נתיב פלוס (צילום ארכיון: דוברות משרד התחבורה)
נתיב פלוס (צילום ארכיון: דוברות משרד התחבורה)

'נתיב פלוס' החדש בדרך לירושלים – נתונים ראשונים: הקלה לתחבורה הציבורית, עומסים לרכב הפרטי

הבוקר, ראשון, 'נתיב פלוס' בדרך לירושלים יצא לדרך. מנתוני משרד התחבורה עולה כי זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית התקצר ב-25 אחוז. ב-WAZE מדווחים כי במקביל נרשמו עומסים כבדים יותר מהרגיל בכביש וזמן הנסיעה הממוצע בין מחלף ענבה למחלף שורש עלה בכ-20 דקות

פורסם בתאריך: 4.12.22 12:18

'נתיב פלוס' זה טוב או רע? כנראה שעדיין מוקדם לקבוע באשר לנתיב החדש בדרך לירושלים – בין מחלף דניאל (כביש 6) לבין מחלף חמד – אולם נתונים ראשונים של משרד התחבורה ואפליקציית WAZE מראים מגמות די ברורות: נתיב פלוס מקצר משמעותית את זמן הנסיעה לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית, בעוד שבעלי הרכב הפרטי משלמים את המחיר במזומן עם עומסים כבדים יותר וזמן נסיעה גדול יותר בכ-20 דקות משני ימים ראשון האחרונים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תחילה – הבשורה לנוסעי התחבורה הציבורית. מנתוני משרד התחבורה עולה כי זמן הנסיעה בין מחלף לטרון למחלף חמד בנתיב פלוס עמד הבוקר, ראשון, על כ-21.5 דקות – 8 דקות מהר יותר מאשר לנוסעים הרגילים (29 דקות) – אשר מהווים קיצור של למעלה מ-25 אחוז בזמן הנסיעה לטובת התחבורה הציבורית והשיתופית.

עוד על פי הנתונים – מהירות הנסיעה הממוצעת בנתיב פלוס עמדה הבוקר (ראשון) על 78 קמ"ש לעומדת 66 קמ"ש בנתיבים הרגילים.


מהירות הנסיעה הממוצעת הבוקר בכביש 1 ב'נתיב פלוס' ובנתיבים האחרים (צילום: ברונו שרביט, לע"מ)

מהירות הנסיעה הממוצעת הבוקר בכביש 1 ב'נתיב פלוס' ובנתיבים האחרים (צילום: ברונו שרביט, לע"מ)


זמן הנסיעה הממוצע הבוקר בכביש 1 בנתיב פלוס ובנתיבים האחרים (צילום: ברונו שרביט, לע"מ)

זמן הנסיעה הממוצע הבוקר בכביש 1 בנתיב פלוס ובנתיבים האחרים (צילום: ברונו שרביט, לע"מ)


במקביל, גם באפליקציית הניווט WAZE בדקו את הנתונים מהבוקר עם השוואה לשני ימי ראשון האחרונים. מהנתונים של WAZE עולה באופן ברור כי זמן זמן ההגעה לירושלים עלה הבוקר באופן ממוצע בכ-20 דקות לעומת שני ימי ראשון האחרונים.

מנתוני WAZE עולה כי הבוקר, ראשון (4.12), נצפה עומס כבד במקטע שבין מחלף ענבה למחלף שואבה, זאת בזמן שבשני ימי ראשון הקודמים (20.11, 27.11) נצפה עומס בינוני בקטע הכביש שבין מחלף לטרון למחלף שורש. הנתונים מראים כי העומס לכיוון ירושלים החל הבוקר מוקם יותר – במחלף ענבה – וזמן הנסיעה התארך משמעותית. בזמן שבשני השבועות הקודמים לכן נצפה רק עומס בינוני בכביש במקטע שבין נווה שלום לשואבה.

על פי WAZE, בשעה 8:40 הבוקר, נצפה עומס כבד בכביש מספר 1 מזרח ממחלף ענבה לשורש/שואבה, עם מהירות ממוצעת של 34 קמ"ש וזמן משוער למקטע של 36 דקות.

בהשוואה לשני ימי ראשון הקודמים:
ב-20.11 – נצפה עומס בינוני בכביש מספר 1 מזרח, מלטרון לשואבה, עם מהירות ממוצעת של 43 קמ"ש וזמן משוער למקטע של 14 דקות.
ב-27.11 – נצפה עומס בינוני בכביש מספר 1 מזרח, מלטרון לשואבה, מהירות ממוצעת של 46 קמ"ש וזמן משוער למקטע של 13 דקות.

זמן משמעותית רב יותר, גם אם לוקחים בחשבון את הבדל המרחק שבין מחלף ענבה לבין מחלף לטרון – בטח לאור העובדה שב-WAZE מסבירים כי המקטע שנבדק הוא זה שבו נרשמו פקקים ועומסים – הווה אומר, שהפקק/עומס הבוקר החל כבר במחלף ענבה בעוד שבשבועיים שעברו הוא החל רק במחלף לטרון.

***

במשרד התחבורה מציינים כי השרה מרב מיכאלי ומנכ"לית המשרד מיכל פרנק הגיעו הבוקר (ראשון) לחדר המצב של נתיבי ישראל, לעקוב מקרוב אחר התנועה בכביש 1 לירושלים.

"הנתיב מתפקד מצוין", אומרים במשרד התחבורה ומוסיפים: "הוא מקצר את זמן הנסיעה לתחבורה הציבורית והשיתופית ולא נצפו עומסים חריגים לרכב הפרטי (מה שלא מסתדר היטב עם הנתונים של WAZE, ר"ג), פרט לתאונה שאירעה במחלף לטרון, שיצרה עיכוב לרכב הפרטי ופער משמעותי בין הנסיעה בתחבורה הציבורית".

 

 

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", הסדרי התנועה החדשים בדרך לירושלים בשל 'נתיב פלוס' החדש מאפשרים נסיעה לתחבורה הציבורית והשיתופים בשעות העומס – בימים ראשון עד חמישי בין השעות 6:30 ל-9:30 בבוקר, ובימי שישי בין השעות 12:00 ל-17:00. בשאר השעות, התנועה בנתיב מותרת לכל משתמשי הדרך.

'נתיב פלוס' בכביש 1 לכיוון ירושלים הוא חלק מ"תכנית המיליון", שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני האחרון. הנתיב נועד לתעדף את התחבורה הציבורית והשיתופית, ובכך להציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לנסיעה לבד ברכב הפרטי.

הנתיב החדש צפוי לשרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 שקל.

שרת התחבורה מיכאלי: "הנתיב החדש מקצר משמעותית את זמן הנסיעה. היעד הוא להמשיך ולהוסיף עוד נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית בכל מקום בארץ. אחרי שנים של הזנחה שהפכו את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, הפכנו בקדנציה הזו את הפירמידה. זה הדבר שאני גאה בו יותר מכל. שמנו את התחבורה הציבורית במרכז. אני מאוד מקווה שכל מי שתבוא או יבוא אחריי, לא יעזו לשנות את הכיוון הזה. זו הדרך להוציא את ישראל מהפקק".

מנכ"לית משרד התחבורה פרנק: "קיצרנו את הדרך לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית. יותר מ-130 אוטובוסים בשעה נוסעים בבקרים לירושלים, ולהם מגיעה העדפה. אני קוראת לציבור להתארגן שלושה ברכב, לנסוע יחד ולהגיע מהר".


מחפשים דירה בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מצדרביעי

    הכול טוב, אבל אם כבר עושים נתיב כזה, למה לא לעשות רצוף עד ירושלים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר