נתיב פלוס (צילום ארכיון: דוברות משרד התחבורה)
נתיב פלוס (צילום ארכיון: דוברות משרד התחבורה)

תזכורת – הבוקר, ראשון: 'נתיב פלוס' בדרך לירושלים גם לרכב עם שני נוסעים

טוב לנהגים, רע לנוסעי התחבורה הציבורית: על פי החלטת השרה מירי רגב - החל מראשון בבוקר רשאים גם כל רכב עם שני נוסעים, נהג ונוסע, לנסוע ב'נתיב פלוס' בכביש 1 בדרך לירושלים. המשמעות - יותר רכבים על הנתיב שמיועד לתחבורה הציבורית

פורסם בתאריך: 4.2.23 21:29

בעקבות החלטת שרת התחבורה מירי רגב: החל ממחר בבוקר, ראשון (5.2, 6:30) הנסיעה בנר"ת (נתיב רב תפוסה) בכביש 1 לירושלים תותר גם לשני נוסעים (נהג + נוסע) במקום 3 ומעלה כפי שהיה קיים מיום פתיחתו של הנתיב בתחילת דצמבר ועד ליום חמישי האחרון.

במשרד התחבורה מסבירים כי ההחלטה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי הציג בפני השרה רגב עבודת מטה מקיפה בהמשך לבקשתה, אשר בחנה את תפוסתו של הנתיב בכביש 1 לירושלים, בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של 'נתיב פלוס' כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+). "ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה", מציינים במשרד התחבורה.

כידוע, 'נתיב פלוס' בכביש 1 בדרך לירושלים נפתח ב-2.12.2022 בהחלטת שרת התחבורה דאז מרב מיכאלי. הנתיב פועל ממחלף דניאל (בן שמן) ועד למחלף חמד – מעט לפני העלייה לקסטל. שעות הפעילות של הנתיב הן מוגבלות – בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:30-6:30, ובימי שישי החל מהשעה 12:00 ועד לשעה 17:00. בשאר שעות היום הנתיב מותר לנסיעה לכל משתמשי הדרך, ללא קשר למספר הנוסעים ברכב.

במשרד התחבורה אומרים כי "השרה רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה להמשיך ולבחון את התועלת התחבורתית בנתיבי התחבורה הציבורית והשיתופית ברחבי הארץ, ולתגבר את התחבורה הציבורית הנוסעת בנתיבים אלה".

החלטתה של השרה רגב, כמעט מיותר לציין, מתקבלת ברגשות מעורבים. מצד אחד – אין בכלל ספק שהשינוי ישפיע לטובה על נהגי הרכבים הפרטיים, אך מצד שני – הוא ייפגע בנוסעי התחבורה הציבורית.

 

 

כך למשל, כפי שפורסם ב"כל העיר", מנתוני חברת WAZE אשר בדקה את הנסועה ב'נתיב פלוס' בדרך לירושלים בימים שלאחר פתיחתו התברר כי זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית התקצר ב-25 אחוז לעומת התקופה שקדמה לפתיחת הנר"ת. מנגד, על פי נתוני WAZE נרשמו עומסים כבדים יותר מהרגיל בכביש וזמן הנסיעה הממוצע בין מחלף ענבה למחלף שורש עלה בכ-20 דקות לרכב הפרטי.

כך שמצד אחד, ככל הנראה ששינוי מספר הנוסעים הרשאים לעלות על הנתיב יוביל להקלה מסוימת בעומסי התנועה לרכבים הפרטיים, אך מהצד השני – יותר רכבים (כ-500 ביום לפי נתוני משרד התחבורה) יעלו על הנתיב אשר ייעודו הוא לתת העדפה לתחבורה הציבורית – כך שאין בכלל ספק שתנועת האוטובוסים על הנתיב תעוכב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר