מבקרים של אגד חוסמים את היציאה מהאוטובוס (צילומים: באדיבות אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)
מבקרים של אגד חוסמים את היציאה מהאוטובוס (צילומים: באדיבות אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)

"התנהלות דורסנית, על גבול האלימה" – הטענות הקשות נגד המבקרים של חברת 'אגד'

ל"כל העיר" הגיעו פניות מתושבי ירושלים שמתארים חוויה איומה בכל היתקלות עם מבקרים, והאירועים רק מצטברים * "זה פשוט היה משפיל", "הם מתקרבים בצורה מאיימת, חודרים למרחב הפרטי בצורה מאוד אגרסיבית ומאיימת", "יש תחושה לא נעימה, אווירה של קרב" * וגם, עדות מבפנים של מבקר לשעבר שמספר על מכסת דוחות חודשית ובונוסים * אגד בתגובה: "התפתח טרנד של הגשת תלונות שווא כלפי המפקחים של אגד בניסיון להלך עליהם אימים"

פורסם בתאריך: 7.7.23 06:15

נתן הוא סטודנט באוניברסיטה העברית שמתגורר בגילה. בוקר אחד הוא עלה לנסיעה שגרתית באוטובוס קו 19 של אגד. נתן מספר כי עם עלייתו לאוטובוס הוא תיקף את כרטיס הרב קו שלו, ולא שיער בנפשו את הסיוט שצפוי לו דקות ספורות מאוחר יותר.

"מדובר היה בחתיכת מסע שהפך לסיוט עקב יחס המבקרים", אומר נתן ומפרט את השתלשלות האירועים: "כשהאוטובוס הגיע לצומת פת עלו מספר פקחים וביקשו לראות את הרב קו, אבל הכרטיס לא נסרק במכשיר של הפקחים. ההסברים שלי שתיקפתי לא עזרו. הפקחים לא הקשיבו, נתנו לי דוח והורידו אותי מהאוטובוס. בסופו של דבר עליתי על מונית כדי להספיק להגיע למבחן באוניברסיטה, אבל גם זה לא עזר. איחרתי".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בעין כרם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"זה פשוט היה משפיל", ממשיך ומתאר נתן. "הנהג ידע שעליתי מוקדם בבוקר על האוטובוס ושתיקפתי, אבל זה לא עניין את הפקחים. הרב-קו שלי עבד, וגם באפליקציה בטלפון ראו שהוא תקין. הבעיה היא שהפקחים יוצאים מנקודת הנחה שהנוסעים רוצים לעבוד עליהם. זה נראה שהפקחים פשוט מחפשים לתת דוחות ומבחינתם כל הנוסעים לא מתקפים".

הסיפור של נתן הוא רק אחד מיני רבים, שבאחרונה מככבים ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת. כזכור, רק לפני שבועיים פורסם ב"כל העיר" על היחס שקיבלו שלוש נשים בנות הגיל השלישי מהפקחים של חברת אגד, ומאז התלונות למערכת לא הפסיקו לזרום. אחת מהן היתה של נתן, שאומר: "אני לא מופתע שיש פניות רבות בנושא. זה היה רק עניין של זמן, כי היחס של הפקחים נוראי".


6-5 מבקרים על אוטובוס אחד (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)

6-5 מבקרים על אוטובוס אחד (צילום: באדיבות אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)


***

נתן, כאמור, ממש לא היחיד. מאז פרסום הכתבה ב"כל העיר" ("אגרסיבי ומשפיל": התלונות על יחסם של המבקרים באגד אל הנוסעים בירושלים), התקבלו במערכת פניות נוספות מצד נוסעים מתוסכלים, אשר רובם ככולם מתלוננים בעיקר על היחס ועל חוסר הנכונות להקשיב ולשמוע, כמו גם על התנהגות אגרסיבית ותחושת איום שמרחפת מעל כל מפגש עם הפקחים.

"הם עולים חמישה או שישה פקחים ביחד לאוטובוס אחד – זה לכשעצמו מהווה מטרד כי מדובר בסך הכל על אוטובוס – לא רכבת עם מספר קרונות", מתאר בשיחה עם "כל העיר" ר', סטודנט באוניברסיטה העברית שמרבה להשתמש בקו 68 מקמפוס גבעת רם. "בזמן שהמבקרים על האוטובוס – לנהג אסור לנסוע, מה שמעכב את הנסיעה ומבזבז זמן לנוסעים".

איך החל המפגש שלך עם המבקרים של אגד?
"מישהו שביקש ממני שאשלם עליו, וכך עשיתי. הפקחים שהיו על האוטובוס שמעו ככל הנראה את הבקשה שלו, ומיד התנפלו ואיימו עלי. שאלתי אותם ממתי לעזור לחלש בימינו נחשב לפשע?".

לדברי ר', זו לא היתה הפעם היחידה שבה הוא פגש באגרסיביות של מבקרי הנסיעות. "במקרה אחר הקו שלי לא עבד במכשיר הבדיקה שלהם, והם פשוט הורידו אותי מהאוטובוס למרות שיש לי מנוי וכן תיקפתי נסיעה. זה היה מסתכל. הם נתנו לי הרגשה שאני פושע. הם מתנהגים בצורה מחפירה גם לאנשים ישרים. הם לא בודקים, הם לא מקשיבים. הם מחליטים מראש שאתה אשם. אני אדם נורמטיבי והשפילו אותי ליד אנשים אחרים וזו הרגשה נוראית. גם ימים לאחר מכן הרגשתי עדיין את הבושה. הם מתקרבים בצורה מאיימת, חודרים למרחב הפרטי בצורה מאוד אגרסיבית ומאיימת. באוטובוסים של חברת 'סופרבוס' למשל אין את היחס הזה והם יותר אדיבים ונחמדים".

הנקודה הזו שמעלה ר' היא נקודה חשובה מאוד. בירושלים, כידוע, פועלות 3 חברות אוטובוסים (אגד, סופרבוס ואקסטרה) ובנוסף יש את 'כפיר' הרכבת הקלה. כל החברות מעסיקות מבקרי נסיעות שבודקות את התיקופים של הנוסעים, בכל החברות הפקחים נותנים דוחות וברבים מהפעמים ישנו מרמור על דוח לא מוצדק או על חוסר קשב מצד המבקר – אבל, וזה אבל חשוב – התלונות על המבקרים של אגד הן בחלק ניכר מהפעמים על היחס וההתנהגות האגרסיבית. על חוסר הרצון בכלל להקשיב ולשמוע, על החלטה מראש שכולם אשמים.

"המלחמה הזו של חברות האוטובוסים בנושא התיקופים היא משמעותית וחשובה", מסביר בשיחה עם "כל העיר" גורם בכיר באחת מהחברות הנוספות שפועלות בירושלים. "המשמעות של זה היא גדולה ביותר עבור החברות המפעילות וגם עבור הנוסעים, ולכן יש בתקופה האחרונה יותר פעילות מצד מבקרים".

תסביר בבקשה?
"זה נע בשני צירים – ראשית, כ-20 אחוז מהנוסעים לא מתקפים. אנחנו יודעים את זה וזה נושא שחייב טיפול. זה כמובן גם עניין של כסף, אבל לא רק. אני אתן דוגמא – אם יש תלונות על עומסים על קו מסוים ואנחנו ביחד עם התושבים מבקשים ממשרד התחבורה לתגבר את הקו, אנחנו נדרשים להציג מספרים. הדרך היחידה להראות עומס היא במספר הנוסעים, ואת זה אפשר להשיג דרך כמות התיקופים בכל קו וקו. ברגע שהנוסעים לא מתקפים – בין אם במכוון ובין אם הם שכחו, לא הספיקו או אני לא יודע מה – הנסיעה שלהם לא נרשמת, ואז אי אפשר להוכיח עומס".

אותו גורם, חשוב לציין, מסרב להתייחס לתלונות על המבקרים של אגד, אבל הוא כן אומר שמדובר על נושא מורכב ושלא כל התלונות מצד הנוסעים לגיטימיות, אולם מצד שני הוא מדגיש, את מה שבא לידי ביטוי גם מהלך הרוח הציבורי, שהתלונות שמתקבלות אצלם הן ענייניות ולא עוסקות בהתנהגות של המבקרים.


מבקרת של אגד חוסמת את היציאה מהאוטובוס (צילום: אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)

מבקרת של אגד חוסמת את היציאה מהאוטובוס (צילום: אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)


***

הלאה, דוגמא נוספת, הפעם מפי של הרב דוד לוי מקרית מנחם, שמשמש כיו"ר ועדת הרווחה במינהל קהילתי עיר גנים. הרב לוי מספר בשיחה עם "כל העיר" על התנהגות לא נאותה של מבקרים גם כלפי קטינים – נערים בשנות העשרה לחייהם.

"בני, אביה, הוא בחור צעיר בן 14, שעלה על קו אוטובוס 20 בהר הרצל לכיוון קרית מנחם", הוא משתף, "האוטובוס היה עמוס והוא לא הספיק לתקף, ולפתע הוא הוקף בכמה פקחים שלא ריחמו עליו. הוא נער צעיר, אין לו כלים להתמודד עם סיטואציה כזו, והוא היה מפוחד. במקום להקשיב להסבר שלו ולאפשר לו לתקף – הוא קיבל מיד דוח – ולא עזרו ההסברים".

בתור נציג במינהל קהילתי עיר גנים אתה מקבל תלונות גם מתושבים?
"בוודאי. המון פניות. למשל, נער אחד עוכב עד שאביו הגיע, לא לפני שהוא הורד בבושת פנים מהאוטובוס כי הוא לא הספיק לתקף ובגלל שהוא נער אין לו תעודת זעות. הוא הסביר למבקרים שהרב שלו טעון, שיש לו נסיעות ושרק צריך לתקף. אבל זה לא עניין אותם. הם הורידו אותו מהאוטובוס עד שאביו הגיע עם תעודה מזהה".

לדברי הרב לוי, "במקרים רבים המבקרים ממש עטים על הנוסעים ופונים אליהם באגרסיביות שמובילה לבהלה מיותרת. יש להם גם טענה מופלאה לנוסעים שאומרת 'תיקפת רק כי ראית אותנו עולים'. איזה מן דבר זה? אני מבין את הרצון שכולם ישלמו, אבל אפשר לעשות את זה בדרך אחרת. לא ליצור מאזן אימה ולהפחיד את הנוסעים. לא לבוא בגישה של כולם גנבים. המשימה צריכה להיות שהאזרח יתקף ולא יותקף".

 

 

עוד הוא מוסיף: "אני שנים משתמש בתחבורה הציבורית, ומעולם לא היה דבר כזה. כנראה שהמבקרים של אגד מקבלים הכשרה לא מתאימה. משהו השתנה מאוד ביחס של המבקרים לנוסעים. יש תחושה לא נעימה, אווירה של קרב. כשעולים בבת אחת שישה מבקרים חדורי מוטיבציה כדי לתת דוחות בכל הכוח זה פשוט משפיל את האזרחים".


אוטובוסים של אגד (צילום: RickP, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons)

אוטובוס של אגד (צילום: RickP, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons)


***

כאמור, הביקורת על ההתנהלות של מבקרי הנסיעה של אגד רבות ומגוונות, ובחודשים האחרונים עולות עוד ועוד עדויות ברשתות החברתיות, כאשר כל עדות שכזו גוררת איתה עשרות אם לא מאות תגובות.

כך למשל כתבה רבקה באחרונה. "מציאות איומה! הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים הפכה לסיוט. הילדים שלי נוסעים כל יום באוטובוסים ובמקום לדאוג מתמהונים, שיכורים או סוטים, אני דואגת שיתקלו בפקח…. למרות שהם משלמים כחוק בכל נסיעה. גם מי שתיקף לא מוגן מפניהם. עכשיו הם גם קוראים מחשבות ונותנים דוחות על זה שתיקפת רק כי ראית אותם. והכי חמור זו הדרך – הכל נעשה בבריונות! 3-5 פקחים על "נאשם" יחיד. בדרך כלל ילד, אישה הרה או זקן. האוטובוס עוצר, דלתות סגורות, הנסיעה לא תמשיך עד שהם יתנו את הדוח".

גם אתי שיתפה את ההיתקלות שלה עם הבקרים: "גם אני נחשפתי לשערורייה הזו ביום ראשון בבוקר בשעה 8.20, כאשר 3 פקחים גברתנים עלו לאוטובוס בסערה והחלו לבדוק את האנשים ולרשום דוחות. היה שם ילד חמוד בגיל 14 בערך, שהיה נבוך לגמרי מהפניה האלימה של הפקח. הוא איים עליו שיזמין משטרה אם לא יתקשר מיד להורים. פשוט נורא".

זהו, כאמור, רק קצה הקרחון. שיטוט קצר ברשתות החברתיות מוביל לעוד ועוד עדויות מהחודשים האחרונים, כשעיקר הטענות הן על ההתנהגות, על הדרך האגרסיבית על סף האלימה, על חוסר הרצון בכלל להקשיב ולשמוע.

הפעיל החברתי יוסי סעידוב, מייסד ארגון צרכני התחבורה הציבורית '15 דקות', מתייחס אף הוא לתלונות נוסעים שהגיעו אליו: "אין הצדקה לאי תשלום לנסיעה בתחבורה ציבורית ומי שלא משלם בכוונה או במזיד צריך לקבל קנס. יחד עם זאת, במקרים רבים, הקנסות אינם מוצדקים במיוחד באם מכונות התיקוף תקולות, כפי שקורה בהרבה מהאוטובוסים, או כאשר האוטובוס עמוס וצפוף אין לנוסעים אפשרות להגיע למכונות התיקוף".
עוד מציין סעידוב: "במקרים בהם מדובר בילדים ובני נוער, ההתנהלות היא דורסנית, על גבול האלימה. גם במקרים של קנסות מוצדקים, הם צריכים להתנהג אליו באופן מנומס שמכבד את הנוסע, ולא להשפיל אותם מול נוסעים אחרים, לא למנוע ממנו את זכות הנסיעה ולא להוריד אף אחד מהאוטובוס ולשמור על כבודו. העונש על אי תשלום הוא קנס, לא השפלה ותוקפנות".

באגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית מספרים על התנכלות של ממש מצד המבקרים של אגד לסטודנטים ולאנשי הצוות הרפואי. לטענת אגדות הסטודנטים, המבקרים שמו מטרה על הקווים שמגיעים להדסה, וגם הם – כמו שאר המתלוננים – מספרים על אלימות ותחושת איום מצד המבקרים ומלינים על כך שפעמים רבות המבקרים מעכבים את הסטודנטים ואנשי הצוות הרפואי וגורמים להם לאחר. "בחודש וחצי האחרונים פתאום התחילו לעלות לאוטובוסים צוותים של פקחים – 6 ואפילו 8 פקחים לכל אוטובוס – זה מעולם לא היה קודם", נמסר מאגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה. "הם לא מאפשרים לרדת עד שכולם מראים את הכרטיס.

"המבקרים מתנהגים בצורה לא מכובדת כלפי נוסעים. צועקים, חוסמים את הדרך ואפילו דוחפים. יש להם כל מיני שיטות להעמיס דוחות. למשל, אם עלית יחד איתם ולא תיקפת במכונה הראשונה שהיתה לידך – קיבלת דוח. גם אם המכונה הראשונה תקולה. בנוסף, אם הם ראו מישהו מתקף נסיעה – זה דוח, כי הנוסע תיקף בזמן הפעילות שלהם".

באגודת הסטודנטים מוסיפים ומתארים את ההנהלות הבעייתית של המבקרים: "לפעמים הם עוצרים את האוטובוס, מונעים תנועה של אנשים, למרות שהחוק לא מאפשר לעשות זאת. כמו כן, לא כולם נמצאים על מדים, חלק מהמבקרים מסרבים להציג תעודות מול האנשים שהם בודקים".

באגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה מבקשים להדגיש כי "אנחנו חלילה לא מעודדים אי תשלום, ואם מישהו לא שילם בכוונה – שישלם. אבל יש דרך ויש התנהלות. לא הגיוני שאת אותו אדם בודקים 3 ו-4 פקחים באותה נסיעה. המבקרים מבהילים וגורמים לתחושת פחד אצל הנוסעים".


מבקרת של אגד חוסמת את היציאה מהאוטובוס (צילום: אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)

מבקרת של אגד חוסמת את היציאה מהאוטובוס (צילום: אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)


***

ל"כל העיר" הגיעה גם עדות מבפנים, של מבקר מטעם חברת אגד. לדבריו, הוא עזב את העבודה לפני למעלה משנה בשל ההתנהלות של מנהליו, ובשיחה עם "כל העיר" הוא חושף את הדרישות שהובילו אותו לעזוב. "ביקשו מאיתנו לתת לפחות 100 דוחות בחודש", הוא אומר את מה שמרגישים חלק גדול מהנוסעים באוטובוסים של אגד, "ומי שלא עומד ברף – נקרא לשיחות ומקבל נזיפות. יש כל הזמן לחץ בנושא של הדוחות".

למה עזבת?
"זה פשוט פגע לי בבריאות. הלחץ שמפועל הוא לא סביר. המשכורת כבר לא עניינה אותי כבר, אפילו שהיא היתה טובה. הייתי קם בבוקר וחושב איך לתת את הדוח. כמו הנוסעים, גם אנחנו המבקרים, קורבנות של המנהלים. כשאני עולה היום לאוטובוסים אני מבין לליבם, מבין את החשש שיש מהמבקרים, כי זה לא נעים בלשון המעטה לפגוש אותם".

עולה טענה שיש בנוסף למכסות, גם בונוסים על דוחות?
"בתקופה שאני עבדתי קיבלנו כמה עשרות שקלים על כל דוח מעל המכסה החודשית. ממה שהבנתי מחברים שעדיין עובדים, היום מקבלים פחות – אבל עדיין יש בונוסים. כמובן שזה נותן דרייב לתת דוחות ושיקול הדעת נפגע. החברה מרוויחה הרבה כסף מהדוחות, וכל הזמן יש לחץ על המבקרים לעמוד ביעדים. בסופו של דבר, אף אחד לא רוצה לוותר על התעסוקה, בטח שהמשכורת טובה, אבל הבעיה היא שצריך להיות בנאדם רע ולא לראות אף אחד ממטר כדי להשיג את המטרה".

בתור אחד שהיה שם – למה צריך לעלות על אוטובוס אחד 5 מבקרים?
"יש חשש שכל מיני נוסעים יתחמקו, אז עולים מספר פקחים לאוטובוס ומן הסתם זה גם יגדיל את הסיכוי לתת עוד דוחות. כקבוצה הסיכוי יותר גדול לתפוס עוד נוסעים. יש גם כמובן מקרים שבהם יש אלימות מצד נוסעים, אז זה עוזר לנו להגן על עצמנו".

אתה מאשים רק את ההנהלה, אבל בפועל המבקרים הם אלה שמתנהגים בצורה לא נאותה.
"זה קורה בגלל הלחץ שמופעל, אבל זה נכון. לדוגמא, המנהלים היו אומרים לנו שאם האוטובוס מלא לא לתת דוחות, אבל למרות זאת היינו נותנים דוחות כי היה לחץ אדיר להגיע ליעד. היו מקרים גבוליים, שגם בהם לא היססנו ונתנו דוח. קרה שמכשיר בדיקה לא היה תקין או שנוסע לא הספיק לתקף – אבל לא היינו מוותרים. הנוסעים הם אלה שנפגעים הכי הרבה, אבל חשוב שיידעו שהעבודה היא סיוט גם למבקרים".

מחברת אגד נמסר בתגובה: ״לצד נתוני אי התיקוף בעיר ירושלים כמו גם בשאר הישובים והערים בישראל, הוכפל ואף שולש מספרם של מקרי האלימות כנגד פקחים בקווי אגד. פנים רבות למקרי האלימות כלפי מבקרי החברה. אלימות מילולית, יריקות, דחיפות, ואלימות פיזית קשה שבה נאלצת משטרת ישראל להתערב ובחלק מהמקרים הפקחים המותקפים מפונים באמבולנסים לבתי החולים. לאחרונה, למרבה הצער התפתח טרנד חדש בקרב נוסעים שמסרבים לשלם עבור הנסיעה – הגשת תלונות שווא כלפי המפקחים של אגד, למשרד התחבורה למשטרת ישראל ולאמצעי התקשורת זאת בניסיון להלך אימים על המבקרות והמבקרים, שאוכפים את הנחיות משרד התחבורה באשר לכללי הנסיעה והתיקוף בתחבורה הציבורית. המקרים שבהם עוסקת הפניה אלינו, הן חוליה נוספת באותה השרשרת. העובדה שלא הופנו אלינו תלונות ספציפיות לגבי מקרים ספציפיים מקוממת שכן לכל המבקרים יש מצלמות גוף וקל מאוד לבדוק בדיוק מה קרה. כאשר נוסעים לא מתקפים ומסרבים להזדהות. אנחנו נחושים למגר את תופעות 'נסיעות החינם' בתחבורה הציבורית ודורשים מכל הגורמים הנוגעים בדבר לגלות אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות נגד עובדי אגד לרבות תלונות השווא הללו".

בעניין הטענות על התמריצים לתת דוחות כפי שהובאה ממבקר לשעבר, נמסר מאגד: "מספר הדוחות הוא פועל יוצא של מספר הבדיקות שהמבקרים נדרשים לבצע במסגרת היעדים שלהם, ובשום מקרה אגד ומשרד התחבורה לא מעודדים מבקרים לתת דוחות ללא סיבה המוגדרת בחוק".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. יערה

    הייתי נוכחת כשפקח התנפל מילולית על גברת בת 75. צעק כדי שכולם ישמעו אותה, העליב וביזה אותה.
    התביישתי כי בני נהג אוטובוס באגד.

  2. דון דן

    לגבי המבקרים.תגידו מה זה לא הספקתי לתקף?מה זה שכחתי??שאתם נכנסים לסופר וקונים אתם שוכחים לשלם???אז אתם גונבים.בלי לעשות הכללה הרבה נוסעים מנסים את שיטת המצליח.תפסיקו להאשים את המבקרים.תעשו כתבה על אלה שמתחמקים מתשלום.אלה שמתקפים אין איתם בעיות.

  3. דון דיו

    לגבי המבקרים.תגידו מה זה לא הספקתי לתקף?מה זה שכחתי??שאתם נכנסים לסופר וקונים אתם שוכחים לשלם???אז אתם גונבים.בלי לעשות הכללה הרבה נוסעים מנסים את שיטת המצליח.תפסיקו להאשים את המבקרים.תעשו כתבה על אלה שמתחמקים מתשלום.אלה שמתקפים אין איתם בעיות.

  4. יותר טוב המצב במטרונית?

    שלפקחים יש רק תפקיד סימלי בבדיקת הכרטיסים והם מתעלמים ממי שאין לו כרטיס או לא שילם או סתם מעמיד פני ישן ובודקים רק את מי שתיקף.האכיפה במטרונית שערורייתית .

  5. קתיה

    לדון דיו הצדיק ..נראה לי שאתה אחד המבקרים הצדיקים שיש לחברת אגד.לפי התגובה אתה לא מבין בכלל מה קורה..

  6. סטודנט

    הם גם מעשנים בתחנות האוטובוס – שזוהי עבירה פלילית.

  7. אביתר

    ברוב המקרים הפקחים בסדר..הייתי עד למקרים שלא. אבל לא באופן יוצא דופן כמו שמוצג בכתבה

  8. אלי קופטר

    בכל הארץ זה ככה. ככהזה כשיש מונופול דורסני שעושה מה שהוא רוצה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר