לא - זה לא שלג. האבק ברחוב שטרן (צילומים: מינהל קהילתי יובלים)
לא - זה לא שלג. האבק ברחוב שטרן (צילומים: מינהל קהילתי יובלים)

הסיוט של תושבי רחוב שטרן: "כל יום מרגיש כמו יום של אובך כבד; כמויות בלתי סבירות של אבק"

זה אולי נראה קצת כמו שלג, אבל זה ממש לא – כך נראה באחרונה רחוב שטרן בקרית היובל, שם מתבצע פרויקט בינוי ענק שממרר לתושבים את החיים. "כבר תקופה ארוכה שאי אפשר לפתוח חלונות"

פורסם בתאריך: 19.1.22 09:43

"כבר תקופה ארוכה שאי אפשר לפתוח חלונות בגלל האבק, כל יום מרגיש כמו יום של אובך כבד, כזה שאומרים בחדשות שמומלץ להישאר בבית ולהגיף חלונות. יש פה כמויות בלתי סבירות של אבק", כך מתארת בפני "כל העיר" תושבת רחוב שטרן בקרית היובל את החיים לצד אתר בנייה של פרויקט התחדשות עירונית שנבנה בימים אלה ברחוב.

התושבת הזו אינה לבד. תושבים אחרים, כמו גם גורמים במינהל הקהילתי, מתארים מצב של סיוט מתמשך. לטענתם, בשל הפרויקט כמחצית ממקומות החניה ברחוב בוטלו, רעש בלתי נסבל מתחיל מהשבע שבע בבוקר וממשיך עד הערב – והשיא, כמובן, הוא האבק. כמויות בלתי סבירות של אבק ממלאות כפי שניתן לראות בתמונות.

"כשיורד הגשם האבק הופך לבוץ", מתארים דיירים ברחוב שטרן. "תושבת שנעזרת בהליכון אומרת שהיא פוחדת ללכת ברחוב בגלל הבוץ, וכשאין גשם, הילדים הולכים לבית הספר ולגני הילדים בתוך עננים של אבק".

בקרית היובל מוסיפים וטוענים כי: "עבודות הבנייה תפסו גם את המדרכה והכביש בצד אחד של הרחוב. תושבים שחוזרים מהעבודה בשעות הערב המאוחרות יכולים רק לחלום על חניה לפני היכל הספורט ונאלצים ללכת בין 10 ל-20 דקות עד הבית – גם בגשם! והמכוניות מכוסות אבק כמו מכוניות של פועלים באתר בנייה. אחד התושבים ברחוב מספר שהוא נאלץ לשטוף את האוטו כל כמה ימים מרב אבק ומתלונן שהוא לא מבין איך יכול להיות שכדי לשפר את חייהם של המתגוררים בצידו האחד של הרחוב – הורסים את אלו של תושבי הצד השני".



במינהל הקהילתי יובלים שמייצג את תושבי קרית היובל טוענים שהמצב בכל השכונה הפך לבלתי נסבל: "הבנייה בשטרן מצטרפת לאתרי בניה נוספים בשכונה, גם בהם נתקלו התושבים באתגרים. תושבים מספרים שבפרוייקט בטהון הקבלן עבד בשעות חריגות, לפעמים התחילו כבר בשש בבוקר והיו ימים שעבדו בלילות. נעמה שגרה ליד הבניה בטהון מספרת שהקבלנים משתלטים על המדרכות והכבישים ומשתמשים בהם למתחם התארגנות, כך שהתושבים נאלצים ללכת על הכביש. אי אפשר לחיות ככה".


האבק ברחוב שטרן (צילום: מינהל קהילתי יובלים)

האבק ברחוב שטרן (צילום: מינהל קהילתי יובלים)


ד"ר אסף שפנייר, יו"ר הועדה הפיזית במינהל קהילתי יובלים מסביר: "בשכונת קרית היובל המדינה עושה פיילוט של התחדשות עירונית אינטנסיבית, מבלי שמבינים בכלל במה זה כרוך. יש כאן מספר גדול של אתרי בנייה. ואנחנו לא מדברים על חיזוק מבנה ותוספת קומות (תמ"א 38) כמו בשכונות אחרות בעיר. הנושא הזה צריך לקבל טיפול רציני באופן מיידי. קודמיי בתפקיד הציגו בפני גורמים בעירייה את האתגרים של ניהול מספר רב של אתרי בנייה תוך שמירה על איכות החיים של תושבי השכונה. הדיון התקיים ביולי 2021, לפני שהחלו העבודות בשטרן, אבל לצערנו, לא התקבל מענה".


האבק ברחוב שטרן (צילום: מינהל קהילתי יובלים)

האבק ברחוב שטרן (צילום: מינהל קהילתי יובלים)


לדברי שפנייר, "המינהל הקהילתי לא יכול לתת לתושבים את המענה הנדרש. אין למינהל הקהילתי סמכויות פיקוח, ואין תקני כוח אדם מתאימים. למשל, עיריית ירושלים מממנת לכל מינהל קהילתי, כולל מינהל קהילתי יובלים, תקן של מתכנן אורבני בחצי משרה. אבל במינהל קהילתי יובלים, החולש על קרית היובל, עין כרם, מלחה, רמת שרת ורמת דניה, ושיש בו מספר עצום של תוכניות ולכן למעשה צריך כאן שני מתכננים אורבניים במשרה מלאה, ובנוסף העירייה צריכה לקחת אחריות על הפיקוח".

 

 

יו"ר מינהל יובלים דור לוי מוסיף: "קרית היובל היא השכונה המובילה בארץ בהתחדשות עירונית, אנו עוברים בנייה מסיבית שלעתיד הרחוק תועיל עם השכונה. אבל כיום תושבים רבים מאוד סובלים מהעניין. אנו נמשיך לעמוד על המשמר שהבנייה לא תפגע בבריאות התושבים ובאיכות החיים באופן כל כך קיצוני. הבנייה חייבת להיות על פי החוק ובאופן המאפשר לתושבים להמשיך בשגרת חיים טובה. הקבלן צריך לנקות את הרחוב כל ערב וגם לנקות את המכוניות – כן. לכלכלת תנקה".

לצד התושבים והמינהל עומד סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) שבמהלך הלילה פרסם סרטון בפייסבוק שמראה את כמויות האבק הבלתי סבירות וכתב: "שלג החל לרדת לפנות ערב בשכונת קרית יובל, ליתר דיוק ברחוב שטרן. אך אל תמהרו לשלוח את ילדיכם לשחק בשלג ולא לערום בובת שלג. ממש לא! כי מדובר למעשה בשכבת אבק עבה שמי שאחראי לה הוא יזם בנייה הבונה ברחוב שטרן. המראה מזעזע".

עוד הוסיף קינג: "מצער מאד שישנם יזמים שחושבים שהאינטרס שלהם עומד מעל כל אינטרס אחר ושהציבור שקוף בעיניהם. בכוונתי, בשיתוף עם דור לוי יו"ר הנהלת יובלים עוד הלילה ומחר עם שחר לפעול יחדיו אל מול גורמי האכיפה העירונית והתביעה העירונית להוצאת צו הפסקת עבודה נגד הקבלן ולחייבו לשטוף את הרחוב על חשבונו ואת כלל הרכבים שכיסה אותם בשכבת אבק לבנה, סמיכה ועבה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רחל

    הגיע הזמן שרחוב שטרן. פרבשטיין. כנפי נשרים. הלוי אליעזר- ישלמו חצי מהארנונה. החלונות סגורים רוב היום כבר חצי שנה. האבק גורם אלרגיות. קורונה. פוגע בסטריאו. במחשב. בעציצים ובחיות הבר

  2. געגועים לכל העיר של שנות התשעים

    איפה תגובת העירייה שאחראית על ניקיון העיר? ככה זה כשהמערכת עושה עבודה חובבנית. כתוב ומסוקר כמו עיתון של בית ספר יסודי.

  3. דאגה לעתיד ירושלים

    אכן העירייה הנוכחית ניכשלה לאורך דרכה בשורה של פרויקטים . הפקקים האינסופיים בגלל עבודות מיתמשכות ,תוך הריסת הכבישים ,הינם עדות לקשרי עירייה – קבלנים ! גם ברחוב שטרן ובקרית יובל ,זוממת העירייה להחליף אוכלוסיות ! לסלק את החילונים ,לאחר שימררו את חייהם ובמקומם
    לאכלס בחרדים ,ישיבות ובתי ספר חרדים .
    לכן החילונים טעו ובגדול ,כשהצביעו ללאון במקום
    לחביליו וברקוביץ'. לכן חייבים הפעם להפנים ,שרק
    החלפה מהירה ובבחירות הקרובות ,תציל את החילונים מהישתלטות חרדית על ירושלים .

  4. מזי

    "הקבלן צריך לנקות כל ערב",
    תגידו על מי אתם צוחקים???
    ארנונה: 3200 ש"ח על 50 מ"ר!
    על מה ולמה?
    ראש העיר המטורלל התחיל את כל הפרוייקטים במכה כדי לקבור אותנו
    ולהפוך את קרית יובל לחרדית
    מנוול!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר