מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)
מתחם אפטאון גילה (צילום: דוברות התעוררות)

ההזנחה במתחם האפטאון: אחרי שנים של גרירת רגליים – שינוי הכיוון של עיריית ירושלים

כשישה חודשים לאחר הפרסום ב"כל העיר" והבטחת העירייה כי תטפל במפגעים במתחם האפטאון - שום דבר לא השתנה. העירייה בתגובה: "הנושא נבחן באופן עמוק ומקצועי ונמצא כי מילוי הבור מנציח את הבעיה ולא יפתור אותה"

פורסם בתאריך: 26.4.22 19:43

"ככל שלא תפעלו באופן מידי להסדיר את פיתוח שטח הבור לרווחת הציבור, תפעל העירייה למילויו ופיתוח השטח כאמור, תוך הטלת כלל ההוצאות עבור פעולות אלה וכל הכלול בכך על חשבונכם" – המשפט שלעיל לקוח מתוך מכתב ששלחה המחלקה המשפטית של עיריית ירושלים ליזמי מתחם אפטאון גילה לפני למעלה מארבעה חודשים – זאת בעקבות פרסום כתבה ב"כל העיר" אודות ההזנחה של המתחם ותלונות שהגיעו מצד התושבים.


ובכן, מה השתנה בחודשים האלו במתחם האפטאון? דבר ואפילו לא חצי דבר. המתחם עדיין עומד מוזנח, כשהבור הפעור בסמוך אליו – בו היו אמורות להתחיל עבודות בנייה לפני שנים רבות – עדיין פעור והשטח עודנו כעור ומוזנח. הסדרה מידית לא היתה במתחם האפטאון ולמרבה הצער גם שום פעולה אקטיבית של העירייה, כפי שעלה מהמכתב ששוגר ליזמים לפני ארבעה חודשים.

לאור גרירת הרגליים, שלח יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) שאילתא לראש העיר משה ליאון שבה נכתב, בין השאר, "לאור העובדה כי עברה יותר מחצי שנה מאז התחייבה העירייה לפעול בהחלטיות לטיפול בנושא – אשמח לדעת אילו פעולות בוצעו בחצי השנה האחרונה בכדי לפתור את בעיית האפטאון? האם יש תאריך לחליטת ערבויות להוצאת צו גינון ולהשמשת השטח לטובת תושבי גילה?".


עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)

עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)


עוד נכתב בשאילתא של ברקוביץ: "פרויקט "האפטאון", מוכר היטב לכל תושבי שכונת גילה כסמל להזנחה וחוסר היכולת של העירייה לטפל בפרויקטים כושלים באופן מידי. פרויקט האפטאון, (אשר הוצאתו לפעול החלה כבר כמעט לפני 20 שנה) אמור היה להביא בשורה של ממש לתושבי שכונת גילה, ולשמש כמתחם המכיל דיור, מסחר ותעסוקה איכותית לתושבי השכונה. אולם מאז המבנה עבר טלטלות רבות, החלפת בעלים, הפסקות בנייה ועוד. בעקבות הפסקת העבודות, נותרו תושבי השכונה עם בור ענק ליד ביתם המהווה מפגע בטיחותי ואסתטי המסכן את תושבי השכונה ופוגע במרקם החיים השכונתי".

ברקוביץ אף מזכיר בשאליתא את הפרסום ב"כל העיר" מחודש אוקטובר 2021 ותוהה: "מאז פרסום אותה כתבה, והתחייבותה של העירייה לפעול  "בהחלטיות להחזרת המתחם לפעילות ובכלל זה כיסוי הבור ככל שיידרש", עברה כבר יותר מחצי שנה, והבור, לצערי עדיין עומד כפצע פתוח בלב שכונת מגורים, ומהווה עדות לפוטנציאל הלא ממומש הקיים בשטחו".

 

 

כידוע, כפי שפורסם לא אחת גם ב"כל העיר", את מבנה האפטאון בגילה הקימה חברת נ.א.מ.ת מהנדסים בע"מ, לשעבר שפר מהנדסים. הפרויקט שכלל דירות וקניון נבנה בעלות של 400 מיליון שקל, כאמור, עלות הקמת הקניון בלבד עמדה על 50 מיליון שקל. בסוף שנת 2006, לבקשת בנק הפועלים, מונה על ידי בית המשפט המחוזי בת"א כונס נכסים לפרויקט בעקבות חוב של 160 מיליון שקל, בגין הליווי הפיננסי שהעניק בנק פועלים ליזמי הפרויקט. לטענת הבנק באותה תקופה, למשך פרק זמן ארוך העבודות בפרויקט הופסקו על ידי החברות ולא היה באפשרותן להשלים את הפרויקט. מאז הקניון לא הצליח להתרומם.

חבל ההצלה, הגיע באוגוסט 2015, אז אישרה העירייה את התוכנית להקמת מגדל דירות שיכלול חניון, מתחם אמפי ואפילו גן ארכיאולוגי, אלא שעד כה המיזם הנדל"ני תקוע ולא מתקדם.

בתגובה לשאילתא של ברקוביץ ובמענה לפניית "כל העיר" בנושא נמסר מהעירייה כי "הנושא נבחן באופן עמוק ומקצועי ונמצא כי מילוי הבור מנציח את הבעיה ולא יפתור אותה. לכן העירייה פועלת בניסיון לקדם את הפרויקט התכנוני. מהנדס העיר מטפל באופן אישי בקידום הפרויקט, ובהנחייתו מינו היזמים חברת ניהול הממונה על קידום והשלמת פרויקט הבינוי במתחם – מילוי הבור, פיתוח המרחב הציבורי, פתיחת הקניון והתאמת הבינוי למדיניות התכנון באזור, תוך התחשבות בפרויקטים הסמוכים ובקו הרכבת הקלה. גורמי המקצוע עוקבים אחר הנושא בכדי לוודא שהפרויקט יקודם במהירות המירבית, תוך הקפדה על איכות התכנון ואישורו בוועדות הרלוונטיות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רות

    20 שנה הפרויקט לא התקדם לשום מקום, הזנחה, ליכלוך קירות מתקלפים ריצפה רעועה פשוט דרום תל אביב, עופר אולי יושיע את המקום שאפשר לגייס אליו עשרות עובדים להרים אותו כמו הקניונים
    ברחבי ירושלים פסגת זאב, מעלה אדומים ועוד ולהנות מחנויות מסעדות ובתי קפה ברמה טובה יישר כוח עופר מחכים….

  2. רוית פלג.

    שמעתי שטיפלו בבור הזה שזה היתה סכנה גם לנכים שגרים במעון לנכים ברח' צביה ויצחק 30. מישהו מהמעון פנה לעיריית ירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר