בית ש"י עגנון (צילום: יח"צ)
בית ש"י עגנון (צילום: יח"צ)

"אורחת נוטה ללון" – מיזם היסטורי חדש של בית עגנון בירושלים

מידי שנה, במהלך השבוע שבו מציינים את יום האישה הבינלאומי, יארח בית עגנון כותבת אחת ויחשוף את פועלה וחייה כפי שהיו עושים אם היה מוקדש להן בית משלהן. אירוע הפתיחה ייערך מחר, שלישי, כאשר האורחת הראשונה תהיה לאה גולדברג

פורסם בתאריך: 13.3.23 15:40

ביום שלישי, 14.3, ייפתח בבית עגנון מיזם היסטורי ראשון מסוגו: "אורחת נוטה ללון – מחווה ליוצרות הישראליות שבתיהן וחדרי העבודה שלהן לא נשמרו". מידי שנה יארח בית עגנון כותבת אחת ויחשוף את פועלה וחייה כפי שהיו עושים אם היה מוקדש להן בית משלהן. האורחת הראשונה היא לאה גולדברג.

"מיזם 'אורחת נוטה ללון' של בית עגנון בא לתקן עוול היסטורי", מסבירים מנהלי המיזם. "למרבה הצער, לא קיימים עדיין במדינת ישראל בתים המוקדשים לסופרות ולמשוררות העבריות. החדרים, הדירות או הבתים שחיו בהן יוצרות כגון רחל, לאה גולדברג, דליה רביקוביץ, זלדה, יונה וולך, יהודית הנדל, עמליה כהנא-כרמון ורבות אחרות לא נשמרו כמו בית עגנון ובית ביאליק".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לדברי אורית מיטל, מנהלת בית עגנון "במרחב זה, שבו 'אבדו' חדרי העבודה, שולחנות הכתיבה והספריות של הכותבות, מבקש בית עגנון לפנות "חדר משלך" ואף למעלה מזה לטובת הסופרות והמשוררות האהובות."

ל"כל העיר" נמסר כי "מידי שנה, במהלך השבוע שבו מציינים את יום האישה הבינלאומי, יארח בית עגנון כותבת אחת ויעלה על נס את יצירתה ואת פועלה, בתקווה להמשיך לשלב את האורחות בחיי היום יום של הבית, שפעילותו מוקדשת לספרות העברית".

עוד נמסר כי "המיזם, שיתקיים תחת הכותרת "אורחת נוטה ללון", ייפתח במחוות הוקרה למשוררת שהכירה את עגנון, לאה גולדברג. בין חללי הבית של עגנון תוצג תערוכה שתוקדש כולה לגולדברג: ציוריה שלא הוצגו לפני כן מעולם, מכתבים שכתבה לש"י עגנון לרגל זכייתו בפרס נובל, צילומיה, יצירותיה הכתובות ועוד. גם שיחות מוקלטות יוצגו בתערוכה וישמיעו את קולה של החוקרת, המרצה, המשוררת והסופרת האהובה על ילדים ומבוגרים עד היום. בין השאר ניתן יהיה לשמוע את גולדברג מספרת על הביקור שערכה בילדותה בביתו של טולסטוי ולשמוע אותה קוראת משיריה".

התכנסות חגיגית לרגל פתיחת התערוכה תתקיים כאמור מחר, שלישי, בשעה 19:00, בבית עגנון. באירוע צפויים להשתתף פרופ' גדעון טיקוצקי ובלהה בן אליהו. את האירוע ילוו שירים מולחנים של לאה גולדברג בביצוע הזמרת עמית פישביין וקריאה בקול מכתביה. שלומית נעים נאור תספר על חוויית השהייה שלה בבית עגנון כאורחת עכשווית במסגרת השנה הראשונה של "אורחת נוטה ללון".

להלן האירועים, הפעילויות והמפגשים שונים שיתקיימו:

מפגשי זום על יצירתה של לאה גולדברג בהשתתפות פרופ' חביבה פדיה, פרופ' גדעון טיקוצקי, ד"ר נוית בראל וטלי קונס.

רזידנסי – המשוררת שלומית נעים נאור תתארח בבית במשך שבוע של כתיבה ויצירה.

סדרה מקוונת – חוקרים וחוקרות, סופרים וסופרות, משוררים ומשוררות ואוהביה של לאה גולדברג יתארחו בהרצאות מקוונות פתוחות לקהל הרחב, יקראו בקול מיצירתה של גולדברג וישוחחו עליה ועל השפעתה על כתיבתם.

מפגשי קריאה בקול ושיחה – משוררים ומשוררות וקהל רחב יוזמנו לבית עגנון לחלוק את אהבתם לגולדברג באירועים של שיחה וקריאה בקול של יצירתה.

מופעים לילדים – יתקיימו בבית עגנון לכבוד יצירתה האהובה של גולדברג לילדים. ביום העצמאות נקיים מחווה לסדרת "ילדי העולם" של הסופרת השבדית אסטריד לינדגרדן, שלאה גולדברג תרגמה את רובה לעברית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר