אוטובוס של 'נעים בסופ"ש' (צילום: עיריית תל אביב)
אוטובוס של 'נעים בסופ"ש' (צילום: עיריית תל אביב)

"לא פוגעים בשמירת השבת" – רבני מבשרת ציון נגד מיזם התחבורה 'נעים בסופ"ש'

כשלושה שבועות לאחר הצטרפותה של מבשרת ציון למערך התחבורה החינמית שפועל בסופי שבוע, עשרות רבני קהילות מהיישוב פנו לראש המועצה יורם שמעון וביקשו לבטל את השתתפות היישוב במיזם. "המועצה היא של כולם, ולא ייתכן שהיא תפגע בחלק מכלל התושבים", כתבו הרבנים. ראש המועצה בתגובה: "מצפן קבלת ההחלטות שלי היה ויישאר טובת היישוב ותושביו"

פורסם בתאריך: 22.6.23 11:37

לא שקט במבשרת ציון. מאז החלטת מועצת היישוב בראשות יורם שמעון להצטרף למיזם התחבורה החינמית בשבתות ובחגים 'נעים בסופ"ש' מורגשת מתיחות בין התושבים. הדבר בא לידי ביטוי ברשתות החברתיות, כשכל פוסט שמדבר על השבת או על צביון היישוב פותח דיון נוקב.

על הרקע הזה, ולאור ההצטרפות למערך התחבורה החינמית בשבתות לתל אביב, חתמו עשרות רבני קהילות ממבשרת ציון לראש המועצה שמעון, ובו הם מבקשים לבטל את השתתפות היישוב במערך ולהימנע מלפגוע בסטטוס קוו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במבשרת ציון? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"הישוב האהוב שלנו, מבשרת ציון, מתאפיין לאורך כל שנות קיומו מאז הקמתו לפני כמעט 70 שנה, באווירה חברתית טובה, ביחסי שכנות קרובים, באהבה ואחוה שלום ורעות", כך כתבו הרבנים. "דתיים, מסורתיים, חילוניים, אשכנזים, ספרדים – כולנו חיים כאן בשלום ובכבוד בין איש לרעהו. אין ביישובנו כפיה זה על זה. אדרבה, ישנה הבנה והתחשבות מכובדת ומכבדת. כל אחד חי את חייו כפי שהוא רוצה ולא פוגע בשכניו. זהו הסוד של הישוב הנוח והשקט שלנו, שכולנו זוכים ושמחים להתגורר בו שנים רבות וטובות".

 

 

בהמשך נכתב: "לצערנו, בימים האחרונים נעשה ניסיון לפגוע קשות ברקמה הטובה ובאווירה הרגועה שבינינו. המועצה החליטה שמבשרת ציון תצטרף למיזם של חילול שבת ציבורי. מאז ומעולם לא נכפתה במבשרת ציון שמירת שבת על אף אחד במרחב הפרטי. ובמרחב הציבורי היתה וישנה הסכמה רחבה מאוד שלא פוגעים בשמירת השבת. לא פוגעים בחיים המשותפים הטובים הקיימים לאורך כל השנים".

בהמשך מבקשים הרבנים "לבטל את השתתפותה של מועצת מבשרת ציון במיזם חילול השבת. ולא לפעול בלי הידברות והסכמה רחבה. המועצה היא של כולם, ולא ייתכן שהיא תפגע בחלק מכלל התושבים… אנו קוראים לכל תושבי הישוב, ומבקשים שלא לגרום למחלוקת שמביאה לפילוג ולשנאה בין אדם לחברו. אנא, ישמור כל אחד על פיו ולשונו, וגם על מקלדתו".

את המכתב סיימו הרבנים במילים שקוראות לאחדות ולא לפילוג: "אנו מבהירים בזאת שכל פעולה שתיעשה ע"י מי מתושבי הישוב, שאיננה להרבות שלום ואהבה בינינו, פעולה שכזאת אינה על דעתנו ואנו מתנגדים לה בכל תוקף. אנשים אחים אוהבים אנחנו. תמיד, בכל עת ובכל שעה".

דבר המכתב פורסם לראשונה על ידי ישי כהן ב"כיכר השבת".

מהמועצה המקומית מבשרת ציון נמסר בתגובה: "פרויקט נעים בסופ"ש הינו פרויקט חשוב המשרת מזה מספר שבועות מאות תושבי היישוב, בהגעה ללא עלות ובבטיחות לתל אביב וכן לכיוון ההפוך. בשבת האחרונה השתמשו בקו החדש – 522 תושבים, ושבוע לפני השתמשו בקו 416 תושבים ממבשרת ציון, וההערכה היא כי בחלוף הזמן, המספר ילך ויגדל ואף יכפיל וישלש עצמו. המועצה לומדת את מאפייני הפרויקט כמו גם את צרכי התושבים, ותמשיך לבצע התאמות ככל הנדרש לרווחת תושבי מבשרת ציון".

ראש המועצה יורם שמעון מוסיף: "בשבועיים האחרונים אני מקבל איומים ברשתות החברתיות ובשיחות טלפון. איומים מצד קיצונים לא ישפיעו עלי. אני לא לחיץ ולא סחיט. מצפן קבלת ההחלטות שלי היה ויישאר טובת היישוב ותושביו".

 

תגובות

7 תגובות
  1. נהנית בשבת

    לכל אחד יש את הזכות לבלות בשבת איך שהוא רוצה בין עם משפחה בין שמירת שבת ועם חברים בתל אביב וזה בסדר כי דת זה לא דבר מחייב

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרבנים מבקשים, דורשים, לא לכפות…
    מישהו כופה עליהם לנוע בשבת ???
    הכפיה היא הרי חד צדדית בעליל !!

  3. רגישה לכפיה

    במכתבם דורשים הרבנים שלא תהיה כפיה ! והרי רק הם כופים את מנהגיהם . מישהו מכריח אותם לנוע בשבת??? הם איבדו את זה לגמרי.

  4. בוריס

    להפריד דת ממדינה. כל הבעיות של תחבורה ציבורית זה אי רציפות של העבודה במשך שבוע. חברות השכרה ומכירת רכבים גם נגד תחבורה ציבורית בשבת.

  5. דני

    לא כופים עלינו לשמור שבת בביתנו הפרטי. וואלה. איזו התחשבות… מה עושה מי שרוצה לנסוע לים בשבת ואין לו רכב? בקיצור, הדתיים ממאיסים את עצמם ואת הדת שלהם. כל הכבוד לראש המועצה

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהודים יקריםבלי שמירת שבת אין קיום לעם ישראל. לא מספיק הרוגים מתו לנו? מה עדיף? ללכת ביום חול לים ולהתעצבן על הפקקים או או את החמאס אצלכם בסלון? תשמרו על השבת והיא תשמור עליכם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר