נועם פלג (צילום: דוברות הדסה)
נועם פלג (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: רופאי הילדים הצילו את נועם בן ה-15, שהוכש בנחל פרת

רופא ילדים מבית החולים הדסה טס עם יחידת החילוץ לטיפול בילד שהוכש בידו, והשתתף בחילוצו מן השטח בנחל פרת

פורסם בתאריך: 6.7.21 06:17

נועם פלג, נער בן 15 אשר יצא עם אביו לטיול אתגרי של טיפוס על מצוקים, לא חשב שהספורט אותו הוא אוהב כל כך יפגיש אותו עם נחש ארסי, ושאת היום המאתגר הוא יסיים בהצלת חייו בבית החולים הדסה עין כרם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"הנער פונה אלינו בזמן על ידי צוות מיומן ומהיר, וכיום מטופל תחת השגחה צמודה של רופאי היחידה לטיפול נמרץ בילדים", מספר ד"ר אורי פולק, מנהל היחידה בהדסה עין כרם.

פלג מספר: "יצאנו לטיול בנחל פרת כחלק מהאהבה שלי לטיפוס. הספקנו לטפס על מצוק וכששלחתי יד לתפוס ולאחוז כדי לטפס, הרגשתי שמשהו דוקר אותי. לכמה שניות עוד חשבתי שזה שיח קוצני, אבל אז ראיתי מולי נחש והבנתי שהוכשתי ביד".

הנער קרא לאביו לעזרה, והאבא מספר שלפי התיאור הבין שמדובר בנחש ארסי. "כלפי חוץ שידרתי בטחון ורוגע, אבל מבפנים ודאי שנבהלתי וידעתי שכל רגע פה חשוב".

אל המקום הוזעק צוות יחידת חילוץ מגילות ים המלח, אשר קבע כי כדאי לפנות את הנער במסוק אל חדר המיון בהדסה עין כרם. בו בזמן, נשלחו תמונות של הנחש המדובר ושל איזור ההכשה בכף היד של הנער אל פרופ' קובי אסף, מנהל חדר המיון בהדסה עין כרם ומומחה בהכשות והרעלות.

"מייד זיהיתי שמדובר בנחש מסוג אפעה", הוא מספר, "נחש מסוכן מאוד אשר ידוע כבעל ארס חזק ומרוכז אשר מביא להרעלה של ממש בדם. לאור תמונת אזור ההכשה ותגובת הגוף של נועם, הסכמתי עם צוות החילוץ כי הזמן דוחק וכל דקה כאן קריטית, וביקשתי שיוזנק מסוק להבאת הנער לטיפול אצלנו בהדסה, כמי שמנוסים בהחלט בטיפול במקרים כאלה".

מסוק של צוות יחידת החילוץ 669 הוזנק לאוויר, ואיתו רופא כירורג ילדים מהדסה. "כשהגענו לשטח הנער כבר טופל על ידי אנשי יחידת חילוץ מגילות והתחלנו בהיערכות לפינוי. בדקנו מדדים, וידאנו שהוא יעמוד בפינוי, חיברנו אותו בבטחה לאלונקה ופינינו אותו אל חדר המיון לילדים בהדסה עין כרם, שם קיבלו אותו הקולגות שלי", מספר הרופא.


החילוץ של נועם פלג (צילום: דוברות הדסה)

החילוץ של נועם פלג (צילום: דוברות הדסה)


החילוץ של נועם פלג (צילום: דוברות הדסה)

החילוץ של נועם פלג (צילום: דוברות הדסה)


 

בהדסה התקבל פלג על ידי צוות יחידת מיון ילדים ובייעוצו של פרופ' אסף, לאור מצבו, מייד טופל בנסיוב. "נועם הגיע עם פגיעה משמעותית בכף היד כתוצאה מההכשה", מוסיף פרופ' אסף, "הפינוי המהיר התברר כמוצדק ביותר שכן לא ניתן לדעת אם מצבו היציב עשוי להחמיר בכל רגע והוא יכנס לשוק. לא היה כאן זמן מיותר לבזבז".

לאחר מספר ימי טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם, פלג מתאושש מן הפגיעה כאשר לצידו שוהים כל העת הוריו. מצבו יציב וכף היד עודנה מעידה על שעבר עליו. אביו ניר מבקש לשבח: ״מהרגע הראשון טופלנו באופן מהיר וטוב על ידי יחידת חילוץ מגילות, 669 וכאן בהדסה לאורך כל הימים. התגובה להכשה הייתה מצוינת כי כולם הבינו כמה דחוף לטפל בנועם ובאמת הוא זוכה למלוא תשומת הלב והטיפול הרפואי״.

הנער מצדו, מספר שהאירוע היה בהחלט מבהיל, ובחלק של ההטסה להדסה אפילו מסעיר. ״קצת השתנו לי התוכניות לחופש הגדול. ביום שישי הקרוב הייתי אמור להשתתף בטיפוס עם הקבוצה שאיתה אני מתאמן, אבל זה מן הסתם ידחה בכמה שבועות. לזה אני הכי מחכה לחזור״.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר