הפגנת עובדות מעונות היום (צילום: באדיבות נעמת)
הפגנת עובדות מעונות היום (צילום: באדיבות נעמת)

יו"ר נעמת במרחב ירושלים: "המדינה חייבת להגדיל את התמיכה במעונות היום"

שביתת מעונות היום המפוקחים נמשכת: אלפי פעוטות מירושלים נשארו בבית זה היום השלישי ברציפות. אילנה דניאל, יו"ר נעמת במרחב ירושלים, אומרת ל"כל העיר": "שכר העובדות חייב לעלות - מגיע להן, בזכות ולא בחסד, להתפרנס בכבוד"

פורסם בתאריך: 5.10.21 08:15

עדכון אחרון: 5.10.21 14:39

עשרות עובדות בארגוני מעונות היום המפוקחים התייצבו היום (שלישי, 5.10) להפגנה גדולה מול משרד האוצר בקריית הממשלה. העובודת אף חסמו את הכביש לדקות ארוכות ודרשו ממשרד האוצר בפרט ומהממשלה באופן כללי להגיע איתם לסיכום שיסיים את השביתה, שבה הן פתחו ביום ראשון.

כידוע, כפי שפורסם הבוקר ב"כל העיר", אלפי פעוטות מירושלים, בגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים, נשארו גם היום בבית, ללא מסגרת, זאת בשל השביתה של מעונות היום המפוקחים (ויצו, נעמ"ת, אמונה ואחרים). התוצאה – אלפי הורים מתוסכלים שלפעוטות שלהם אין מסגרת והם נאלצים להפסיד עוד יום עבודה.

אילנה דניאל, יו"ר נעמת מרחב ירושלים, אומרת בשיחה עם "כל העיר": "המדינה חייבת להגדיל את התמיכה במעונות היום. מספר הילדים לכל מטפלת חייב להצטמצם, שכר העובדות חייב לעלות – מגיע להן, בזכות ולא בחסד, להתפרנס בכבוד. יש פערי שכר בין המחנכות שלנו לבין הסייעות בגני הילדים".

עוד מוסיפה דניאל: "יש מחסור עצום בכח אדם, וזה לא מאפשר לנו להפעיל את המעונות באופן שמבטיח טיפול הכי טוב שיש לילדים. זו מחאה שהמטרה שלה חינוך לגיל הרך מגיל לידה עד שלוש מותאם לעידן של היום".


אל המפגינות בקריית הממשלה יצא חבר הכנסת עלי סלאלחה (מרצ), אשר שוחח עם המפגינות ואף חסם ביחד איתן את הכביש. "חבל שהיכן שצריך לשמוע את הזעקה שלכן בוחרים לסתום את האוזניים", אמר חבר הכנסת סלאלחה למפגינות. "אני קורא לאוצר, למשרד החינוך ולמשרד הכלכלה לשבת למשא ומתן מיידי איתכן. הם צריכים להבין שהילדים שלנו יותר חשובים מכסף. זכויות עובדים זה לא צ'ופר זה הבסיס לעבודה איכותית במערכת שמקנה לילדינו ערכים וחינוך".

בהפגנה השתתפו גם מספר הורים לילדים במעונות היום, וזאת למרות השביתה. בארגונים השונים שמפעילים את מעונות היום טוענים כי מרבית ההורים תומכים במאבק. יחד עם זאת, כמעט מיותר לציין, שאותם הורים מתוסכלים בשל העובדה שהמסגרות של ילדיהם לא פועלות – בוודאי בעיתוי הנוכחי של ימים ספורים אחרי החגים.


ח"כ עלי סלאלחה בהפגנת עובדות מעונות היום (צילום: באדיבות נעמת)

ח"כ עלי סלאלחה בהפגנת עובדות מעונות היום (צילום: באדיבות נעמת)


"אני בהחלט מזדהה עם המאבק של המטפלות והגננות במעונות", אומר בשיחה עם "כל העיר" הורה לגן ויצו בבית הכרם. "יש מחסור חמור בכוח אדם שאותו הן מציפות, גם בפנינו, כבר תקופה ארוכה. בתקופת הקורונה והסגרים – כולן הוצאו לחל"ת ונאלצו להסתדר ללא שכר מסודר. זו עבודה תובענית וקשה ובהחלט מגיע להן תנאים טובים יותר. יחד עם זאת – העיתוי של השביתה הזו בעייתי. אנחנו אחרי החגים, רבים מההורים לא עבדו בתקופת החגים או עבדו מעט בגלל שכל הזמן היו חופשים – עכשיו אנחנו שוב נאלצים להפסיד יום עבודה".

היום, שלישי, מתוכננן להיפתח אוהל מחאה מול משרד האוצר בקריית הממשלה. במקום מתוכננת להיערך גם הפגנה גדולה, זאת אחרי הפגנת הענק שנערכה ביום ראשון בתל אביב במהלכה נחסמו גם כבישים.


גן מאולתר שהוקם בסמוך לאוהל המחאה של ארגוני מעונות היום (צילום: באדיבות נעמת)

גן מאולתר שהוקם בסמוך לאוהל המחאה של ארגוני מעונות היום (צילום: באדיבות נעמת)


"אני באופן אישי לא מתכוונת להגיע להפגנה", מספרת ל"כל העיר" אמא לילדה בגן נעמת בקטמון, "אני אולי מבינה את הגננות והמטפלות – אבל קשה לי עם השביתה הזו. אנחנו נאלצים בכל יום לעשות שמיניות באוויר כדי למצוא פתרונות. אני מאוד מקווה שהשביתה תסתיים בקרוב – זה פשוט מצב לא הגיוני".

כידוע, כבר למעלה מחודש שארגוני מעונות היום המפוקחים על ידי משרד הכלכלה מוחים על תנאי ההעסקה של המטפלות ובעיקר על המחסור בכוח אדם. עוד לפני פתיחת השנה הנוכחית התריעו ארגוני מעונות היום שאם הם לא יקבלו מענה הם לא יחזרו לפעילות אחרי החגים, מה שקרה בפועל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. יהודית

    הגורמים הרלוונים חייבים לשבת עם נציגי המעונות, ולדבר איתם על הסדר כלשהו בענייני שכר המטפלות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר