הדמיית השכונה החדשה בעטרות (צילום הדמיה: אדריכל יובל קדמון)
הדמיית השכונה החדשה בעטרות (צילום הדמיה: אדריכל יובל קדמון)

לחרדים בלבד? השכונה החדשה שתוקם בעטרות

על שטח שדה התעופה ההיסטורי תיבנה שכונה עם אלפי יחידות דיור. ל"כל העיר" נודע כי השכונה מיועדת לאוכלוסייה החרדית. עוד כוללת התוכנית - שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות

פורסם בתאריך: 24.11.21 20:54

ההשתלטות החרדית על צפון ירושלים נמשכת: הוועדה המקומית לתכנון אישרה היום (רביעי) להפקדה תוכנית להקמת שכונה חדשה בעטרות – על השטח של שדה התעופה ההיסטורי. ל"כל העיר" נודע כי השכונה החדשה שתיבנה מיועדת עבור האוכלוסייה החרדית.

על פי התוכנית, שתועבר כעת לדיון בוועדה המחוזית לתכנון, באזור שדה התעופה הנטוש בעטרות, בשטח של 1,243 דונם, תוקם שכונת מגורים חדשה בהיקף של אלפי יחידות דיור, בהן 800 יחידות דיור מוגן. עוד מציעה התוכנית – שטח למלונאות, שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושטחי תעסוקה ומסחר.

בנוסף, מציעה התוכנית הקמת רצועת שטח לתעסוקה ומסחר בסמוך לדרך 45, ושימור מבנה הטרמינל ההיסטורי הקיים בתחום שדה התעופה עטרות, כל זאת כחלק מתכנון עירוני משמעותי המייצר שלד עירוני הליכתי, הכולל מערך שבילים ושטחים ציבוריים פתוחים, בין החלקים השונים של השכונה.

"התוכנית מהווה עתודת קרקע משמעותית פנויה בעיר", נמסר מעיריית ירושלים, "אשר מאפשרת פיתוח שלא על חשבון שטחים פתוחים בעלי ערכיות גבוהה. קידום התוכנית אף מספק מענה משמעותי לצרכי הדיור בעיר. יצוין כי יזם התכנית הינו משרד הבינוי והשיכון, ועורך התכנית הינו אדריכל יובל קדמון".

ראש העיר משה ליאון: "אני מברך על אישור הקמת השכונה החדשה. מדובר בתכנית נוספת במסגרת מספר תכניות אותן אני מוביל ומקדם, לצמצם פערים ויצירת פתרונות דיור לצעירים מכלל המגזרים. זוהי הדרך הנכונה לשיפור איכות חיי התושבים".

עופר ברקוביץ (התעוררות) שדוחף במשך רבות לבנייה בעטרות, מציין כי "מדובר באישור היסטורי לבנייה בירושלים. היתה פסימיות אדירה בתחילת הדרך, שלא נצליח להביא להקמת השכונה, אבל הנה היום זה קרה. אנחנו גאים מאוד. זה מהלך קריטי לצעירים, להוזלת מחירי הדיור, לשמירה על הריאות הירוקות. אמשיך לפעול כדי שגם הוועדה המחוזית תאשר את התוכנית ולא תכנע לתכתיבים מבחוץ".

ברקוביץ מתייחס גם לנושא ייעוד השכונה החדשה לאוכלוסייה החרדית ואומר: "זה עדיין לא סופי, אבל גם אם כן – זה טוב. זה יקטין את הלחץ על השכונות המעורבות".

בפוסט שפרסם סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) בפייסבוק הוא כתב: "שנים שפעלתי למען ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים ובפרט בצפון ירושלים ובפרטי פרטים בעטרות. שנים שבהן עסקנו ברכישות מקרקעין בסביבות עטרות, שנים שבהן נעצרנו ועוכבנו על ידי המשטרה ומג"ב, שנים שבהן סיירנו במתחם, שנים שבהן נאבקנו בפולשים שניסו לגזול את אדמת המדינה, שנים שעיבדנו שטחים בעטרות וזרענו שם אבטיחים (אלה הגרעינים היחידים שהיו זמינים באותו העת), וכל זאת היה שווה בשביל יום זה – היום הגיע הזמן לשמוח ולומר תודה לכל מי שנתן יד לאישור התוכנית לשכונה חדשה במזרח ירושלים, שכונת עטרות. זהו יום חג לירושלים וחג שמח לעם היהודי".

מנגד, חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) מביעה התנגדות לתוכנית ואומרת: "מדובר בבנייה של שכונה נוספת לישראלים במזרח ירושלים, למרות שעד היום במשך יותר מ-50 שנה לא נבנתה אף שכונה לפלסטינים המהווים 38 אחוז מתושבי העיר. יתרה מזאת, מדובר כמובן באזור שהחוק הבינלאומי והקהילה הבינלאומית רואים בו שטח כבוש, ועל כן אסור ליישב בו אזרחים ישראלים. בנוסף, באזור בעיות של זיהום קרקע, זיהום אוויר ובעיה בטחונית הנובעת מקרבת המקום לגדר ושכונות פלסטינית, עבורם הבנייה היא פרובוקציה ברורה".

ורטון מתייחסת גם לנושא הייעוד לאוכלוסייה החרדית ומציינת כי "ברור גם שכל התוכנית היא נסיון לרצות את ההנהגה החרדית, ועל כן הבטיח ראש העיר בפתח הישיבה שהשכונה תהיה שכונה חרדית. חלוקה כזאת וייעוד כזה הם בלתי ראויים ופסולים. העליתי בוועדה את המובן מאליו שלא רוצים לדבר עליו, שהבעיה העיקרית היא מדינית, ודי דוחה שמבזבזים כספי ציבור על תכנון שבא להתמודד עם לחצים פוליטיים של הימין הקיצוני והחרדים שזקוקים פשוט לעזרה לפיצוץ האוכלוסין".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. העצבני מהשפלה

    הגיע הזמן , שיוקמו שכונות עם ציון בולט , שהן מיועדות לציבור החילוני .
    מה שאומר , שבהן לא יהיה כל סממן דתי , של עובדי אלילים מכל סוג שהו .
    אם בונים לחרדים , חייבים לבנות לחילונים .

  2. ירושלמית חילונית

    רק לחרדים מגיע הכל.ומדוע לא?הרי הם תורמים למדינה על ידי הולדת אין סוף ילדים שגם הם,כמו ההורים שלהם ילכו ויתרבו על חשבון הציבור החילוני שעובד ומפרנס אותם..
    תמשיכו ככה ותוך 2 עשורים תהפוך מדינה לטליבן

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הופך אותה לחרדית? פשןט נקנה גם אנחנו ונקבע. ראו מקרה חריש.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ניחה אריה קינג הימני ההזוי. ניחה ראש העיר שהוא בובת סמרטוטים של החרדים. אבל עופר ברקוביץ האדיוט ההזוי? מתי השפויים בעיר הזאת יצליחו למצוא לעצמן מנהיג מקומי ראוי?

  5. ישראל יעקב

    איזה שנאת חינם!!! אין תקווה לרשעים!!! רק באחדות ישראל תנצח!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר