המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

משרד הבריאות קבע: המרכז הרפואי שערי צדק – מרכז טראומה על אזורי

מרכז העל לטראומה של שערי צדק יהיה מרכז העל השביעי בישראל והשני בירושלים - אחרי הדסה עין כרם. מנכ״ל שערי צדק פרופ' עופר מרין: "זהו ציון דרך חשוב ומשמעותי בהתפתחות המרכז הרפואי שערי צדק לאחד המובילים בארץ"

פורסם בתאריך: 9.9.21 07:44

מרכז טראומה על אזורי חדש בירושלים: משרד הבריאות קבע כי המרכז הרפואי שערי צדק הוא מרכז הטראומה העל אזורי החדש. בכך הופך המרכז הרפואי שערי צדק למרכז העל לטראומה השביעי בישראל, והוא מצטרף להדסה עין כרם, שיבא, רבין, המרכז הרפואי ת"א, סורוקה ורמב"ם.

ההכרזה על שערי צדק כמרכז טראומה על-אזורי (Level 1), התקבלה לאחר ביקורת ובדיקה מעמיקה של צוות משרד הבריאות שבחן את מבנה יחידת הטראומה, היכולות המקצועיות של המרכז הרפואי, וכמובן את הפעילות השוטפת והמקצועית של הצוותים. בסיכום הבדיקה ציינו במשרד הבריאות כי יחידת הטראומה של שערי צדק היא מהמובילות בארץ ברמה המקצועית, בידע הרפואי וברמת הפעילות, זאת לאור הניסיון הגדול והמרכזיות של שערי צדק בטיפול בפצועי טראומה במרחב ירושלים רבתי בשנים האחרונות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בשערי צדק מציינים כי "יחידת הטראומה משמשת כבר שנים רבות כגורם מרכזי בטיפול בפצועים, נוהלה במשך כ- 13 על ידי פרופ' עופר מרין המשמש כיום כמנכ"ל המרכז הרפואי. במהלך כל שנות פעילותה היחידה טיפלה באלפי פצועים, רבים מהם מאירועי הטרור שהיו בעשור האחרון, תאונות דרכים קשות ואסונות מקומיים. רק לאחרונה טיפלה בהצלחה בכ- 120 פצועים שהובאו לשערי צדק מאסון קריסת הטריבונה בבית הכנסת בגבעת זאב בערב חג שבועות".

יצוין כי בשנים האחרונות הפך מערך הטראומה של שערי צדק לחלק מרכזי במערך החירום של העיר ירושלים, בטיפול בפצועים, בהדרכת צוותי ההצלה ובהיערכות לאירועים עם מספר רב של נפגעים. בעשור האחרון מערך הטראומה בשערי צדק גדל פי 3 – מכ- 1,000 מטופלים בשנת 2009, לכ-3,000 מטופלים מאושפזים בשנת 2019.


ד"ר אלון שוורץ (צילום: דוברות שערי צדק)

ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידות הטראומה בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


כאמור, את יחידת הטראומה בשערי צדק הקים וניהל פרופ' עופר מרין, עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל המרכז הרפואי העביר פרופ' מרין את ניהול היחידה לד"ר אלון שורץ, כירורג בכיר בשערי צדק. ד"ר שורץ בוגר הוא בוגר התמחות-על בכירורגיה דחופה וטראומה במרכז הטראומה ריידר במיאמי, ומשמש כיום גם כרופא מוטס של יחידה 669, יחידת החילוץ והפינוי המוטס של חיל האוויר.

"זהו ציון דרך חשוב ומשמעותי בהתפתחות המרכז הרפואי שערי צדק לאחד המובילים בארץ", אומר בגאווה מנכ״ל שערי צדק פרופ' מרין. "יחידת הטראומה שהיתה לי הזכות להקימה ולעמוד בראשה 13 שנים, הפכה מהר מאוד לאחת המנוסות והמובילות בארץ, וביחד עם כלל מחלקות ויחידות בית החולים הופכת את שערי צדק למרכז רפואי מרכזי, חשוב ומשפיע בישראל ובעולם".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר