מתוך מצעד הגאווה 2021 (צילום: מולי גולדברג)
מתוך מצעד הגאווה 2021 (צילום: מולי גולדברג)

20 שנה למצעד הגאווה בירושלים – נסגרה התוכנית האמנותית; שרים וחברי כנסת הבטיחו השתתפות

המצעד יתקיים ביום חמישי ה-2.6.22, ובניגוד לשנה שעברה - בסיומו תתקיים בימת סיום בגן העצמאות. בין האמנים שיופיעו: רונה קינן, השחקנית אניה בוקשטיין והראפרית אקו. אביה של שירה בנקי ז"ל, אורי בנקי, ינאם. השרים מירב כהן, מרב מיכאלי וניצן הורביץ הבטיחו את השתתפותם. גם חברי כנסת ישתתפו

פורסם בתאריך: 11.5.22 20:39

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ייערך ביום חמישי, 2.6.2022, ויפתח את אירועי חודש הגאווה בישראל. את המצעד מפיק כמדי שנה הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות המציין 20 שנה למצעד הגאווה הראשון בעיר שנערך בשנת 2002. בניגוד לשנה שעברה, השנה יחזרו להתקיים אירועי בימת הסיום המסורתית בסופו של המצעד בגן העצמאות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


במהלך השבוע החולף נציגי הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות הגיעו למשכן הכנסת כדי לחלק לחברי הכנסת הזמנה אישית להשתתף במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים. הנציגים, בראשות מנכ"ל הבית הפתוח אלון שחר, פגשו באופן אישי מספר חברי כנסת, כולל יו"ר הכנסת מיקי לוי.

בבית הפתוח מספרים כי "עד כה הבטיחו את השתתפותם חברי הכנסת נעמה לזימי, איבתיסאם מרעאנה, משה קינלי טור-פז, הרב גלעד קריב, איתן גינזבורג, יוראי להב-הרצנו, כמו גם שרת התחבורה מרב מיכאלי שתהיה גם אחת הנואמות המרכזיות באירוע, שר הבריאות ניצן הורביץ והשרה לשוויון חברתי מירב כהן". בבית הפתוח, חשוב לציין, מאמינים כי עד ליום המצעד יבטיחו את השתתפותם חברי כנסת ושרים נוספים.


פעילים מהבית הפתוח במשכן הכנסת (צילום: מולי גולדברג)

פעילים מהבית הפתוח במשכן הכנסת (צילום: מולי גולדברג)


בתוך כך, בבית הפתוח סגרו פחות או יותר את הלו"ז למצעד, שכאמור, מציין השנה 20 שנה למצעד הראשון בירושלים. המנחה של בימת הסיום בגן העצמאות תהיה אשת התקשורת שיר ראובן ועל הבמה יופיעו: הזמרת רונה קינן, השחקנית אניה בוקשטיין, הראפרית אקו, הזמר והשחקן שחר טבוך והזמרת איה זהבי פייגלין. לצדם ינאמו אורי בנקי, אביה של שירה בנקי ז"ל שנרצחה במצעד הגאווה בשנת 2015, אשר השיא משואה ביום העצמאות האחרון על פעילותה של עמותת 'דרך שירה בנקי', פעיל הקהילה הגאה עומרי פיינשטיין וד"ר רויטל ארבל מועדת סל הבריאות. בבית הפתוח מציינים כי מצעד הגאווה והסובלנות מתקיים השנה בתמיכת חברת לייטריקס.

מסלול המצעד ולוח זמנים:

15:00 – פתיחת שערים – הפנינג גאווה ובמת פתיחה בגן הפעמון.
16:30 – הזנקה – מסלול המצעד: מגן הפעמון לכיוון כיכר פריז, דרך הרחובות קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל ועד לגן העצמאות.
19:00 – במת הסיום בגן העצמאות.

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: "המצעד הראשון לפני 20 שנה מנה אלפים בודדים בלבד, ולאורך השנים הצטרפו למחאה שלנו עוד אלפים נוספים שנרתמו כדי לעשות שינוי אמיתי בחברה הישראלית בכלל ובירושלים בפרט. גם השנה אנחנו ממשיכים את המאבק למען הזכות שלנו להתקיים ולחיות בכבוד בירושלים ובכל מקום שבו אנחנו נמצאות. אני מזמין את כל מי שחשובים לו עקרונות החופש וזכויות האדם לצעוד ולהרים איתנו את דגל השוויון והסובלנות במצעד הגאווה והסובלנות הקרוב".

 

 

נעם יבין, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: "מירושלים תצא הבשורה. מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים תמיד סימל ותמיד יסמל את המארג הייחודי של ירושלים וממצב את ירושלים כעיר בירה שיש בה מקום לכולם ולכולן. זו השנה העשרים בה אנחנו צובעות את ירושלים בגוונים של האהבה, השמחה והגאווה שלנו. אנחנו צריכות אתכן איתנו – יחד נייצר את המחאה והחגיגה הלהט"בית הגדולה ביותר שנראתה בירושלים, ונדרוש מרחב בטוח וחופש יומיומי אחד וכל אחת".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נמאס ממכם ומהתעמולה שלכם . מגעילים רעים רודפים אחרים !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר