הדר אלפסי מקפלת שמחה צילום: אוהד צויגנברג
הדר אלפסי מקפלת שמחה צילום: אוהד צויגנברג

יוצרים מחול

אוגוסט חם בירושלים: היום, שלישי, תתחיל סדרת מופעי מחול ופרפורמנס במרחבים אלטרנטיביים ייחודים בירושלים שתתקיים בין התאריכים 3.8-6.8 בחסות העירייה, והכניסה לקהל חופשית

פורסם בתאריך: 3.8.21 07:27

בסדרת האירועים הקרובה ישתתפו כ-16 יוצרי מחול ופרפורמנס ירושלמים שיציגו עבודות סולו, דואט\וטריו. בין היוצרים המופיעים: מיה יוגל, מרים אנגל, גיל קרר, סיגל ארמוזה, לירון בן יעקב יערה ארליך, לילך סגיר, הילה כהן, יסמין גריב, ועוד מגוון אמנים רבים. 

בין המופעים: LIttle boy   – מאת ובביצוע מיה יוגל

דמות משייטת במרחב לא מוכר, נעה במרחב קיומי חדש, בו מתקיים סדר עולמי, חברתי ציבורי, שונה. היא צפה בעולם ונמשכת אל מרכזו: נביעה, חור שחור או חידה. היא נלכדת במבוך כאוטי, מוקפת סילואטות חיות, נעלמת בתוכן ויוצאת מתוכן. היא מפוררת את הסדר הסמלי ואינה מחליפה אותו באחר. האם היפוך הסדרים יהפוך את הקוסמוס לכאוס? האם זהו סוף העולם? או אולי לידה מחדש?

 WOMEN DESERVE MORE מאת הילה כהן.

ספר לי על אישה אחת שלא הוטרדה מינית, ואספר לך מי אתה, אין אחת כזאת. מילה, מבט, החפצה, מגע בלי הסכמה, אונס. מדובר במופע סולו קצר, שעוסק בנושא של הטרדה מינית באופן ישיר, ומראה, באופן חמוץ, עד כמה אלימות מינית היא חלק שגרתי מחיינו. המטרה לייצר שיח בנושא הטרדה מינית, דרך האמנות. הסולו נוצר בתמיכת בית יעל ליוצרי מחול ופרפורמנס עצמאיים בירושלים.

מקפלת שמחה – מאת הדר אלפסי

בין ניגון חסידי לאוריגמי. אוריגמי, אומנות קיפולי הנייר אשר עשתה את דרכה אלינו מיפן הרחוקה, דורשת ריכוז, דיוק ומידת מה של אובססיביות. כך גם התפילה. במיצג אשר מורכב מקטעי תנועה, שירת ניגון ואוריגמי. מבקשת האומנית – אישה על רצף האמונה, להתחקות אחר מהלך חייה שלה ושל נשים באשר הן, בחיפוש אחר דיוק, יופי וסדר פעולות קבוע מראש הנדרש מאישה דתייה, לעיתים אף במחיר חייה שלה. אותן היא מסמנת באמצעות שמלות אוריגמי המוצגות בחלל.

חמסין – מאת לירון בן יעקב

אישה זקנה עומדת מול תקופת חייה האחרונה. בה העתיד מבשר רק את בואו של מוות וודאי. יגיע מתי שיגיע. היא נודדת ברוחה לזיכרונות חייה הרבים. חברי ילדות, לב שבור, תמימות, אובדן, חרטה עמוקה, גם שמחה ואהבה גדולה לחיים. הזיכרונות נהיים ממשיים עד שלעתים היא אובדת בתוכם. מופע השואב השראה מעולם המחול האתני ומספר סיפור בדרך של תיאטרון מחול, לכ-7 נאמברים, המבצעים את המהלך הדרמתי של המופע.  

קונצ'רטו למנדולינה ומיתרים בדו מג'ור – מאת גיל קרר

לאסוף את עדינותנו אל בין ידינו, עדינות ככוח פנימי; לעמוד איתנים, לרקוד לצלילי המנדולינה וכלי המיתר, ולחזור אל חווית הריקוד הבסיסית, מתוך ענווה ושמחה, וכהוקרה לחיים. הכוריאוגרפיה היא מעין ריקוד – בוגר נערי וילדי, אשר מביא שמחה וחיות ללא הפרעות, ללא תנאים. מוסיקה ותנועה כחגיגה, מרחב של הנאה וחופש, פשטות ווירטואוזיות, אינטימיות וחברות 

קפסולה ביוגרפית – מאת ובביצוע סיגל ארמוזה

"קפסולה ביוגרפית" היא מחקר תנועתי שנוצר כתשובה לבידוד ולניכור שנכפו על כולנו בעקבות הריחוק החברתי שחווינו בשנה האחרונה. העבודה נבחנת דרך "מסגרת" (Frame)  שמתמרנת בעדינות בין יסודות מנוגדים, בין חידוש וקיבעון,  געגוע ומרחק, זיכרון ושכחה, מרגיע ומקומם, גבוה ונמוך, מסתורי ויומיומי, מרד וקונפורמיזם,  דחייה וסגידה.  

לתכנית המלאה – לאתר, לדף המופעים ולפרטים ורישום אליהם: https://bit.ly/3z8kATQ

לפרטים נוספים ולרישום למופעים: https://bit.ly/3bDO2H4

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בן

    פרפורמנס זה בעיברית הופעות; מה קרה בעירייה לא מדברים עיברית?
    מה הקשקוש הזה שהתגובה הזו כבר קיימת? אז אם יש הרבה דיעות שצריך.לכתוב בעיברית זה מצויין.מעולה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר