פרפר להצטלם איתו (קרדיט: אלכס חייצקי)
פרפר להצטלם איתו (קרדיט: אלכס חייצקי)

פרפר בלב העיר – הפרויקט החדש של מתחם סוחרי נחלת שבעה

סוחרי נחלת שבעה החלו בפרויקט לצביעת קירות השכונה. משיחה עם מנהל הביד ועם הצייר של אחד הפרויקטים, עולה כי זוהי רק ההתחלה

פורסם בתאריך: 1.8.17 14:49

סוחרי נוחלת שבעה לוקחים אחריות על הסביבה שלהם ומשפרים את פני הרחוב בשביל הציבור הרחב. כחלק מאמציהם, חושפת היום עמותת סוחרי מתחם נחלת שבעה את הפרויקט הראשון שיוצא לדרך. בשיחה של "כל העיר" בנימין טויטו, מנהל הביד (עמותת הסוחרים) עולה כי פעילות זו נעשית כחלק מחשיבה רחבה על האופי של השכונה ועל הדרך שבה הם מבקשים להנגיש אותה לתושבים. "מטרת ציורי הקיר בנחלת שבעה היא לחדש ולרענן את פני האזור", מסביר טויטו "אנחנו, עמותת הסוחרים של נחלת שבעה נכנסים, גם למקומות שהם לא לגמרי עסקיים. העסקים מכניסים את היד לכיס ומטפלים בסביבה שלהם ובנראות האזורית כדי שהשכונה תראה יותר טוב."

זאת רק ההתחלה – פרויקטים רבים בדרך

מהשיחה עם טויטו נראה כי זוהי רק תחילת הדרך וכי בהמשך רחובות רבים במרכז העיר צפויים להתקשט בציורי קיר יפים ומושכים למען הציבור הרחב. "אנחנו רוצים לשכפל את המודל הזה בעוד מקומות, גם בנחלת שבעה, גם בבצלאל שץ. "הרעיון הזה אומנם יושם גם במקומות אחרים בעולם, אך הוא נעשה בניסיון למתג את ירושלים ולנצל את אופייה הייחודי של העיר. "יש בהרבה מאוד ערי בירה מערביות כמו אמסטרדם, ברצלונה, בודפשט, מיצגים ויזואליים אורבניים שמאפיינים את אותו אזור, השכונה והעיר. אנשים שמגיעים למקום חייבים להצטלם שם. אם לא הצטלמת שם לא היית שם. כמו למשל תמונה ליד מגדל אייפל, תמונה ליד פסל ה-Iamsterdam באמסטרדם וכו'".

הקיר ששופץ – לפני ואחרי

לפני - הקיר מלא בכתובות גרפיטי (צילום אלכס חייצקי)

לפני – הקיר מלא בכתובות גרפיטי (צילום אלכס חייצקי)

אחרי - הקיר מוכן לצילום (קרדיט: אלכס חייצקי)

אחרי – הקיר מוכן לצילום (קרדיט: אלכס חייצקי)

 

 

 

 

 

 

אלכס חייצקי (29), שיצר את ציור הקיר, גם הוא ירושלמי ותיק שהעיר חשובה לו. כחלק מפעילותו הוא דואג לפתח את העיר וזאת, מעבר לציור הנוכחי, גם במסגרת של "קואפרטיב העיצוב הירושלמי". "אני סיימתי את הלימודים בבצלאל לפני שלוש שנים ומאז אני גר, עובד ויוצר בעיר. אני גדלתי בעיר מגיל 3 ועם השנים נוצר אצלי קשר עמוק עם העיר. זאת גם הסיבה שבחרתי להישאר כאן. היצירה שלי ברובה עוסקת פה בירושלים. אני מרגיש גאה להיות חלק מהחלוצים שכן בחרו להישאר ולהשקיע ושמאמינים בעתידה של העיר בשיא הכנות. כמובן אנחנו גם מעוניינים בפריחתה ובנראות שלה וקידום של עסקים קטנים".

שלבי ציור הקיר

שלב ראשון - צביעה של כל הקיר (צילום: אלכס חייצקי)

שלב ראשון – צביעה של כל הקיר (צילום: אלכס חייצקי)

שלב שני - קוים וקשתות (צילום: אלכס חייצקי)

שלב שני – קוים וקשתות (צילום: אלכס חייצקי)

שלב שלישי - כנפיים של פרפר (צילום: אלכס חייצקי)

שלב שלישי – כנפיים של פרפר (צילום: אלכס חייצקי)

שלב אחרון - רק לבוא ולהצטלם (צילום: אלכס חייצקי)

שלב אחרון – רק לבוא ולהצטלם (צילום: אלכס חייצקי)

חלוצי התרבות של העיר: עומד לקרות פה משהו גדול

חייצקי מתייחס בשיחה גם לחבריו שבחרו לעזוב את העיר ומבקש לסיים בנימה חיובית הנוגעת לתקוותו לעתידה האומנותי והתרבותי של העיר. "אני ממליץ לחבר'ה צעירים לתת עוד צ'אנס לעיר הזאת ולהאמין בה. אני מרגיש שירושלים בהתחלה של משהו גדול ואני חושב שבשנים הקרובות נראה פה דברים גדולים שיצאו מהעיר הזאת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר