הכותל המערבי (מימין), שוק מחנה יהודה (צילומים הקרן למורשת הכותל המערבי, רון ירקוני)
הכותל המערבי (מימין), שוק מחנה יהודה (צילומים הקרן למורשת הכותל המערבי, רון ירקוני)

סוכות 2021 בירושלים – כ-300,000 מבקרים; כ-12,000 טון אשפה

מוקד המשיכה מספר 1 בעיר - הכותל המערבי עם למעלה מ-200,000 מבקרים. עובדי התברואה בעיר עבדו שעות נוספות ופינו הררי אשפה מדי יום

פורסם בתאריך: 29.9.21 08:11

אחרי החגים כבר כאן וזו הזדמנות מצוינת לצלול קצת למספרים השונים של חג הסוכות. במהלך סוכות, כולל חול המועד ושמחת תורה, ביקרו בירושלים כ-300,000 איש ואישה, מרביתם הגיעו לכותל המערבי, ששוב היה מוקד המשיכה מספר 1 בעיר במהלך החג עם כ-200,000 מבקרים ומתפללים.

המבקרים בכותל, כך על פי עיריית ירושלים, ביקרו גם באתרי התיירות השונים בעיר העתיקה בהם מוזיאון מגדל דוד, טיילת החומות, אתרי הרובע היהודי ועיר דוד. מוקדי משיכה נוספים – מוזיאון ישראל, שוק מחנה יהודה שהיה הומה מבקרים, עמק הצבאים, אירועי שמחת השואבה בשכונות והגן הבוטני בגבעת רם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"אחת האטרקציות המרכזיות והבולטות היתה סוכת ראש העיר בכיכר ספרא", נמסר מעיריית ירושלים, "שבה ביקרו עשרות אלפי בני אדם בימי חול המועד. כמו כן, יש לציין כי לפי נתוני התאחדות מלונות ירושלים – מלונות העיר היו במהלך כל חודש ספטמבר בתפוסה מרשימה".


הכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל)

הכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל)


שביעות הרצון מכמות המבקרים הגדולה בעיר הגיעה עד לאחרון הסוחרים. בעיריית ירושלים מציינים ש"אפילו מוכר הבייגלה האגדי בשער יפו סיכם שהוא 'אוהב את סוכות הזה! הביא פרנסה!'".


מוכר הבייגלה בשער יפו (צילום: משה מיכלי, פמ"י)

מוכר הבייגלה בשער יפו (צילום: משה מיכלי, פמ"י)


האטרקציה הגדולה, כפי שכבר צוין, היה הכותל המערבי, כאשר ימי השיא של המבקרים היו במעמדים המרכזיים – ברכת הכהנים בימים רביעי וחמישי בשבוע שעבר וההקפות השניות שנערכו אתמול (שלישי). במעמדים אלו, שהתקיימו בסבבים שונים, השתתפו רבבות כאשר אלו שלא הצליחו להגיע לרחבת הכותל בשל מגבלות הקורונה צפו במעמדים על גבי מסכי ענק שהוצבו ברחבת שער יפו בכניסה לעיר העתיקה.

רבים מהמבקרים בירושלים בימי החג השתמשו בתחבורה הציבורית ובעיקר ברכבת הקלה. ל"כל העיר" נודע כי במהלך ימי החג תוגברה התדירות של הרכבת. בשעות השיא (מהשעה 9:00 ועד 20:00) יצאה רכבת בכל 6 דקות. בסך הכל נרשמו במהלך ימי החג מאות אלפי נסיעות, כאשר בחברת כפיר, מפעילת הרכבת הקלה, מציינים כי מספר מדויק של הנוסעים יהיה רק בעוד מספר ימים.

***

יחד עם המבקרים הרבים, אתם לבטח לא תופתעו, נאספו ברחבי ירושלים כמויות גדולות של אשפה מדי יום. על פי עיריית ירושלים – במהלך ימי החג פונו כ-12,000 טון אשפה – ממוצע של כ-1,500 טון ליום. יחד עם זאת, גורמים בעירייה מציינים כי שיא פינוי האשפה ליום אחד לא נרשם בחג הסוכות אלא דווקא בצאת ראש השנה – אז פונו ברחבי ירושלים למעלה מ-3,000 טון אשפה.


עובד ניקיון של עיריית ירושלים (צילום: דוברות העירייה)

(צילום: דוברות העירייה)


"עובדי התברואה בעיריית ירושלים פינו מיום שני, ערב החג הראשון (20.9) כ-12,000 טון אשפה בכל רחבי העיר, ממוצע של כ-1420 טון ליום", נמסר מעיריית ירושלים. "יצוין כי במהלך הסוכות וחול המועד, העירייה תיגברה את פעילות רכבי הניקיון (טיאוט) והוסיפה עובדי תברואה מעבר לרגיל במקומות הומי אדם ובאירועים המרכזיים".

ראש העיר משה ליאון: "עיריית ירושלים קיימה במהלך חגי תשרי עשרות אירועים לכל המשפחה בכל רחבי הבירה. לתושבי העיר ולמבקריה. אנו גאים בנתונים המרשימים, שמעידים על אהבה לעיר, לאתריה ולייחודיותה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר