(צילום: דוברות עמותת "אחרי)
(צילום: דוברות עמותת "אחרי)

היסטוריה בירושלים: נפתחה מכינה קדם צבאית שמשלבת בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים

לראשונה בארץ - עמותות "אחריי!" ו"החלק שלי בפאזל" משיקות את מכינת "ביחד" – המכינה הקדם צבאית הראשונה שמבוססת על שילוב של בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים. המכינה נפתחה בירושלים במעמד חגיגי שנערך במרכז ציפורי בעיר

פורסם בתאריך: 11.11.21 10:58

עושים היסטוריה בירושלים: השבוע, ה-9.11, נפתחה באירוע חגיגי שהתקיים במרכז ציפורי בירושלים מכינת "ביחד", המכינה הראשונה בישראל שמשלבת בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים. במכינה, שנפתחת כחלק מתכנית אופק בתמיכת בנק לאומי, מפעל הפיס ועיריית ירושלים, 30 צעירים בגילאי 18-21 מכל הארץ.


האירוע התקיים במעמד ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי, מנכ"ל עמותת אחריי אמיר סטרוגו ובכירים נוספים. עוד השתתפו באירוע אנשי העסקים וידידי עמותת אחריי – יוסי שיינפלד, מאיר שני, ג'ודי ואמנון ארגמן, האלוף (במיל.) יורם שמואל, "יה-יה", מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי, הנהלת עמותות אחריי ובכירים נוספים.

מעיריית ירושלים נמסר כי "הרציונל לפתיחת המכינה הייחודית הוא הרצון להפוך את בוגריה לאזרחים שווים, יצרניים ומעורבים בחברה הישראלית, ובתוך כך להסיר את התיוג "צרכים מיוחדים" מגבם. המכינה תפעל במסגרת של פנימייה בתוך הקהילה בה היא מוקמת ותשלב פעילויות עם תושבי הסביבה בחגים ומועדים, בהתנדבות ובעבודה. היא תכלול, בין היתר, הכנה לשירות צבאי משמעותי, לימודים, חיי קבוצה, מעורבות חברתית והעצמה אישית. במסגרת המכינה, מספרים הארגונים המובילים, יפתחו המכיניסטים תחושת חוסן ומסוגלות ותחושת אחריות כלפי המדינה והחברה הישראלית ותגדל מעורבותם בחברה. את המכינה מובילות עמותת אחריי והחלק שלי בפאזל שהינה עמותה היוצרת מפגש אנושי בין בני ובנות נוער המגיעים מקרעים סיכוניים לבין בני ובנות נוער עם צרכים מיוחדים".

עוד נמסר כי "הציפייה היא כי תוך שלוש שנים תורחב הפעילות לכל הארץ וכי למעלה מ-90% מהמכיניסטים ישתלבו בצבא או בשירות לאומי ואזרחי. שכן מדובר במכינה מהפכנית, שבין היתר, תסייע לארגונים המובילים אותה להבהיר לצבא ולגורמי הביטחון שישנו מגזר מודר של אזרחים מחויבים, אשר מבקשים לקחת חלק בהגנה על המדינה ובעיצובה של החברה הישראלית".

ראש העיר משה ליאון אמר כי "מדובר במהלך ערכי מהמדרגה הראשונה. הכנת בני נוער עם צרכים מיוחדים לשרות צבאי, תוך העמקת כישורי החיים ושילובם המוגבר בחברה זו בין המשימות החשובות והמשמעותיות שלנו כחברה. ככל שנשקיע יותר התוצאות תהיינה טובות יותר, לנערים ולמדינה. אני מברך על המהלך, מאושר שהוא קורה אצלנו בעיר ירושלים ומאחל הצלחה גדולה לנערים ולמדריכים".

ראש ענף אחריות תאגידית והתנדבות עובדים בבנק לאומי, עוזי קמינסקי: "אנו גאים להיות שותפים של עמותת "אחריי!" מזה כ-20 שנה. השקעה בדור המחר היא השקעה בעתיד של המדינה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בשילובם של בני נוער עם צרכים מיוחדים בחברה הישראלית. אני מצדיע לחניכי ולמדריכי המכינה ומאחל להם חוויה משמעותית, מעצימה ומשנה חיים".

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "מפעל הפיס גאה על היותו שותף מרכזי במיזם החשוב והמרגש הזה, וזאת כחלק ממהלך לאומי כולל שמוביל הפיס למען שילובם של אנשים מוגבלויות בקהילה, בשוק התעסוקה הישראלי ובחברה הישראלית. המודל החדש והמקורי שיצרנו יחד עם עמותת אחרי לחוויה לימודית ייחודית שמשלבת בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים, תוך הכנה לשילובם במערכת הצה"לית, טומן בחובו הזדמנות אדירה לייצר שינוי אמיתי בשטח. בימים אלה נערכים במפעל הפיס למיזם "לילה סגול" שיתקיים ביום המודעות הבינלאומי לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, כאשר השנה נקיים אותו בסימן "תעסוקה שווה". מפעל הפיס ימשיך להשקיע משאבים רבים במגוון רחב של תחומים ושיתופי פעולה למען שילובם המלא של אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית".

מנכ"ל עמותת אחריי אמיר סטרוגו ציין כי "הניסיון של עמותת "אחריי!" בעשייה עם נוער מגוון מכלל החברה הישראלית והפעלת מכינות קדם צבאיות ופיתוח מנהיגות בקרב בני נוער ברחבי הארץ אפשר לנו לפתח יחד עם השותפים מודל חדש וייחודי זה. הצלחתו והרחבתו עתידה להוות תקווה של ממש עבור נערים ונערות ועבור משפחות רבות בחברה הישראלית. המכינה תשפר את היכולת של המכיניסטים ליצור קשרים חברתיים, תעצים את הדימוי והערך העצמי שלהם ותהווה שלב ביניים בדרך לשילוב מיטבי בחברה. אני מודה לשותפים שלנו לדרך ובפרט לבנק לאומי שתומכים בפעילות העמותה כבר 20 שנה".


"אחריי!" הינה עמותה חינוכית חברתית הפועלת במטרה להצמיח מנהיגות צעירה ולעודד מעורבות חברתית בקרב בני נוער וצעירים הנמצאים בצמתים שונים בחייהם. באמצעות תכניות חינוכיות המחברות לאבני דרך בחברה הישראלית, נוטעת העמותה בחניכיה תחושת הצלחה ומסוגלות ומעודדת אותם להשתלב כאזרחים תורמים בחברה הישראלית.

העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר