אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)
אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

והאוסקר הולך ל…: נבחרו המצטיינים והמצטיינות של מערכת החינוך בירושלים

אתמול, שני, נערך טקס אוסקר החינוך הירושלמי זו השנה החמישית. אוסקר החינוך מוקיר יוזמות חינוכיות וחברתיות מקוריות ויצירתיות, וכן אנשי ונשות חינוך ועובדי המעטפת במוסדות החינוך אשר הצטיינו באופן יוצא דופן בתפקידם. רשימת הזוכים בפנים

פורסם בתאריך: 31.5.23 08:36

עיריית ירושלים קיימה אתמול, שני, את טקס אוסקר החינוך הירושלמי זו השנה החמישית. הטקס נערך במעמד ראש העיר משה ליאון, והוא נחשב לאחד מאירועי הדגל של שבוע החינוך הירושלמי, אשר מתקיים השנה בסימן "חינוך מצוין – בעיר מצוינת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במושבה הגרמנית? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


במסגרת שבוע החינוך, מקיים מינהל החינוך העירוני (מנח"י) מגוון אירועים החוגגים את החינוך הירושלמי בכלל המגזרים והגילאים, בדגש על הוקרת צוותי החינוך.

אוסקר החינוך מוקיר יוזמות חינוכיות וחברתיות מקוריות ויצירתיות, וכן אנשי ונשות חינוך ועובדי המעטפת במוסדות החינוך אשר הצטיינו באופן יוצא דופן בתפקידם. טקס האוסקר כולל בתוכו קטגוריות רבות לבחירת הזוכים ובהן: מנהל/ת, מורה, מזכיר/ה, גננת, סייע/ת, פסיכולוג/ית, אב בית, שומר/ת, מוסד חינוכי ועוד.


אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)


אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)


להלן הזוכים בפרס ה'אוסקר החינוך הירושלמי':

בקטגורית המורים:
לאה רבינוביץ', מבית הספר הממ"ח "אשירה", מחנכת ומורה ותיקה מאוד במערכת החינוך הירושלמית, אשר לאורך השנים לימדה וחינכה אלפי תלמידים ופעלה במסגרת החינוך הממלכתי דתי בעיר. לאה אף מלווה צוותי מורים בתחום השפה בבתי ספר נוספים בעיר ועומלת כל העת על התחדשות ורלוונטיות בחינוך.

אמל עבד רבה, מורה בבית ספר אלבסמאת החל מהיום הראשון להקמתו. אמל היא מורה חרוצה מאוד, שיצרה יחסי אמון עם כלל העובדים והתלמידים בבית הספר והובילה פרויקטיים משמעותיים מאוד עבור התלמידים וההורים. כיום, אמל הינה הרכזית הפדגוגית של בית הספר, הדואגת להצלחת תלמידיו ולאיכות עבודתו הפדגוגית.

הרב שלום ראוימי, מחנך בבית הספר אורות תלפיות הפועל במסירות גדולה למען תלמידיו. בכל הפסקה וגם לאחר שעות הלימודים, נשאר הרב ראוימי לעזור לתלמידים מתקשים או לשוחח עם תלמידיו האהובים. לאחרונה, הוא אף ייסד עבורם שיעור חדש וקבוע לאחר שעות הלימודים, במהלכו נלמדת מסכת שלא נלמדת בכיתה במסגרת הפורמלית, והכל בהתנדבות מלאה למען תלמידיו.

 

 

בקטגורית בתי הספר:
בית ספר גבעת גונן – בית הספר דוגל בשיטה ה-'הוליסטית' ונותן דגש לתחושת המסוגלות והשייכות של כל תלמיד. תלמידי בית הספר זוכים לרמה אקדמית גבוה, תוך מיצוי כלל יכולותיהם והקניית "ארגז כלים" עבורם לשנים הבאות. בית הספר נותן דגש ליכולת הבחירה של התלמידים, ומעודד אותם לפתח כישורים נוספים מעבר לחינוך הפורמלי כגון: קונדיטוריה, אדריכלות, ספורט, אמנות ועוד.

בית ספר מקיף בנות בית חנינא – בית הספר שואף לחנך תלמידות בעלות אישיות מנהיגותית מובילה ומוכנה לעתיד, תוך מתן דגש על ההישגים האקדמיים, המקצועיים והחברתיים. עם השנים, הישגי ה-"תווג'ייה" של בית הספר עולים בצורה משמעותית, ומשקפים את העבודה של הצוות עם התלמידות, בשיטתו הייחודית של ביה"ס המציגה את חשיבות המענה לכישורים חברתיים ורגשיים כמפתח לצמיחה.

בית ספר יראת ה' – בית הספר הוותיק, אשר מתאפיין באווירה טובה, בחינוך לתורה ודרך ארץ ועידוד התלמידות לשאוף כמה שיותר גבוה, תוך השקעה גדולה למען הצלחתן. בבית הספר ישנו מגוון של אוכלוסיות, והצוות החינוכי יוצר אווירת שייכות, חברות ואכפתיות בין כלל התלמידות.

בקטגורית הגננות:
שושי זיסק – שושי הינה גננת ותיקה בעיר, המשמשת כגננת מדריכה תוך קידום תחום התקשוב בעיר באמצעות הפגנת תבונה, רוח נתינה והכוונה אישית. שושי פועלת במסגרת גן העשרה של קידום המדיה, ומגיעה לגנים בכל רחבי העיר תוך ליווי והדרכת צוותי הגנים בעיר.

רימה זחאיקה – רימה היא גננת מקצועית ומסורה לעבודתה, המנהלת את גן הילדים בשכונת אל-טור מעל ל-12 שנים. מדי יום, מקבלת רימא את ילדי הגן בחיוך ובאהבה, מכילה כל ילד וילדה ומעצימה את כולם באופן יוצא מן הכלל תוך מתן דוגמה להשקעה, יוזמה ושותפות במערכת החינוכית.

סיון כהן – מעבר לפועלה כגננת בשכונת בית-וגן בעיר, סיון מתכללת את העשייה החינוכית בגן בהתאם ליעדי האגף לחינוך קדם-יסודי במגזר החרדי, ומשתמשת בדרכי הוראה מגוונות תוך מתן מענה מותאם אישי לכל תלמיד. סיוון מעודדת פתרון בעיות וקונפליקטים בשיח בין-אישי, ומאפשרת הבעה רגשית ויצירת מרחב הולם.


אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)


אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)

אוסקר החינוך של ירושלים (צילום: אביהו בשארי)


בקטגוריית צוותי המנהלה בבתי הספר:
בקטגורית "אב בית", זכה אריה מזרחי מבית ספר נתיבות שלמה, בו החל לעבוד לפני כ-22 שנים. אריה הוא ירושלמי שורשי, ובצעירותו למד אחזקה, חשמל ונגרות. בעבודתו בבית הספר, אריה נותן את כל כולו לתלמידים, אותם הוא רואה כילדיו וכנכדיו, ובמשך השנים הכין ספריות עבור בית הכנסת שבבית הספר, בנה גינה ירוקה וכן חדר חיות מיוחד.

בקטגורית "מזכירה", זכתה עביר עליאן מבית הספר מתיא. מאז ומתמיד, חלמה עביר להיות מורה, אך לאורך השנים לא התאפשר לה ללמוד חינוך כפי שרצתה. עביר לא ויתרה על חלומה לעבוד עם ילדים, וכבר 19 שנים היא עובדת בתור מזכירה בבית הספר, כאשר היא מעניקה תמיכה, עזרה וליווי לכל התלמידים והצוות הפדגוגי.

בקטגורית "מלווי ההסעות", זכה אליהו ששון מבית ספר לחינוך מיוחד "אמירים- אליהו", איש חינוך ביסודו אשר לימד בישיבה, ואף הקים מסגרת לנוער נושר בכוחות עצמו. מתוך רצון לממן את המסגרת ולא לוותר על החיבור היום-יומי עם תלמידים, החליט אליהו לעבוד כמלווה הסעות. כיום, אליהו מלווה את התלמידים בבית הספר לחינוך מיוחד בו הוא עובד וזוכה לתחושה של שליחות חינוכית אמיתית.

בקטגוריית "מאבטחים", זכה משה מחבר מבית ספר שערי ציון וישכיל פיו. משה רואה את התלמידים בבית הספר בתור ילדיו, פועל מתוך שליחות וחש סיפוק מעבודתו עם תלמידי החינוך המיוחד. משה, מחובר לתלמידי בית הספר, צוחק איתם מדי יום ומבדר אותם, תוך מתן חיוך ומילה טובה וכמובן שמירה על חייהם וביטחונם האישי.

בפרס מפעל חיים זכו:
ראובן בביאן, מנהל בית ספר ארזים – ראובן רואה את העבודה עם התלמידים בבית הספר כעבודת קודש, מרגיש שליח ומקדיש את כל כולו לתלמידים. לפני כ-26 שנה, נפל בנו של ראובן באסון המסוקים, ולאחר מחשבה ורצון לפרוש החליט להקדיש את חייו למען התלמידים, מתוך רצון למלא את חייו תוך שימוש בסיפורו האישי הדוחף אותו לעבודת הקודש שהוא עושה עם התלמידים.

עפאף קדומי, מנהלת בית ספר עיסוויה בנות – עפאף עובדת במערכת החינוך כבר 23 שנים, תוך קידום מצויינות והישגים בתחומים רבים כגון: צמצום נשירה, הישגים לימודיים, תמיכה רגשית וחברתית ועשייה רבה ומשמעותית. אחת המטרות המרכזיות העומדות מול עיניה הינה העצמת נשים במגזר הערבי, והיא מקדישה את חייה למטרה זו.

אסתר שמעא, מייסדת העמותה 'אור עיני', אותה הקימה לפני כ-15 שנה יחד עם אימהות אחרות כמרכז קידום, שיקום, ליווי ותמיכה לליקויי ראיה ולמשפחותיהם. לפני כשנה, הקימה העמותה מרכז חינוכי הכולל גן חרדי ראשון מסוגו בארץ, מרכז השאלת מכשירים מקצועיים לעיוורים, חדרי מוזיקה ועוד. אסתר, במסירותה הגדולה, פועלת לחיזוק האופטימיות בקרב קהילת העמותה, בשילוב ההכרה במגבלות באופן בריא ומאוזן ותוך מימוש הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחת.

פרסים נוספים:
בקטגורית "מובילת צהרון" זכתה נאווה גרשון, רכזת הגן יאנוש קורצאק.

בקטגוריית "אנשי טיפול" זכתה רותי וקשלק, מבית ספר אורט גבעת רם.

בקטגורית "סייעת" זכתה דורידה עקרומאוי, מבית ספר אל אמאל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר