תיאטרון הקרון בגן הפעמון (צילום: דור קדמי)
תיאטרון הקרון בגן הפעמון (צילום: דור קדמי)

תעודת כבוד: אות האדריכלות הישראלית לשנת 2022 הוענק למבנה תיאטרון הקרון המחודש

מבנה התיאטרון, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים הירושלמי "סיטון פלוס טנוס", הוקם באמצעות תרומת משפחות דוידסון מלונדון והקרן לירושלים, והוא כולל שני אולמות, במת חוץ, בית קפה ומרחב חיצוני עבור פעילויות שונות

פורסם בתאריך: 31.10.22 07:58

המבנה המחודש של תיאטרון הקרון בגן הפעמון הוא אחד מהמרשימים שנבנו בשנים האחרונות בירושלים, וכעת יש לכך גם אסמכתא – זכייה באות האדריכלות של התאחדות האדריכלים בישראל בקטגוריית 'מבנה ציבור'.

את המבנה המיוחד של תיאטרון הקרון תכנן משרד האדריכלים הירושלמי 'סיטון פלוס טנוס', אשר קיבל את אות האדריכלות. המבנה תוכנן, כאמור, עבור תיאטרון הקרון ביוזמה משותפת של התיאטרון, הקרן לירושלים ועיריית ירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מבנה התיאטרון בגן הפעמון, אשר נחנך במהלך שנת 2021, ממוקם במרכזו של משולש התרבות בירושלים – בין תיאטרון ירושלים, תיאטרון החאן והסינמטק, בחלקו הדרומי של גן הפעמון. המבנה הוקם באמצעות תרומת משפחות דוידסון מלונדון והקרן לירושלים, והוא כולל שני אולמות, במת חוץ, בית קפה ומרחב חיצוני עבור פעילויות שונות.

תיאטרון הקרון נוסד בשנת 1981 ופועל מאז בירושלים. לאורך שנים, פעילות התיאטרון התקיימה בתוך קרון רכבת, שהפך למיתולוגי.

"הבחירה באופי המבנה והעיצוב האדריכלי נבעו מהרצון לשלבו בתוך הנוף האורבני וכחלק ממנו", מסבירים במשרד האדריכלים 'סיטון פלוס טנוס'. "המבנה תוכנן כ-5 'קרונות' שנאחזים בקרקע ומגדירים ביניהם מרחב תרבותי חדש. הבחירה במבנה מחולק לקוביות נבעה, בין היתר, מהרצון להיטמע בנוף האורבני ולא לבלוט לגובה. בנוסף, נבנה אמפי חיצוני המאפשר מרחב פעילות נוסף להופעות חוץ, בהשראת ראשיתו של התיאטרון הקלאסי. בבניה שולבו חומרים מבטון וזכוכית השונים בנוף האדריכלי הירושלמי, הבנוי ברובו על בנייה מסורתית באבן ירושלמית".

פרס אות האדריכלות הישראלית נועד לבטא את ההוקרה של התאחדות האדריכלים וציבור האדריכלים בישראל, להישגיהם של אדריכלים ואדריכליות מובילים בתחומים כמו מצוינות תכנוניות, חיזוק מעמד מקצוע האדריכלות והצגת תרומתו בבניין הארץ ובעיצוב התרבות הישראלית.

ראש העיר משה ליאון: "פרס אות האדריכלות הישראלית הוא היוקרתי ביותר בתחום האדריכלות בארץ. זהו כבוד גדול לירושלים שמבנה ציבור ירושלמי ומשרד אדריכלים ירושלמי זכו בו. ירושלים הופכת למרכז שוקק לפעילויות תרבות ופנאי, לרווחת התושבים והמתארחים בה".

אדריכל שרון סיטון ואדריכל יעקוב טנוס: "אנחנו גאים לזכות באות האדריכלות עם פרויקט שאנחנו כל כך אוהבים, ושמחים שהאמירה האדריכלית שלנו משתקפת מהמבנה החוצה. אנחנו מברכים את הזוכים בקטגוריות הנוספות בתחרות, תודה רבה לשופטים, לקולגות ולכל המברכים".

 

 


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר