פרופ' קובי אסף, בית החולים הדסה עין כרם (צילום: המרכז הרפואי הדסה)
פרופ' קובי אסף, בית החולים הדסה עין כרם (צילום: המרכז הרפואי הדסה)

בשל החום הכבד – מנהל חדר המיון בהדסה: "בימים הקרובים היזהרו מהתייבשות ומכות חום"

בגל החום האחרון טופלו בחדרי המיון של הדסה חולים במצבי התייבשות וחולשה משמעותית ואף מצבים משמעותיים יותר של מכות חום. פרופ׳ קובי אסף, מנהל המרכז לרפואה דחופה בהדסה עין כרם, במספר דגשים לקראת הימים החמים שצפויים להיות, כולל טיפים לצום בטוח בתשעה באב

פורסם בתאריך: 4.8.22 17:48

גל חום משמעותי עומד בפתח, ולפי התחזיות ילווה אותנו עד לאמצע השבוע הבא במהלכו מתקיים צום תשעה באב. פרופ׳ קובי אסף, מנהל המרכז לרפואה דחופה בהדסה עין כרם, מספר כי בגל החום האחרון טופלו בחדרי המיון של הדסה חולים במצבי התייבשות וחולשה משמעותית ואף מצבים משמעותיים יותר של מכות חום.

"עומס חום כפי שחווינו בשבועות האחרונים וצפוי לנו גם בימים הקרובים על פי התחזיות, טומן בחובו מספר סכנות", פותח ומדגיש פרופ׳ אסף. "האחת היא הזעה מרובה הגורמת לאיבוד נוזלים והתייבשות, השניה היא התחממות הגוף והגעה למצב של מכת חום,

ובדרך כלל שתיהן גם יחד. הגוף שלנו מייצר חום גם במנוחה. כדי למנוע עלייה חריגה בחום הגוף, צריך האדם לשהות בסביבה בה הטמפרטורה נמוכה מזו של הגוף. ככל שישהה בסביבה חמה יותר מהגוף, חומו ילך ויעלה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"חשיפת העור לקרינת השמש, מגבירה כמובן את התחממות הגוף, ועל מנת למנוע התייבשות או מכת חום עלינו לשהות במקום בו הטמפרטורה נמוכה יותר מטמפרטורת הגוף, כך שיוכל להתקרר. במידה ואתם נמצאים בחוץ בכל זאת, מומלץ כי תתנו לגוף כל שלושת רבעי שעה לערך להתקרר במקום מוצל וקריר ותספקו לו הרבה שתייה. טעות נפוצה אותה מבצעים מרבית האנשים, היא בעצם להוריד שכבות לבוש על מנת "להתאוורר". הם הולכים עם חולצה קצרה או ללא חולצה כלל ועם מכנסיים קצרים, אך זה למעשה בדיוק ההפך ממה שיש לעשות. חשיפה ישירה של הגוף לקרינת השמש גורמת להתחממות ולכן עלינו ללבוש בגדים דקים, ארוכים ובהירים על מנת למזער את החשיפה לקרינה ככל שניתן".

פרופ׳ אסף מדגיש כי תינוקות ואנשים מבוגרים הם קבוצות הנמצאות בסיכון מוגבר להתייבשות ולמכת חום ועליהם – או על המטפלים בהם, לנקוט במשנה זהירות, הן באשר לחשיפה לשמש והן באשר לשתייה.

"אל קבוצות אלו מצטרפת השבוע אוכלוסיית הצמים בצום תשעה באב. מאחר ובמהלך הצום חל איסור על שתייה, על הצמים לספק לגוף מנוחה עד כמה שאפשר, להשתדל לא להיחשף כלל לשמש ולשהות רק במקומות מוצלים וקרירים. לאוכלוסיית המבוגרים והחולים במחלות כרוניות, מומלץ לקבל את אישור הרופא המטפל לקראת הצום.

 

 

"זכרו כללים פשוטים אשר יכולים להגן עליכם ולמזער את הסיכוי לפגיעה כתוצאה מעומס החום:
1. קירור הגוף על ידי שהייה במקומות מוצלים וקרירים.
2. הימנעות מפעילות גופנית מאומצת בחוץ, בשעות החמות.
3. שתיה מרובה.
4. לבישת בגדים דקים ארוכים ובהירים, על מנת לצמצם את החשיפה לקרינה.

"וכמובן, פנייה לקבלת טיפול רפואי באם מופיעים סימני התייבשות כגון חולשה כללית, סחרחורות ודפיקות לב, חום גוף גבוה או לחץ דם נמוך ובוודאי שאם מופיעים סימנים חמורים יותר כמו בלבול, איבוד הכרה או הכרה מעורפלת ופרכוסים. תיהנו מהקיץ ושמרו על עצמכם".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר