כביש 60 המחודש (מימין), מחלף סחרוב המחודש (צילומים: שיכון ובינוי SkyVideo, ארנון בוסאני)
כביש 60 המחודש (מימין), מחלף סחרוב המחודש (צילומים: שיכון ובינוי SkyVideo, ארנון בוסאני)

השבוע: הכניסה הדרומית המחודשת לירושלים נפתחה לתנועה

בהשקעה כספית של כמיליארד שקלים: נפתחו הבוקר לתנועה נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים. ביחד עם סיום העבודות במחלף סחרוב בשבוע שעבר - צפויות הקלות משמעותיות בעומסי התנועה בכניסה אל העיר וביציאה ממנה

פורסם בתאריך: 5.9.21 14:22

הדרכים החדשות לירושלים: הבוקר, ראשון, נפתחו לתנועה נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים, בכביש מספר 60 המוביל לגוש עציון ויישובי הסביבה – "כביש המנהרות". ימים ספורים קודם לכן, כידוע, נחנך גם מחלף סחרוב החדש והמחודש, אשר כולל את נתיבי התחבורה הציבורית בשני הכיוונים ועוד. בכך, מקבלת ירושלים שתי כניסות חדישות שצפויות להקל משמעותית את עומסי התנועה ביציאה מהעיר ובכניסה לירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


החל מהיום, תעבור התנועה בכביש המנהרות דרך המנהרה הצפונית החדשה שאורכה כ-300 מטרים, וכן דרך הגשר שנבנה מעל נחל גילה, בגובה של כ-60 מטרים ובאורך של כ-360 מטרים. הסטת התנועה לנתיבי התחבורה החדשים תאפשר, לאחר שנים ארוכות, את ביצוען של עבודות השיקום והשדרוג במנהרה הצפונית הקיימת.

פרויקט הכפלת המנהרות, כביש 60, בהובלתם של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, ובניהולה ובביצועה של חברת מוריה, מהווה את שער הכניסה הדרומי החדש של העיר ירושלים ואת עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר וליישובי הסביבה. "ההשקעה הכספית בכלל הפרויקט היא כמיליארד שקלים והעבודות בו צפויות להסתיים במהלך שנת 2025", אומרים גורמים בעירייה.


הכניסה הדרומית (צילום: שיכון ובינוי SkyVideo)

הכניסה הדרומית (צילום: שיכון ובינוי SkyVideo)


הפרויקט באורך של כ- 12 ק"מ, מחבר בין צומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ליישוב אלעזר, וכן כולל בין היתר את הקמתן של שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, הוספת שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן את הקמתו של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) ייחודי המתחלף בהתאם לשעות העומס. בשעות הבוקר ייפתח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי.

"העבודות בפרויקט כוללות גם את שיקום המנהרות הקיימות וכן את שדרוג המערכות במנהרות הקיימות והחדשות (כדוגמת אוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות", מוסרים בעירייה, "פרויקט הכפלת כביש המנהרות יביא להקלה משמעותית בפקקים באזור ויאפשר זרימה קלה נוחה ובטוחה של התנועה בכביש. כמו כן, הכביש יגדיל את הנגישות לירושלים וממנה מכיוון דרום ויעניק עדיפות לתחבורה הציבורית".

בעירייה מדגישים כי "הפרויקט מהווה נדבך מרכזי נוסף במהפכת התשתיות התחבורתיות המואצת העוברת על ירושלים ובכלל זה בשלוש הכניסות המרכזיות לעיר, עם השלמת הכניסה הראשית של ירושלים דרך כביש 1 וקידום פרויקט המנהרות בגבעה הצרפתית בכניסה הצפון מזרחית של העיר".

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר: "חג שמח לכולנו. השבוע חנכנו את מחלף סחרוב החדש, המשכנו בהצבת המסילות ברכבת הקלה, והיום, נפתח לתנועה הנתיב המשמעותי בפרויקט כביש 60. וזוהי רק ההתחלה. פרויקטים תשתיים מתקדמים, הולכים ומסתיימים לשרות התושבים, התשתיות המודרניות עומדות לרשותכם, וזוהי בהחלט הולכת להיות שנה טובה. שנתחדש וחג שמח ירושלים".

מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון הוסיף: "הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) הינו פרויקט אסטרטגי המצוי באחת הכניסות לעיר ירושלים, אשר ישנה את המציאות התחבורתית הקיימת כיום בכביש המנהרות, וישדרג את רמת הבטיחות ואיכות הנסיעה לירושלים וליוצאים ממנה. חברת מוריה גאה לקחת חלק משמעותי בהקמת פרויקט חשוב זה, ולהיות שותפה בשינוי חוויית הנסיעה בציר המרכזי של הכניסה הדרומית לעיר".

בתוך כך, העירייה ומשרד התחבורה חנכו, כידוע, לפני ימים ספורים גם את מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1, בכניסה לעיר. פרויקט מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1 בכניסה לירושלים, בוצע ונוהל גם כן על ידי חברת מוריה, בהשקעה של כ-330 מיליון שקלים ונמשך כ-3.5 שנים. בטקס החניכה של המחלף החדש, שנערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נכחו ראש העיר, מנכ"ל העירייה איציק לארי, הנהלת עיריית ירושלים, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון, נציגי משרד התחבורה ואורחים נוספים. 


מחלף סחרוב החדש (צילום: ארנון בוסני)

מחלף סחרוב החדש (צילום: ארנון בוסני)


הפרויקט כלל הקמת מחלף חדש בצומת גינות סחרוב, בכניסה לעיר, בהפרדה מפלסית ושני גשרים. כמו כן, נוסף נתיב תחבורה ציבורי (נת"צ) דו-כיווני בכניסה וביציאה מירושלים והרחבת כביש הכניסה לירושלים ממחלף 9 (מוצא) עד צומת גבעת שאול, באורך של כ- 3 ק"מ. הקמת המחלף החדש הביאה לביטולם הסופי בפועל של הרמזורים בצומת סחרוב, ומאפשרת נסיעה רציפה ונוחה לבאים לירושלים וליוצאים ממנה ולהקלה בעומסי התנועה הקיימים באזור.

"הפרויקט לווה בפיתוח נופי רחב היקף, במסגרתו הוקם בכניסה לירושלים –  'קיר פורח', המתפרס על שטח של  כ-3,000 מ"ר ובו למעלה מ- 100 אלף צמחים, מהווה את הקיר הצומח הוורטיקלי (האנכי) הגדול בישראל, ואחד הגדולים במזרח התיכון. הקיר הפורח מלווה את הנסיעה לבירה, בחזית מרהיבה של מרקמים, גוונים וצבעים של צמחייה 'ים תיכונית' עשירה ומגוונת", מדגישים בעירייה ומוסיפים כי "הקיר המיוחד מורכב מכ-18 מינים שונים של צמחים רב שנתיים, בעלי מופע משתנה לפי עונות השנה והמותאמים למבנה האקלימי וכיווני האור והשמש. הצמחייה, שתולה בתוך מכלים מיוחדים אשר פותחו בפיתוח ישראלי חדשני ובלעדי המאפשר בית גידול בממדים המתאימים להתפתחות הצמחייה ובמקביל למערכת השקיה המספקת טפטוף מדויק לכל צמח וצמח ומערכת איסוף לניקוז עודפי המים המובלים בצינור אנכי לתעלת הניקוז התחתונה". 

יצוין, כי תחזוקת הקיר מבוססת על תפיסה פשוטה של החלפת צמחים ומכלי גידול שלמים, בצמחים שגודלו והוכנו מראש במשתלה באופן יעיל ומהיר, כך שהמופע הצמחי יתאפיין ברציפות לאורך כל תקופת האחזקה השוטפת של הקיר.

השכבה העליונה של 'הקיר הפורח' הושלמה על ידי חורש ארצישראלי הכולל  עצי אלה, כליל, שקד, אורן הסלע ושיזף המשתלבים עם המראה הטבעי של הקיר הייחודי. בנוסף, במסגרת הפרויקט, בוצעו עבודות פיתוח מקיפות שכללו שדרוג והעתקת תשתיות, ייצוב מדרונות וחידוש מערכות שליטה ובקרה, רמזורים ושילוט.

 שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי: "אני מברכת את תושבות ותושבי ירושלים על חנוכת המחלף החדש, המשדרג את הכניסה לעיר ללא הכר. מהיום נחווה פחות פקקים, פחות עיכובים ופחות   בזבוזי זמן ודלק יקרים. מרכיב משמעותי בפרויקט הוא נת"צ לשני הכיוונים, המקנה העדפה ובלעדיות לתחבורה הציבורית, מקצר את זמני הנסיעה, ומספק חוויה נסיעה נעימה וזורמת. יחד עם קווי הרכבת הקלה החדשים, קו הרכבת המהיר לתל אביב וחיזוק מערך האוטובוסים, ירושלים נכנסת לעידן חדש  של תחבורה ציבורית מתקדמת. ירושלמיות וירושלמים – זה הכל בשבילכם!".

ראש העיר: "עידן חדש מתחיל. מחלף סחרוב משנה פניו, ומאפשר זרימה קלה, מהירה ובטוחה, של רכבים לכניסה לעיר. מדובר באחד מהפרויקטים החשובים לעיר. כזה שיצטרף לשאר הפרויקטים התחבורתיים שיציבו את העיר ירושלים בקדמת תשתיות התנועה במדינה – הרכבת הקלה, כביש 16, הכניסות לעיר ובתוך העיר. חלק בלתי נפרד מהפרויקט הוא הקיר הפורח, הראשון מסוגו במדינה, אשר יקבל את באי הבירה. אני מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה, ועכשיו בכוח מלא קדימה לפרויקטים הבאים".     

מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון:"בפתחה של השנה החדשה, אנו חונכים את פרויקט 'מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1' בכניסה לירושלים. הפרויקט מביא לחיבור נגיש ומהיר יותר לירושלים וממנה, ומשפר את זרימת התנועה ובטיחות הנסיעה באזור הכניסה לעיר. מחלף סחרוב החדש מצטרף אל פרויקטים נוספים אשר ינגישו את יתר הכניסות לעיר כגון הכפלת כביש המנהרות (כביש 60), פרויקט מנהרות הגבעה הצרפתית, וזאת לצד עשרות פרויקטי תחבורה ותשתיות נוספים אותם מנהלת ומבצעת חברת מוריה ברחבי ירושלים לרווחת תושבי העיר ומשתמשי הדרך".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. שרון

    ירושלים העיר שפקוקה לה יחדו בושה כל הזמן פקקים תלפיות זה פקק אחד גדול כל היום שם צריך צחוף ען 5 כניסות בגין צריך להחליף את השם לשדרות הפקק צפון דרום בושה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן בושה וחרפה לעיריית ירושלים ,שכך מתיחסים לתושביה . "העיר הפקוקה לה יחדיו" ,מיתעמרת בתושביה ואורחיה .ביום הבוחר ניזכור היטב מי עולל את הסבל ומי אחראי לבלגן המיתמשך ונבוא עימו חשבון !

  3. פרויקט מגלומני

    ראש העיר הנוכחי אינו מתבייש למרר את חיי התושבים
    בפרויקטים מגלומניים ,שכמעט ולא ישפיעו על הפקקים
    ההזויים שאינם חולפים עם הזמן . במקום עבודות לילה
    שיסייעו בהפחתת העומסים ובמקום לרכז מספר גדול של פועלים במקום אחד ,מיתפזרים בעבודות על מספר מקומות גבוה.אחר כך הסבל מיתמשך על חדשי עבודה בכל מקום .
    בבוא יום הבוחר ,נחליף את ראש העיר ונבוא עימו חשבון .כל ראש עיר אחר ,יתחשב יותר בבוחריו ולא יתעמר בם !

  4. מי שעיניו בראשו

    ראש העירייה הנוכחי ,הינו הגרוע מכל קודמיו . נותן לקבלנים להיתעמר בתושבים בעבודות מיתמשכות ,שאינן מסתיימות .כניראה שישנם מניעים ניסתרים להעסקת הקבלנים הללו ….פשוט נימאס מההיתנהלות המבישה
    והכוחנית הזו ,כלפי התושבים . עדיף שיוחלף במהרה !!!

  5. פפינו

    חברים יקרים תודה לכולם על העשייה , לפחות רואים התקדמות ועשיה בכספי המיסים אבל…
    אני רוכב אופנוע והיציאה מהעיר מאוד מאוד תלולה ומסוכנת ,לרכב יש 4 גלגלים אבל בקטנוע שלא בנוי לסיבובים כאלה ולא נחשב קטנוע ספורט הדבר מהווה מלטף ולצערי אני צופה תאונות חמורות בסיבובים ,בעיקר בעידן שכולם בסמארטפונים שלהם

  6. סבלנות משתלמת

    דבר ראשון…
    שרת התחבורה קוטפת פירות לא לה… אז אם אפשר לחסוך מאיתנו בכתבה את הברכות שלה… יבוא על הכותב ברכה..
    דבר שני…
    בכל פעם שאני רואה עבודות בכבישים ואני נמצא בפקקים אני מודה ושמח על העבודות… 90% מהנהגים לא מפסיקים לבכות כמה מסכנים הם בפקקים וכמה קשה להם… ורק כשמסתיימים העבודות והכביש פתוח כולם שוכחים את הבכי ומחפשים משהו חדש לבכות עליו…
    ירושלמים יקרים.. אני כבר 8 שנים גר בירושלים ותסלחו לי אבל חייתם 20/30 שנה אחורה עם התשתיות של הכבישים שלכם…
    אז יש זמן לומר תודה על הפרוייקטים המבורכים ועל העיר הנפלאה הזאת..
    כולנו מרוויחים מכך..

  7. יוני

    זה שהפרויקטים חשובים זה ללא ספק, אבל הדרך שהם נעשים היא אינה מכבדת ראש עיר שמדבר על קידמה, קידמה זה קודם כל התייעלות, ולא התעמרות בתושבי העיר שסובלים ממהמורות בכבישים, ומניהול פרויקטים ברמה נמוכה מאוד, וכמובן שעקב כך העיר פקוקה מאוד בפקקים שלא נגמרים…

  8. שפוי

    לא צפויה שום הקלה גם אם יבנו עוד עשרה נתיבים לכל כיוון, הרי כולם מובילים בסופו של דבר לעיר עצמה….. הפיתרון הוא בתחבורה הציבורית: רכבות, רכבות קלות ונת"צים. רק בירושלים הפרימיטיבית חושבים שהוספת נתיבים בכניסה תעזור למשהו, כאשר בתל אביב, למשל, כבר מזמן הבינו שצריך להרוג את התחבורה הפרטית ולהשקיע הכל בתחבורה ציבורית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר