות את הנוער הירושלמי בפסגה, להיענות לצרכים של הנוער ולדעת כיצד אנו מוציאים את זה לפועל. השנה באמת כולם עבדו בוועדות בצורה מדהימה, בין אם מדובר בחברה ועשייה בנושא קהילתיות והירתמות, תרבות ופנאי, או שיתופי פעולה עם גורמים ירושלמים רבים. המועצה העירונית מתקדמת יותר ויותר וזה מדהים".

איך את מסכמת את השנה?

"השנה הייתה מפוצצת, מעניינת ומלאה בעשייה, לצד אתגרים ומורכבויות רבות. קרו בה המון דברים, ראיתי את התהליך שעוברים בני הנוער בעיר תוך כדי פרויקטים רבים, וכל זה לצד הלימודים. לכל דבר נתנו את הדגש המתאים ולכן זו שנה מאוד מספקת שחלפה מהר. אני מאחלת לבא או הבאה אחריי שנמשיך להקשיב לנוער ונעצור להסתכל על הדברים הקטנים, כי זה חשוב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. תלמידי י"א

    זה לא קורונה , זה שקרונה !
    הרסו את ילדים ואת בני נוער בשביל שקר !
    נשירה מהלימודים, מצוקת נפשי , אלימות , התמכרות לאלכוהול וסמים , התאבדויות , זנות ועוד ..
    זה מה שקרה לבני נוער בתקופה השקרונה , שלא יספרו סיפורים !!

  2. מאיר

    מועצות נוער
    פרחי פוליטיקאים
    מגעילים קטנים
    שיהפכו
    למגעילים גדולים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר