(צילום: דוברות זק"א)
(צילום: דוברות זק"א)

הבוקר: צעירה ישראלית במצב רפואי קשה הגיעה מפולין לשערי צדק

זק"א, הצלה אייר, מד״א ורופאים מבית החולים שערי צדק במבצע חילוץ של נערה ישראלית בת 18 המאושפזת במצב קריטי בבית חולים עם זיהום במוחה

פורסם בתאריך: 3.5.22 13:45

משימת חילוץ מורכבת של זק״א, הצלה אייר ומד״א הושלמה בהצלחה הבוקר, שלישי, עם נחיתתו של מטוס-אמבולנס טיפול נמרץ של הצלה אייר שהמריא מפולין לישראל ועליו נערה ישראלית כבת 18 מורדמת ומונשמת לאחר שחולצה מאוקראינה כשמצבה קשה מאוד. היא הובלה במצב קריטי להמשך טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק.



"הנערה נסעה עם הוריה מספר חודשים לפני פרוץ המלחמה למחוז רובנו שבאוקראינה בעקבות עסקיו של אביה, כשהיא משתלבת באוניברסיטה ובקונצרטים בין-לאומיים של שירה", מספרים בארגון זק"א. "עם פרוץ המלחמה התנדבה הנערה במרכז פליטים ופעלה במשימות סיוע הומוניטרי ועזרה לזולת. לפני מספר ימים חלתה בדלקת זיהומית קשה שהתפשטה בגופה, מצבה הרפואי התדרדר במהירות והיא אושפזה במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים מקומי כשמצבה מוגדר כקשה. לאור חשש להדרדרות במצבה, פנו הוריה למתחם הסיוע של זק"א בקישינב, בבקשה לחלצה מאוקראינה כדי להציל את חייה".

בהתגייסות מהירה, נרתם מנכ״ל הצלה אייר בישראל אהרון אדלר לבקשת ארגון זק"א והעמיד מטוס-אמבולנס טיפול נמרץ להעברת הצעירה מאוקראינה לבית החולים שערי צדק בישראל.
מזק"א נמסר כי "מרגע שהתקבלה ההחלטה הרפואית על הטסת הצעירה באופן בהול לישראל, פעלו יחד להצלחת המשימה אנטון שבינר, ראש המשל"ט הבינלאומי במשרד ראש הממשלה, ולצידו בוריס טרייגרמן, נציג המשל"ט במולדובה, קונסולית ישראל באוקראינה לילך אטיאס עם צוות השגרירות כדי לתאם את מעברי הגבולות והכניסה לשדה התעופה בפולין".

עוד נמסר: "במקביל פעלו בארגון יד ישראל של הרב משה פימה למימון והתאמת האמבולנס עם הרופאים מביה״ח באוקראינה עד לשדה התעופה בפולין, כולם כל אחד במשימותיו הובילו לתוצאה המקצועית המהירה שאפשרה הטסת הצעירה ארצה".

סגן מפקד זק״א אוקראינה נחמן דיקשטיין ואשתו וולרי, שמפקדים על משימות החילוץ ומנהלים את מתחם זק״א במולדובה, מספרים: ״מרגע קבלת הקריאה פעלנו במהירות בכדי להציל את חייה של הנערה שנמצאת במצב מסכן חיים, רופאי בית החולים המקומי ציינו שאין באפשרותם לסייע והסיכוי היחיד להצלתה הוא בהטסה מהירה לבית חולים בישראל. פעלנו מסביב לשעון להצלחת המשימה והעברתה מאוקראינה לישראל. בנתב״ג חיכו צוות טיפול נמרץ של מד״א וצוותי זק״א, הנערה הועברה בניידת טיפול הנמרץ לבי"ח שערי צדק שם נערכו לבואה, בתפילה להחלמתה במהירות״.

אהרון אדלר, מנכ״ל ארגון הצלה אייר, מוסיף:״מדובר במשימה מורכבת וייחודית שזכתה להצלחה בזכות העבודה המשותפת. יחד עם צוות רופאים מסור העברנו בבטחה את הנערה לביה״ח שערי צדק בישראל, מספיק להביט בעיניה של האמא שהתלוותה בטיסה כדי להבין שעשינו את המעשה הנכון – הצלת חיי אדם כפשוטו. כחיילים בשדה הקרב אנו פועלים יחד עם צוות מתנדבים מקצועי של רופאים ופרמדיקים בברכתו של יו״ר הארגון מר אלי רואו בכל ימות השנה, בהטסות רפואיות מורכבות ברחבי העולם ובפרט עכשיו בהטסות חילוץ מאוקראינה לחולים מורכבים ופצועים".

ד״ר טוד זלוט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק: ״שערי צדק מטפל במקרים מורכבים בחירום ובשגרה. צוות המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי נרתם מיד למשימה המורכבת שדרשה התייעצות בין תחומית והתערבות של היחידה לטיפול נמרץ נוירולוגי נוירוכירורגי. אנו שמחים שיש לנו את היכולת לספק מענה רפואי מתאים לנערה ומאחלים לה רפואה שלמה״.

ד״ר צבי זילברשטיין, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק הוסיף כי ״במהלך הלילה יצאנו לטיסת חילוץ של חולה מורכבת, בחורה צעירה שחלתה במחלה קשה ואושפזה בבית חולים באוקראינה. בעזרת התגייסות של גורמים רבים המבצע המורכב יצא אל הפועל. לשמחתי, המשימה המאתגרת הושלמה בהצלחה, והמטופלת הועברה להמשך בירור וטיפול במסגרת המחלקה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי. אני מאחל לה רפואה שלמה וחזרה לחייה הרגילים״.



העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר