הדסה עין כרם, סיכת הביטחון שנשלפה מבטנה של הפעוטה (צילומים: ranbar מתוך ויקיפדיה, דוברות הדסה)
הדסה עין כרם, סיכת הביטחון שנשלפה מבטנה של הפעוטה (צילומים: ranbar-מתוך ויקיפדיה, דוברות הדסה)

נגמר בנס: בת 8 חודשים בלעה סיכת ביטחון פתוחה, חייה ניצלו בהדסה

אל הדסה עין כרם הובהלה תינוקת בת 8 חודשים, שהוריה הבחינו כי סיכת ביטחון עליה היתה תלויה חמסה מעל עריסתה נעלמה. בצילום רנטגן אומת החשש - הסיכה נבלעה על ידי התינוקת בעודה פתוחה. בניתוח אנדסקופי הצליחו הרופאים לחלץ את הסיכה לפני שהיא ניקבה אברים פנימיים

פורסם בתאריך: 4.10.21 19:55

החמסה כמעט והביאה לפגיעה חמורה בתינוקת: לפני ימים ספורים הגיעה אל מחלקת מיון ילדים בהדסה עין כרם זוג רופאים עם תינוקת בת 8 חודשים, שסיפרו לרופאים כי שמעו את התינוקת משתנקת ומשתעלת והבחינו כי החמסה שהייתה תלויה בעריסה של ביתם נותרה ללא סיכת הביטחון אליה היתה מחוברת.

בהדסה מספרים כי עלה חשש כי הסיכה נבלעה בעודה פתוחה, מה שעלול לגרום לפגיעה באברים פנימיים בגופה של הפעוטה. "התינוקת הועברה במהירות לבדיקות שונות, ובצילום הרנטגן ראו בבירור את סיכת ביטחון באזור הקיבה כשהיא פתוחה", נמסר מהדסה. "התינוקת הובהלה לפרוצדורה אנדוסקופית דחופה על מנת להוציא את הסיכה לפני שתפגע ותנקב את איברה הפנימים".

ד"ר זאב דוידוביץ', רופא מומחה בגסטרו ילדים, שטיפל בתינוקת מספר: "בצילום רנטגן שבוצע לתינוקת במהירות הבחנו בצורה ברורה בסיכת ביטחון פתוחה באזור הקיבה של התינוקת. ישנן המון סכנות בבליעת גופים זרים ובמיוחד בגופים חדים. החשש העיקרי שלנו היה שהסיכה תנקב את האברים הפנימים, וכתוצאה מכן עלולים להיגרם סיבוכים מסכני חיים".


ד"ר זאב דוידוביץ' (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר זאב דוידוביץ' (צילום: דוברות הדסה)


"הובלנו את התינוקת לפרוצדורה אנדוסקופית שמבוצעת תחת הרדמה מלאה", מוסיף ד"ר דוידוביץ' על אופן הטיפול, "נכנסנו דרך הפה של התינוקת עם סיב אופטי ומכשור זעיר עד לקיבה ובעדינות ובזהירות שלפנו את הסיכה".

ד"ר דוידוביץ' מבקש מהורים לילדים קטנים: "הרחיקו חפצים קטנים ממיטת הילדים ומסביבתם. הורים רבים נוהגים לתלות חמסה בסמוך לילדיהם וטמונה בכך סכנה רבה. ילדים מתפתחים במהירות ותינוק שהיום לא הושיט את היד, מחר יעשה את זה ולפעמים אף לא נשים לב. אסור לתלות או להניח חפצים שהם בהישג יש הפעוט/ תינוק כלל על מנת לא לסכן את חייו, גם אם נדמה לנו שזה מספיק רחוק".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר