מסיבת רחוב עזה (צילום: אדם שטרנברג)
מסיבת רחוב עזה (צילום: אדם שטרנברג)

בגלל ט' באב: בוטלה מסיבת הצעירים ברחוב עזה

חגיגת הרחוב בעזה, שהיתה אמורה להתקיים ביום שלישי, 25.7, בוטלה לאחר שנקבעה בטעות להיערך בתקופת תשעת הימים שלפני ט' באב

פורסם בתאריך: 19.7.17 15:48

אירוע רחוב ברחוב עזה, שתוכנן להתקיים ביום שלישי, 25.7, בוטל על ידי מינהל קהילתי גינות העיר לאחר שנקבע להתקיים בתקופת תשעת הימים שלפני ט' באב. המסיבה היתה אמורה להיערך במסגרת שלושה אירועי רחוב – "עזה טריפ", לכבוד פתיחת הקיץ, במהלכם מופיעים אמנים שונים בבתי העסק ברחוב. שני האירועים הראשונים התקיימו ביום שלישי שעבר 11.7, ואתמול, 18.7, אולם, כאמור, האירוע השלישי והאחרון בסדרה בוטל וצפוי להידחות למועד אחר.

"אני מאוד מכבדת את המסורת של האנשים, אבל אני לא חושבת שצריך לכפות את המנהגים הדתיים על כולם", אומרת ל"כל העיר" חברת האופוזיציה לורה ורטון (מרצ). "בוודאי לא משהו כמו תשעה ימים לפני תשעה באב. העניין נוהל לא נכון. אם קבעו עם אמנים מסוימים באותו יום צריך לכבד את זה. אם נעשתה טעות צריכים לפצות את האמנים".

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

 

 

מהעירייה נמסר כי "אירועי 'עזה טריפ' הם של המינהל הקהילתי וביוזמתם ועל כן יש לפנות אליהם בנושא זה".

שייקה אל עמי, מנהל מינהל קהילתי גינות העיר, מסביר בשיחה עם "כל העיר" על ביטול המסיבה: "אנחנו עומדים מאחורי אירועי הרחוב בעזה כבר כמה שנים, ביחד עם בעלי העסקים והעירייה לקידום העסקים. למינהל קהילתי גינות העיר יש תפיסה פלורליסטית – קבענו לעצמנו אתיקה של התנהלות שמקדמת מאוד את הצביון הפלורליסטי של המרחב, אבל מתחשבת גם בכל התושבים ובכל הגוונים. כחלק מהעניין הזה אנחנו נוהגים לקיים אירועי תרבות שגרתיים במהלך הימים האלה. לא נהגנו לקיים אירועי רחוב עם מוזיקה בתשעת הימים, שבו ציבור דתי ומסורתי בירושלים מקפיד בהם. מכיוון שהציבור הזה ממלא היטב גם את המרחב שלנו חשבנו שכך נכון להתנהג במרחב הציבורי".

מסיבת רחוב עזה (צילום: אדם שטרנברג)

מסיבת הרחוב  שנערכה אתמול, 18.7 (צילום: אדם שטרנברג)

"השנה, עקב טעות בהשוואה בין הלוח העברי ללוח הלועזי", מוסיף אל עמי, "נקבעה המסיבה האחרונה ב-25.7 – בתקופת תשעת הימים שלפני ט' באב, וכששמנו לב לזה החלטנו לנהוג כמנהגנו. האירוע לא בוטל אלא נדחה. גם בעלי העסקים ברחוב שמו לב לזה. הקהל הזה מקפיד בתשעת הימים לא לנהוג כימים ימימה. ושוב, האירוע לא בוטל, הוא נקבע בטעות והוא יידחה ויתקיים במועד אחר".

בנוגע לאמנים אומר אל עמי: "כל האמנים משולבים בכל האירועים הבאים. זה לא אירוע חד פעמי, אנחנו עושים כל הזמן אירועי רחוב. האמנים ישולבו היטב בכל האירועים הבאים ואין סיבה להתלונן".

מסיבת רחוב ברחוב עזה (צילום: אדם שטרנברג)

מסיבת רחוב ברחוב עזה (צילום: אדם שטרנברג)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר