בית הספר דנמרק בגוננים (צילום: עמוד הפייסבוק של בית הספר)
בית הספר דנמרק בגוננים (צילום: עמוד הפייסבוק של בית הספר)

העברת ליידי דייויס לגוננים – בביה"ס דנמרק זועמים על העירייה: "עניין פוליטי בגלל הבחירות"

להתנגדות להעברת 'ליידי דייויס' למבנה של 'דנמרק' בגוננים מצטרפים השבוע גם הורי בית הספר דנמרק, גורמים בהנהלת בית הספר וחברי מינהל קהילתי גוננים. לכולם טענות קשות על חוסר שיתוף ציבור ועל כך שהמהלך יפגע בתלמידים. העירייה: "ההחלטה נעשתה מתוך שיקולים פדגוגיים"

פורסם בתאריך: 9.2.23 19:53

הסערה סביב העתקת תיכון ליידי דייויס ממיקומו הנוכחי בקרית היובל למבנה של בית הספר דנמרק בגוננים נמשכת, כשאל המחאה והמאבק הצטרפו בשבוע האחרון גם ועד ההורים בבית הספר דנמרק, גורמים בהנהלת בית הספר ומינהל קהילתי גוננים – שבתחומו פועל בית הספר דנמרק.

הנהגת ההורים של בית הספר דנמרק אף שיגרה ביום שני האחרון מכתב נוקב לראש העיר ולראש מנח"י יואב זמרן (זימי), ובו היא דורשת לבטל את העברת ליידי דייויס לתחומי בית הספר דנמרק.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בשיחה עם "כל העיר" מביעה תמי בן יאיר, חברת הנהגת ההורים בדנמרק ואמא לתאומות בבית הספר זעם על המהלך הצפוי וגם על כך שאיש לא דיבר איתם: "אף אחד לא שאל אותנו, לא פנה אלינו. אנחנו הורים בבית הספר – איך זה קורה? לכולם ברור שיש כאן עניין פוליטי שקורה בעיקר בגלל שיש בחירות בסוף השנה – הילדים שלנו יהיו אלה שייפגעו. זה פשוט לא הגיוני".



מהן הטענות העיקריות שלכם?
"אנחנו מתנגדים בתוקף למעבר של ליידי דייויס למבנה שלנו. לבית הספר דנמרק היתה סטיגמה לא הכי טובה, ואחרי עבודה קשה של ההנהלה, של ההורים ושל התלמידים – הצלחנו לקדם אותו והוא עלה על דרך המלך. עכשיו רוצים להחזיר אותו אחורה ולפגוע במה שנבנה כאן.

"הכנסת בית ספר נוסף למבנה שלנו תעשה עוול גדול לצוות בית הספר ובעיקר לתלמידים. החיכוכים יהיו בלתי נמנעים, זה יוביל למריבות בין התלמידים וזה בוודאות יוביל להידרדרות של תלמידים שכבר הצליחו לעלות על דרך המלך. את הילדה שלי לדוגמא, כבר הסלילו לבית ספר מקצועי. אבל התעקשתי, העברתי אותה בית ספר והיא עכשיו בדרך לבגרות מלאה. הכל בזכות בית הספר והצוות – והדבר הזה ייהרס עכשיו. אנחנו לא ניתן לזה יד".

איך בכוונתכם לנהוג בהמשך? 
"התחלנו בפנייה לכל הגורמים הרלוונטיים בעירייה, כולל ראש העיר. פנינו גם לסגן ראש העיר יוסי חביליו וחברת המועצה לורה ורטון שהיו מעורבים בעניין של השארת ליידי דייויס בקרית היובל. בהמשך, אם זה לא יעזור, אנחנו נשבית את הלימודים, נפגין בעירייה ועוד. אנחנו לא ניתן למהלך הזה יד. לא ניתן שיפגעו בילדים שלנו".

מה את שומעת מהנהלת בית הספר?
הם כמובן מתנגדים למהלך. הם לא רוצים שזה יקרה וגם הם מעבירים את המסר לעירייה. הם יודעים היטב שזה יפגע בתלמידים ובעבודה שלהם. למה צריך להרוס משהו שעובד טוב? זה לא מובן".

***

עוד לפני המכתב של הנהגת ההורים בדנמרק, שיגרו חברי הנהלת מינהל קהילתי גוננים מכתב כועס לראש העיר משה ליאון, ודרשו ממנו לעצור את המהלך של העברת ליידי דייויס למבנה של דנמרק.

הטענה העיקרית של חברי המינהל הקהילתי היא ששכונת גוננים סובלת גם כך ממחסור במבני חינוך, ואין היגיון בהבאת מוסד חינוכי שאינו משרת את ילדי השכונה למבנה של דנמרק.

"זו לא הפעם הראשונה בה מקודמות תוכניות מנח"י ללא שיתוף ושקיפות מול מינהל קהילתי גוננים", כתבו חברי המינהל הקהילתי לראש העיר, והוסיפו: "התוכנית הנ"ל אינה מתכנסת עם מוסדות החינוך הקיימים בשכונה… כמו גם עם תוכניות הגידול והצמיחה של אותם מוסדות והצורך בהקצאת שטחים לשם כך, לא ייתכן כי ילדינו ילמדו במבנים יבילים, או מחוץ לגבולות השכונה כאשר המבנה המוסדר מוקצה לטובת ביה"ס על יסודי ועל איזורי שאינו בהכרח משרת את ילדי השכונה – וכראיה לכך תקצוב ההסעות".

בהמשך המכתב מציינים חברי הנהלת מינהל גוננים כי "שכונת גוננים רבויה בילדים אולם חסרים לנו מבני ציבור ובפרט בתי ספר, מידי שנה אנחנו נתקלים ב"משחק כיסאות" תוספת ביה"ס ליידי דיוויס להבנתנו תייצר משחק חדש המחמיר את המצב הנוכחי, כאשר תנאי השטח לא השתנו".

 

 

יו"ר הפורום האורבני במינהל גוננים, מלי ששון, אומרת ל"כל העיר": "אנו מאוכזבים עמוקות מהתנהלות מנח"י בשכונתנו. המינהל והעומד בראשו יואב זמרן מעולם לא נפגשו עם הנהלת המינהל הקהילתי הנבחרת, הם משתמשים בשטחים הציבוריים בגוננים כאל פח אשפה עירוני בעוד ילדינו לומדים במבנים זמניים שלא מתאימים למזג האוויר הירושלמי. היו ימים שמערכת החינוך בירושלים היתה גאוותה של העיר, העירייה הזו עושה הכל כדי לפגוע בתלמידים".

***

כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" בחודשים האחרונים – התנגדות להוצאת ליידי דייויס מקרית היובל נשמעת גם מקרב חברי מינהל קהילתי יובלים. אסף שפנייר, יו"ר הוועדה הפיזית במינהל, מוסר, "זה רק עוד פרק ב'מה קורה שעושים דברים בלי לשתף את הנהלות המנהלים', גם אם זה מעצבן ולוקח זמן. חבל, אני עדיין קורא לראש העיר לעשות את זה אחרת. בשיתוף מלא של הנהלות המנהלים. כבר הוכחנו שאנחנו יודעים לקבל החלטות לא פשוטות בהסכמות. לדעתי, אפשר לחשוב יחד על פתרונות טובים יותר לכל הצדדים בלי לעקור בית ספר כל כך רגיש שמתפקד".


עבודות השיפוץ שמבצעת העירייה בימים אלה בלייידי דייויס (צילום: מצילים את ירושלים)

עבודות השיפוץ שמבצעת העירייה בימים אלה בלייידי דייויס (צילום: מצילים את ירושלים)


שותפים נוספים להתנגדות הם ועד ההורים בליידי דייויס, כמו גם פעילים חברתיים בשכונה – אשר עתרו ביחד לבית המשפט כדי לעצור את המהלך. דיון ראשון בעתירה צפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב בבית המשפט המחוזי.

את ההתנגדות, כידוע, הובילו סגן ראש העיר יוסי חביליו וחברת מועצת העירייה לורה ורטון – אשר פעלו עוד לפני ההחלטה הסופית בנושא וניסו לסייע כנגד המהלך של הוצאת ליידי דייויס לקרית היובל והכנסת מוסד חינוכי חרדי במקומו.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ההחלטה בדבר המעבר של בית הספר ליידי דייויס למשכנו החדש נעשתה אך ורק מתוך שיקולים פדגוגיים. בעיריית ירושלים ובמנח"י משוכנעים כי מעבר בית הספר ליידי דייויס למעונו החדש יסייע לבית הספר ליידי דייויס לצמוח ולפרוח, ייטיב עם צוות הנהגת בית הספר, ויותר מכך עם ההורים והתלמידים. השותפות במבנה והאינטראקציה עם בית הספר ליידי דייויס יסייעו במידה רבה מאד גם לבית הספר דנמרק, לתלמידיו ולהנהגה החינוכית שלו.

"לאחר שהוסדר המעבר עם רשת עמל, החלה מנח"י בתהליך סדור של שיח ושיתוף של כל הגורמים הנוגעים בדבר, ובכלל זה הנהגת בית הספר, ההורים והתלמידים, דבר אותו לא היה ניתן לעשות עד אשר הושלם ההסדר, נבחנה ההיתכנות שלו בכל ההיבטים והוא אושר על ידי מועצת העיר. במנח"י משוכנעים כי בית הספר דנמרק יתעצם כתוצאה מהתהליך וגם תדמיתו תשתפר בהתאמה. רבים מהגורמים המופיעים כ'מתנגדים', כבר שינו את דעתם לאחר שלמדו את הדברים ושוב אינם ניזונים משמועות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר