קלפי בחירות למינהלים הקהילתיים במינהל קהילתי גוננים (צילום: פרטי)
קלפי בחירות למינהלים הקהילתיים (צילום: פרטי)

הבחירות למינהלים הקהילתיים: הניצחון הקטן של העמותה החרדית מרמות על העירייה

לקראת הבחירות למינהלים הקהילתיים דרשה עיריית ירושלים לאשר מחדש תקנון בחירות חדש. בעמותה החרדית 'מינהל קהילתי מעלה רמות' סירבו. אחרי חלופת מכתבים ואיומים בתביעה - העירייה התקפלה

פורסם בתאריך: 31.8.21 15:21

בחודש יוני התקיימו בחירות לחלק מהמינהלים הקהילתיים בירושלים וכחלק מן הבחירות, העירייה ביקשה לאחרונה לאשר מחדש את תקנון הבחירות לכל המינהלים הקהילתיים באותן השכונות. במסגרת בקשה זו, פנתה העירייה גם לעמותה החרדית "מינהל קהילתי – מעלה רמות" ודרשה גם ממנה לשנות את תקנון הבחירות שלה, אולם העמותה סירבה לבקשת העירייה. הסיבה: העובדה שברמות פועלים שני מינהלים קהילתיים – למגזר החרדי ולמגזר הכללי – מצריכה תקנון בחירות ייחודי לשכונה. במכתב ששלחה עו"ד הילה רווח, המייצגת את העמותה לעירייה, היא הדגישה: "העירייה מנועה מלעשות זאת, מאחר ששכונת רמות אינה כשאר השכונות בעיר, שכן פועלים בה שני מינהלים קהילתיים – האחד למגזר הכללי והשני למגזר החרדי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בשל כך, נציגי העמותה פנו לעירייה על מנת שזו תקבע מתווה בחירות מיוחד לשכונה וועדת היגוי משותפת – על פי החלטת מועצת העיר משנת 2011. בתגובה לפנייה זו, נציגי העירייה הזהירו את נציגי העמותה כי אם התקנון לא יאושר – העירייה לא תעביר לעמותה תקציבים ולא תכיר בה כעמותה מעין עירונית.

מנגד, העמותה, באמצעות עו"ד רווח, שיגרה מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים. במכתבה מפרטת עו"ד רווח את הפגמים המהותיים, שנפלו לטענתה בדרישת העירייה לאישור תקנון הבחירות החדש. עוד הדגישה עו"ד רווח כי ישנו סעיף מנוגד להליך בחירות, שאמור להיות דמוקרטי ושוויוני, המשקף את רצון התושבים, שכן הוא מקנה לעירייה שיקול דעת בלעדי לבחור בעצמה את נציגי השכונה להנהלת המינהלים הקהילתיים. "בכך למעשה מבקשת העירייה לשלוט באופן מוחלט בעמותה, ולא שליטה של 40 אחוז בלבד כפי שקובע תקנון המינהלים הקהילתיים".

עוד טוענת רווח כי העירייה ביקשה בתקנון לאפשר לה למנות באופן חד צדדי הנהלה קבועה ולא זמנית, וזאת בדרך לא ברורה או קבועה מראש. לדבריה, נציגי העירייה אף הגדילו לעשות ודרשו מהעמותה לאשר את שינוי התקנון הבחירות, מבלי לכנס את האסיפה הכללית של העמותה, וזאת תוך ניגוד חריף לקבוע בתקנון העמותה.


עו''ד הילה רווח (צילום: תומר שונם הלוי)

עו"ד הילה רווח (צילום: תומר שונם הלוי)


"כל עוד לא התקבלה החלטה אחרת במועצת עיריית ירושלים", עוד ציינה רווח במכתבה. "הרי שההחלטה מ-2011 לאשר מתווה הליך בחירות מיוחד למינהלים הקהילתיים בשכונת רמות, שיפעלו באמצעות ועדת היגוי משותפת, היא ההחלטה הקובעת ועל העירייה לפעול על פיה. כל שהעירייה תבקש לשנות את החלטתה מ-2011, עליה לעשות זאת במסגרת דיון והחלטה במועצת העיר".

לבסוף, לאחר דין שהתקיים בעירייה בנושא, המליצה ועדת הבחירות המקצועית על דחיית מועד הבחירות בשכונת רמות, תוך שהיא מבקשת לבחון את אפקטיביות הליך בחירות מסוג זה בשכונה שבה פועלים שני מינהלים קהילתיים. ולאחר דיון בנושא הוחלט על ידי העירייה לבטל את דרישתה לשינוי התקנון.

מהעירייה נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה עיריית ירושלים הובילה שני סבבים מוצלחים של מערכות בחירות במינהלים קהילתיים שונים ברחבי העיר. ההחלטה על קיום בחירות במינהלים הקהילתיים מתקבלת על ידי מועצת העיר בוועדה העירונית למינהלים קהילתיים, ההחלטה כוללת את אישורו של תקנון הבחירות העירוני. עיריית ירושלים תמשיך לקיים שיח פתוח ומכבד עם המנהל הקהילתי "מעלה רמות" כפי שהיא מקיימת עם שאר המנהלים ברחבי העיר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית חילונית

    שיעופו כבר המדינה כל החרדים האלה..גם לא תורמים למדינה,גם מוצצים כסף וגם דורשים שירקדו לפי החליל שלהם..תוך 30 שנה לא תשאר כאן מדינה.טליבן בדרך

  2. עזרא

    אני תושב רמות 22 שנה , עד היום , אני לא יודע מה יש במינהל הקהילתי לב רמות , איזה פעילות ומה יש שם בכלל..?!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר