המרכז הרפואי הדסה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), המרכז הרפואי שערי צדק, מרפאה של מכבי בירושלים, מרפאת לב תלפיות של כללית, מרפאת הטורים של מאוחדת (צילומים: דוברות כללית, דוברות מכבי, דוברות מאוחדת, דוברות שערי צדק, YoavR, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia)
המרכז הרפואי הדסה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), המרכז הרפואי שערי צדק, מרפאה של מכבי בירושלים, מרפאת לב תלפיות של כללית, מרפאת הטורים של מאוחדת (צילומים: דוברות כללית, דוברות מכבי, דוברות מאוחדת, דוברות שערי צדק, YoavR, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia)

ספיח של יום השיבוש: הבוקר, שביתת הסתדרות הרופאים – כך זה ישפיע בירושלים

ההשבתה תתקיים בין השעות 8:30 ל-10:30 ובמהלכה יעניקו הרופאים שירותי חירום בלבד. יצוין כי לא כל הרופאים שובתים ובחלק מקופות החולים הודיעו כי ינכו שכר למי שישבות. גם בהדסה ובשערי צדק, שנחשבים לבתי חולים פרטיים, צפויים עיצומים חלקיים בלבד. אז איך יודעים האם התור שלך בתוקף או לא? מתקשרים ומוודאים

פורסם בתאריך: 19.7.23 07:52

בהמשך ישיר ל'יום השיבוש' שהתקיים אתמול (שלישי) וכלל הפגנות ברחבי ירושלים (ובכלל הארץ), הבוקר, רביעי, תתקיים השבתה חלקית של מערכת הבריאות – זאת בעקבות החלטת ההסתדרות הרפואית לשבות מפעילות בין השעות 8:30 ל-10:30 במחאה על קידום החקיקה לביטול/צמצום עילת הסבירות. יצוין כי כבכל שביתה במערכת הבריאות – גם בהשבתה הנוכחית מדובר יהיה על מעבר לעבודה במתכונת שבת, כך שמקרים דחופים יטופלו בעוד ששירותים שאינם רפואיים ייעצרו. על פי הודעת הר"י – הטיפולים שנקבעו לשעות הבוקר יידחו להמשך היום, כך שמומלץ להתקשר למוסד הרפואי שבו נקבע לכם תור ולוודא שעת הגעה.

בשביתה נכללים כביכול כל הרופאים בישראל, אך ישנם חילוקי דעות גם בתוך ההסתדרות הרפואית, כשמאות רופאים שיגרו אתמול מכתב התנגדות להשבתה של מערכת הבריאות.

כך או כך, שביתה ברמה כזו או אחרת צפויה בכלל בתי החולים וקופות החולים בירושלים. כידוע, המרכזים הרפואיים הדסה ושערי צדק אינם נמנים על בתי החולים הציבוריים ואינם בבעלות של קופת חולים כללית, כך שהם פחות מחוייבים להשבתה של ההסתדרות הרפואית. אולם כאן אולי המקום לציין כי גם ארגון הרופאים המתמחים – מרשם – הודיע על הצטרפותו למחאה, כך ששיבושים יורגשו בכל מקרה בהדסה ובשערי צדק.

 

 

בנוגע לקופות החולים, הנושא מורכב יותר. בקופות החולים מכבי ומאוחדת הודיעו כי ינכו שכר מהרופאים שישבתו, כל שעדיין לא בטוח מה יהיה היקף ההשבתה.

בכל מקרה – ההמלצה החד משמעית היא לוודא האם התור שנקבע לכם מתקיים במועד או נדחה לשעה אחרת ומהי.

מההסתדרות הרפואית הסבירו: "מתוך אחריות, אנו הרופאים, נעשה כל שביכולתנו על מנת למנוע את הפגיעה בציבור המטופלים. במסגרת זו, טיפולים וניתוחים שבהם הוחל קודם לתחילת שביתת המחאה לא יידחו אלא יתקיימו כמתוכנן. כמו כן, מטופלים שיגיעו לטיפולים ולפרוצדורות רפואיות, אשר לא ניתנה להם הודעה על דחייתם, יקבלו את הטיפול".

יו"ר ארגון המתמחים 'מרשם' ד"ר ריי ביטון: "ביטול עילת הסבירות מעמיד את מקצוע הרפואה בסכנה, ומשום כך את הרופאים ואת המטופלים גם יחד. מרגע שהובהר שהפגיעה היא מוחשית, אסור לשבת על הגדר. ההסתדרות הרפואית קיבלה את ההחלטה הנכונה ואף המתחייבת ואני סבורה שאם מהלך החקיקה לא יעצר יש לנקוט בצעדים חריפים יותר ולהודיע על מעבר לעבודה במתכונת חירום עד להודעה חדשה. ארגון הרופאים המתמחים מרשם ימשיך להילחם למען הרפואה הציבורית, ולמען הזכויות של כולנו, מטופלים ומטפלים כאחד כדי שנוכל להמשיך לתת טיפול שוויוני ומיטבי לכל אזרחי מדינת ישראל, תוך הגנה על זכויותיהם של הרופאות והרופאים בישראל".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר