אלה אור, הדמיית מצפה אלה במעלה אדומים (צילומים: באדיבות המשפחה, אדריכלית נוף אסתי כהן)
אלה אור ז"ל, הדמיית מצפה אלה במעלה אדומים (צילומים: באדיבות המשפחה, אדריכלית נוף אסתי כהן)

לזכרה של אלה אור ז"ל: קמפיין גיוס ההמונים להקמת מצפה אלה במעלה אדומים

כארבע שנים לאחר שנהרגה באסון נחל צפית, משפחתה של אלה אור ז"ל מבקשת להנציח אותה עם הקמת מצפה מיוחד במעלה אדומים. להגשמת החלום דרושים עוד כ-200 אלף שקלים. הפרטים המלאים בפנים

פורסם בתאריך: 19.6.22 16:52

לפני כארבע שנים, ב-26.4.2018, התרחש אחד האסונות האזרחיים הקשים בישראל – 10 בני נוער – תלמידי המכינה הקדם צבאית 'בני ציון' וכאלה שהיו מועמדים להתקבל למכינה נהרגו במהלך טיול בנחל צפית אליו הם יצאו למרות מזג אוויר גשום ואזהרות מפני שטפונות.

בשבועות האחרונים, כ-4 שנים לאחר האסון, יצאה משפחתה של אלה אור ז"ל, אחת מהרוגות האסון, בקמפיין גיוס המונים לטובת הקמת מצפה לזכרה של אלה ז"ל במעלה אדומים – העיר שבה הם מתגוררים.

"לפני 4 שנים אבדנו את בתנו האהובה אלה ז"ל באסון השיטפון בנחל צפית", כך כתבה המשפחה בהסבר של קמפיין הגיוס. בימים אלה אנו יוצאים לגיוס המונים לבניית מצפה לזכרה של אלה בעירנו מעלה אדומים. מצפה חינוכי זה יהווה הנצחה משמעותית לזכרה של אלה וחלום שלנו להנציח את אלה באופן הראוי ביותר במעלה אדומים. אנו זקוקים לעזרתכם לממש את החלום. בואו והיו שותפים לפתוח את הלב ואת הכיס וסייעו לנו להנציח את אלה באופן הראוי ביותר".


 

אלה אור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אלה אור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

 


מצפה ההנצחה עליו מדובר ממוקם, כאמור, במעלה אדומים – במרחק של כ-50 מטר בקו אווירי מבית הספר שבו למדה אלה אור ז"ל (אמי"ת בנות מעלה אדומים), בשכונת נופי הסלע. משפחתה של אלה ז"ל פועלת בנושא כבר תקופה ארוכה, כאשר לפרויקט ההנצחה שותפים גם בית הספר אמי"ת וגם עיריית מעלה אדומים, אשר סייעה במציאת שטח ונתנה את כל האישורים הדרושים להקמתו.

בשיחה עם "כל העיר" מציין איציק אור, אביה של אלה ז"ל, כי "אנחנו עומדים כיום על כ-700 אלף שקלים, כאשר יעד הגיוס שהצבנו הינו 750 אלף שקלים – אבל הסכום שאנחנו צריכים כדי לממש את כל התוכנית – כולל גינת צל ופיתוח מושלם – הוא 910 אלף שקל – ולשם אנחנו שואפים להגיע".


הדמיית מצפה אלה במעלה אדומים (צילום: אדריכלית נוף אסתי כהן)

הדמיית מצפה אלה במעלה אדומים (צילום: אדריכלית נוף אסתי כהן)


לדברי האב, "חשבנו הרבה על הדרך שבה אנחנו רוצים להנציח את זכרה של אלה, ובחרנו במצפה בגלל שהיא אהבה את הטבע. היא היתה מדריכת שלח צעירה, היא נהרגה במהלך טיול בטבע שאותו היא אהבה. בשיתוף עם עיריית מעלה אדומים הכנו תוכניות למצפה ויש לנו את כל האישורים – כעת אנחנו מגייסים את הכסף כדי להתחיל בעבודות".

"המיקום נבחר בקפידה", ממשיך ומסביר איציק אור, "גם בשל הקרבה לבית הספר של אלה – אמי"ת בנות במעלה אדומים (כיום הוא נקרא אמי"ת אורי). זה במרחק של 50 מטר בקו אווירי ובית הספר שותף מלא לתוכנית ולגיוס הכספים. מעבר לכך, הנוף שנשקף מהמצפה דומה מאוד לנוף של נחל צפית, שבו נהרגה אלה. אנחנו מודים מקרב לב לכל מי שהתגייס עד כה ומקווים ומאמינים שנגיע לסכום שאנחנו צריכים כדי להוציא את החלום שלנו אל הפועל".

פרטי העברה בנקאית בנק מזרחי 20 | סניף 421 | חן 393400 | ע"ש נשי אמית ע"ר – אמית אורי, מעלה אדומים.


הדמיית מצפה אלה במעלה אדומים (צילום: אדריכלית נוף אסתי כהן)

הדמיית מצפה אלה במעלה אדומים (צילום: אדריכלית נוף אסתי כהן)


***

כמובן שאי אפשר לדבר עם איציק אור בלי להזכיר את ועדת הבדיקה של אסון השיטפון בנחל צפית, זאת לאחר שהוועדה הגישה לפני כחודש את מסקנות הביניים שלה.

על פי המלצות הביניים, חלה חובה על משרדי הביטחון, החינוך וההתיישבות להטמיע את תנאי הבטיחות במכינות. בנוסף, על מפעילי המכינות להתאים את ההוראות של משרד הביטחון וחוזרי המנכ"ל של משרד החינוך לפעילויות המכינה. כמו כן, חובת הדיוח מוטלת על המכינה ומפעיליה, והיא כוללת דיווח שוטף, לרוב אירועים חריגים.

 

 

ההורים של הרוגי האסון זעמו על כך שהוועדה לא הצביעה על אשמים וטענו כי "אנחנו מזהים הסרת אחריות של משרדי הממשלה; הוועדה לא מצביעה על אנשים ספציפיים שברחו מאחריות. שלפחות תירשם להם הערה בתיק האישי".

בשיחה עם "כל העיר" מדגיש איציק אור כי "איננו יכולים ואיננו מוכנים לקבל תוצאה כזו. לא יתכן שלוועדת בדיקה ממשלתית שקיבלה סמכויות של ועדת חקירה, לא יהיה את המנדט לפעול למען חקר האמת ולגנות ולהוקיע מהמערכת את מי שכשל בתפקידו – בין אם את היועצים המשפטיים שנתנו ייעוץ משפטי שגוי לאורך שנים, ובין אם את עובדי משרדי הממשלה שהיו אמונים על פעילות המכינות ולא עשו דבר על מנת להבטיח פיקוח יעיל ואמיתי.


אלה אור ז"ל עם הוריה - איציק ושרית (צילום: באדיבות המשפחה)

אלה אור ז"ל עם הוריה – איציק ושרית (צילום: באדיבות המשפחה)


"אין כל נימוק ענייני או מספק בדוח הביניים לאי מתן הסמכות להסקת מסקנות אישיות, ובוודאי שלא ניתן לאפשר התחמקות גורפת מאחריות של כל בעלי התפקידים אשר נמנעו מלבצע תפקידם כנדרש בשל ייעוץ משפטי שגוי. אנו זועקים, כואבים והמומים מהעובדה שאנשים שמתוקף תפקידם נדרשו לפקח על המכינות, כולל על מכינת בני ציון, בחרו במודע וביודעין שלא לבצע פיקוח כנדרש, ואפשרו למכינות הקדם צבאיות להתנהל כמערב פרוע. ברור לחלוטין שאם בדוח הסופי לא ייכללו מסקנות אישיות, אסון נוסף עלול להתרחש כל יום".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר