אצטדיון האתלטיקה בגבעת רם (צילומים: באדיבות מוריה, אור צפתי)
אצטדיון האתלטיקה בגבעת רם (צילומים: באדיבות מוריה, אור צפתי)

עם תקן בינלאומי: נחנך אצטדיון האתלטיקה המשודרג בגבעת רם

לאחר חודשים של עבודות ובהשקעה של מיליונים – האצטדיון המיושן בגבעת רם הותאם למאה ה-21. העבודות כללו הקמת יציעה ישיבה עם 3,600 מקומות, לוח תוצאות ענק, התאמת מסלול הריצה לתקן בינלאומי ועוד

פורסם בתאריך: 22.6.22 19:17

הערב, רביעי, 22.6.22, נחנך אצטדיון האתלטיקה המשודרג בגבעת רם, זאת לאחר שלושה חודשים בהם היה סגור בשל ביצוע עבודות שדרוג יסודיות ונרחבות ע"י עיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה. העבודות, שעלותן נאמדת במיליוני שקלים, כללו, בין היתר, הקמת טריבונה מקורה חדשה הכוללת כ-3,600 מקומות ישיבה, הכשרה ושדרוג של מסלול הריצה לצורך העמדתו בתקן בינלאומי (class 2), משרדי הנהלה, חדרי הלבשה, חדרי פיזיותרפיה ובדיקות ומחסני ציוד.

טקס החניכה התקיים במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר, ראש העיר משה ליאון, ראש מינהל הספורט עופר בוסתן, יו"ר איגוד האתלטיקה עמי ברון ונשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן. באירוע נכחו גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט עו"ד אלישע פלג, מנכ"ל העירייה איציק לארי, ראש מינהל תרבות וספורט והמשנה למנכ"ל אריאלה רג'ואן; מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון מנכ"ל איגוד האתלטיקה – גל לוי ועוד.

עם סיום עבודות השדרוג, המבקרים באצטדיון ייהנו מקומת שירותי קהל, הכוללת מעלון הנגשה לנכים, מזנון אוכל חדש וכן ארבעה חללי שירותים. בנוסף, יעמוד לרשות המבקרים לוח תצוגה מהגדולים בארץ לצפייה במשחקים. היקפו של לוח התצוגה הינו כ-152 מ"ר, והוא בנוי ממסכי לד.


אצטדיון האתלטיקה בגבעת רם (צילום: באדיבות מוריה)

אצטדיון האתלטיקה בגבעת רם (צילום: באדיבות מוריה)


שר התרבות והספורט טרופר: "חניכת אצטדיון האתלטיקה מרגשת ומשמחת. יש לנו את האחריות לקדם ולפתח את מתקני הספורט בישראל למען הספורטאים והספורטאיות שלנו. בהצלחה לכל המשתתפים באליפות האתלטיקה".

"פרויקט הקמת הטריבונה באצטדיון האתלטיקה הבינלאומי בגבעת רם נמנה בין הפרויקטים לפיתוח ענף הספורט הגדולים ביותר, המבוצעים בירושלים וסביבתה בשנים האחרונות", נמסר מעיריית ירושלים. "האצטדיון, ממוקם במתחם הספורט על שם הווארד קוסל, הסמוך לאוניברסיטה העברית ומהווה חלק ממנו. מדובר בפרויקט בעל חשיבות רבה, שכן הכשרת האצטדיון לתקן הבינלאומי (class 2) תאפשר אירוח אליפויות אתלטיקה בין לאומיות".

כידוע, ההחלטה על שדרוג האצטדיון התקבלה לפני שנים רבות והעבודות החלו למעשה אי שם בשנת 2015 אולם התבצעו בעצלתיים ונראה היה כי הפרויקט לא יגיע לסיומו לעולם. אולם באחרונה, לקראת משחקי המכבייה ה-21, הוחלט על האצת העבודות והאצטדיון אף נסגר לכל פעילות בחודש מרץ 2022, וזאת על מנת לאפשר את עבודות השדרוג.


אצטדיון האתלטיקה גבעת רם (צילום: באדיבות מוריה)

אצטדיון האתלטיקה בגבעת רם (צילום: אור צפתי)


ראש העיר ליאון מציין כי "ירושלים היא בירת הספורט של מדינת ישראל והיא ממשיכה להתחדש. והפעם, אצטדיון אתלטיקה ברמה בינלאומית. תחום הספורט צובר תאוצה וזוכה בשנים האחרונות לתנופה משמעותית בעיר. בשנים האחרונות קיימנו תחרויות ספורט בינלאומיות, ארציות ועירוניות, שהביאו עשרות אלפי משתתפים מהארץ ומהעולם, ובהן: מרתון ירושלים הבינלאומי, טורניר טניס בינלאומי, מרוצי אופניים, סטריטבול ועוד. שדרוג אצטדיון האתלטיקה הבינלאומי בגבעת רם הוא נדבך נוסף בפעילות המאומצת לפיתוח מתקני ספורט ומגרשים בסטנדרטים המקובלים בעולם. אצטדיון האתלטיקה המשודרג יציב את ירושלים בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם בענף זה ובכלל בתחום הספורט".


אצטדיון האתלטיקה בגבעת רם (צילום: באדיבות מוריה)

אצטדיון האתלטיקה בגבעת רם (צילום: באדיבות מוריה)


"הקמת היציע החדש ולוח התוצאות הענק באצטדיון האתלטיקה ישמשו את העיר בשנים הבאות ויהוו מוקד משיכה לתחרויות בינלאומיות שיתקיימו בעיר, הודות להקמת מתקן אתלטיקה מהמשוכללים שקיימים כיום בעולם", מוסיף סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט אלישע פלג. "קיומן של התחרויות הללו בעיר הבירה, יחזק אותה מבחינה כלכלית ומדינית והאצטדיון יעמוד כל ימות השנה לרווחתם של הספורטאים הירושלמיים".

 

 

מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון: "פרויקט אצטדיון גבעת רם החדש והמשודרג מתווסף לרשימת הפרויקטים המשמעותיים שחברת מוריה מנהלת ומבצעת בשנים האחרונות. לצד פרויקטי התשתית, הרק"ל, הפיתוח האורבני והבינוי, החברה מקדמת פרויקטים גם בענף הספורט, ובכך מביאה לשינוי פני העיר גם בתחום זה. אצטדיון האתלטיקה הבינלאומי בגבעת רם, העומד עם סיום ביצוע העבודות של מוריה גם בתקנים ובסטנדרטיים בינלאומיים, יאפשר לארח תחרויות ספורט בינלאומיות בעיר הבירה של מדינת ישראל".


מחפשים דירת 5 חדרים ליד האוניברסיטה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר