מסעדת לוצ'נה ממילא (צילום: קבוצת לוצ'נה)
מסעדת לוצ'נה ממילא (צילום: קבוצת לוצ'נה)

סיפור הצלחה ירושלמי: רשת המסעדות "לוצ'נה" מתרחבת

קבוצת המסעדנים הירושלמית "לוצ'נה", המונה את שלומי דהן, אלון שבתאי והאחים שלומי ואייל תורג'מן, ממשיכה להתרחב ועם מטרה של שמונה עד עשר מסעדות, כולן כשרות, היא בהחלט סיפור קולינרי מרשים

פורסם בתאריך: 25.3.23 11:09

מסעדת 'לוצ'נה', האיטלקייה הכשרה שסניף הדגל שלה הוא בשדרות ממילא, פותחת "נציגות" נוספת, ומיד לאחר חג הפסח תוכלו להזמין מקום גם בלוצ'נה מבשרת ציון. למה נציגות ולא סניף? כיוון שבעלי הקבוצה לא רוצים להיחשב לרשת ענק, אלא לעצור בשמונה עד עשר שלוחות כשהתוכנית העסקית ברורה.

קבוצת 'לוצ'נה', בבעלות אנשי העסקים שלומי דהן, אלון שבתאי והאחים שלומי ואייל תורג'מן, שלהם מספר מסעדות מוכרות וכשרות, פרצה גבולות ובלי שנרגיש כמעט הפכה לסיפור הצלחה מקומי. כן, זו לא קבוצת 'מחניודה', אבל זו קבוצה שצוברת עוצמה מסוג אחר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כאמור, לקבוצה מספר מסעדות מוכרות בנוף הירושלמי. 'לוצ'נה' בממילא היא, כמובן המרכזית, אך ממש לא הבלעדית. הרשת כוללת גם את 'ג'וי', מסעדת שף בשרים, אשר היתה, למעשה, הסיפתח של החבורה, אי שם לפני כ-20 שנה (שנת 2003). המסעדה פעלה, כידוע, ברחוב עמק רפאים במושבה הגרמנית, אולם היא נסגרה ב-2012. שנים לאחר מכן, לאחר שהתבססו עם ה'לוצ'נה', פתחה החבורה מחדש את 'ג'וי', הפעם במהדורה אקסקלוסיבית ויוקרתית יותר – מסעדת בשרים בעלת עומק. בנוסף, מחזיקה הקבוצה גם ב"לה-שרולה", מעדנייה-קצבייה הממוקמת בלב שכונת בקעה.


קבוצת לו'צנה - (מימין) אלון שבתאי, ארתור בורלקה (שף ושותף בג׳וי), שלומי דהן, שלומי תורג'מן, אייל תורג'מן, קובי מוסרי (מנהל ושותף בג׳וי)

קבוצת לו'צנה – (מימין) אלון שבתאי, ארתור בורלקה (שף ושותף בג׳וי), שלומי דהן, שלומי תורג'מן, אייל תורג'מן, קובי מוסרי (מנהל ושותף בג׳וי)


גולת הכותרת, כאמור, היא רשת המסעדות האיטלקית 'לוצ'נה', שכרגע כוללת 4 סניפים – בממילא, בדי-סיטי במישור אדומים, במודיעין, באשדוד – ועוד אחד בדרך (מבשרת).

 

 

באחרונה בחרו בעלי הקבוצה בשף בר ישראל (בן 31) כשף הראשי של רשת המסעדות האיטלקיות. ישראל הגיע אליהם אחרי שעבד שנים במסעדת 'מוד' שבמלון נאו-אילת, והוא למעשה המנהל של כל המערך הקולינרי של מסעדות 'לוצ'נה'.

"המטרה הסופית שלי ברשת היא אחדות", אומר השף ישראל. "אני חושב שברגע שיש לכל זכיין את כל מה שצריך – יועץ רשתי, שף רשתי, שירות, גב מלא מהמערכת אז הדרך להצלחה קלה יותר".


לוצ'נה מבשרת (צילום: קבוצת לוצ'נה)

לוצ'נה מבשרת (צילום: קבוצת לוצ'נה)


***

קבוצת 'לוצ'נה' היא, כאמור, סיפור הצלחה לא קטן, וכדי להבין את הסוד ביקש "כל העיר" מאחד הבעלים, שלומי דהן, שיספר על היתרונות, על השותפות ועל החששות.

"אחד היתרונות הגדולים שלנו הוא בשותפות", אומר דהן. "כך, כאשר חווינו נפילות כמו שקרה לנו עם הרוזה, תמיד הצלחנו לקום ולהתאזן כלכלית".

איך השותפות הזאת באה לידי ביטוי ברמה האישית?
"אנחנו חברים טובים, כמו משפחה, כששלומי ואייל תורג'מן הם באמת אחים. אנחנו מבלים המון זמן יחד, מתמודדים עם קשיים ואתגרים בצורה מאוחדת. אני יכול להגיד שהשותפים שלי הם הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים".

מהם הקשיים המשמעותיים?
"האתגר הוא מעבר להפעלת מטבח ברמה גבוהה – יש נכס פיזי, הקמה, השקעה כלכלית, למצוא את האיש הנכון, ניהול מסעדה באופן מיטבי שקולה בעיני לניהול מדינה, לחשוב על כל כך הרבה נושאים, תנאים ואנשים, ולנהל הכל יחד בהרמוניה תוך מתן שירות ואיכות ברמה הגבוהה ביותר. זה לא עניין של מה בכך, והדרך לסלול הצלחה בתוך כל זה אינו תלוי רק בהצהרה או ברצון, בראש ובראשונה בחריצות, אמונה ועבודה קשה".

ומהן השאיפות? איפה תהיו בעוד חמש שנים?
"הלחם והחמאה שלנו זה תחום האוכל. ניסינו עוד דברים אבל לדעתי נישאר בתחום האוכל. לגבי ה'לוצ'נה', בראייה שלנו היא תגיע לשמונה סניפים בארץ – הרצליה, פתח תקוה, נתניה וקרית אונו מחכות לנו. הכל שקול וברור, לכן אם ניצמד לרעיון שלנו, גם נממש אותו ונמשיך באותו הקו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר