משה תורג'מן (צילום: דוברות הדסה)
משה תורג'מן (צילום: דוברות הדסה)

עדות דרמטית מהפיגוע במעלה אדומים: "עברתי ממש מול המחבל; הוא ירה בי, פגע לי ביד, ובעוד בחור"

משה תורג'מן נפצע בפיגוע הירי במעלה אדומים, ומיטתו בהדסה הר הצופים הוא משחזר את המרדף אחרי המחבל, הפציעה והנטרול. מוקדם יותר, התייחס ראש העיר מעלה אדומים למחבל, שעבד במתנ"ס בעיר, ואמר: "היו צריכים לעשות בדיקה קפדנית יותר"

פורסם בתאריך: 1.8.23 16:01

עדכון אחרון: 1.8.23 18:37

***עדכון***

בין הפצועים בפיגוע היום, שלישי, במעלה אדומים היה גם משה תורג'מן, תושב מעלה אדומים שבבעלותו מספר באזור כיכר היהלום. תורג'מן, נפצע באורח קל בידו כתוצאה מירי המחבל, ובשיחה עם כלי התקשורת ממיטת חוליו בהדסה הר הצופים הוא שחזר את הפיגוע:

"הייתי באמצע תספורת, בדיוק הגיע לקוח טוב – קצין במג"ב", סיפר תורג'מן. "שמענו ירי, ראינו אנשים רצים. התחלנו לרוץ לכיוון שהפנו אותנו אנשים. ככל הנראה עברתי ממש מול המחבל. הוא היה עם וסט זוהר, כנראה של העירייה, לא ייחסנו חשיבות והמשכנו לרוץ לכיוון. אנשים מהחלונות צעקו לנו 'זה הוא, זה הוא'. רצנו בחזרה לכיוון שלו. הוא ירה בי, פגע לי ביד, ובעוד בחור שהיה לידי ברגל. המג"בניק הגיבור חיסל אותו. יצאנו בנס. יש כמה פצועים – כולם במצב טוב, אני מבין, ואני מאחל להם החלמה מהירה. ממש יצאתי בנס".



"אנחנו צריכים להפיק לקחים כיצד המחבל קיבל רישיון עבודה ועבד במתנ"ס בעיר", כך אומר הערב, שלישי (1.8) ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל, בהתייחסו לפיגוע הירי שאירע מוקדם יותר בכיכר היהלום בסמוך לקניון מעלה אדומים. "אני חושב שהיו צריכים לעשות בדיקה קפדנית יותר, ואנחנו נבדוק ונפיק את הלקחים".


בני כשריאל (צילום: דוברות עיריית מעלה אדומים)

בני כשריאל (צילום: דוברות עיריית מעלה אדומים)


כזכור, כפי שפורסם, מעט לפני השעה 16:00 פתח המחבל, מוהנד אל-מזארעה, צעיר בן 20 מהעיירה הפלסטינית אלעיזריה, בירי וגרם לפציעתם של 6 בני אדם. בין הנפגעים – שניים במצב קשה, כשמצבם של ארבעה נוספים, בגילאי 14, 28, 29 ו-37, מוגדר קל עד בינוני. על פי מד"א, ישנם גם שני נפגעי חרדה שפונו אף הם לבתי החולים בירושלים.

המחבל, כאמור, שעבד במתנ"ס במעלה אדומים וכשריאל ממשיך ומתייחס לנושא ואומר: "צריך להבין שבמעלה אדומים עובדים למעלה מ־7,000 עובדים פלסטינים עם רישיונות עבודה כמובן. נפיק את הלקחים מהאירוע".


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


מ״מ וסגן ראש העיר מעלה אדומים גיא יפרח: "כולנו תפילה לרפואת הפצועים. נתכנס הערב עם כלל גורמי הביטחון להערכת מצב. כרגע אין כניסת עובדים לעיר עד להודעה חדשה. כל אתרי הבנייה בעיר פונו מידית. בנוסף החלטתי בשל הפיגוע בעיר על דחיית כלל האירועים שנקבעו בעיר לרגל ט"ו באב".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "המחבל, מוהנד אל-מזארעה, צעיר בן 20 מהעיירה הפלסטינית אלעיזריה, פתח בירי לעבר הקצין ש'חתר למגע' ונטרל אותו. לאל-מזארעה היה היתר כניסה לישראל והוא עבד כאיש תחזוקה במתנ"ס שבעיר. בשעה זו, הכוחות הפרוסים בשטח מבצעים סריקות בחשד להימצאותם של מחבלים נוספים".

לאחר שנודע על הפיגוע, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי שינה את סדר היום שלו, והגיע לזירת הפיגוע. גם מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, נמצא בזירה יחד עם המפכ"ל.


זירת הפיגוע במעלה אדומים (צילום: דוברות המשטרה)

זירת הפיגוע במעלה אדומים (צילום: דוברות המשטרה)


זירת הפיגוע במעלה אדומים (צילום: דוברות המשטרה)

זירת הפיגוע במעלה אדומים (צילום: דוברות המשטרה)


 

 

מבית החולים שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה בשערי צדק הגיעו שני פצועים קשה מפיגוע הירי סמוך לקניון במעלה אדומים ופצוע אחד קל. הפצועים מקבלים כעת טיפול ביחידת הטראומה".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונו שלושה פצועים מהפיגוע במעלה אדומים, שלושתם בהכרה מלאה.
בן 14, במצב בינוני עם פגיעת ירי בפלג גוף עליון, בן 29 במצב בינוני עם פגיעת ירי ברגל, בן 37, במצב קל עם פגיעת ירי בזרועו".

מנהל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, ד״ר אסף קידר, מעדכן כי השלושה עוברים הערכת מצב ובדיקות בשעה זו על מנת לקבוע את המשך הטיפול וצורך בניתוח.

חובש בכיר בצוות הצלה דוד תורג'מן שהגיע ראשון למקום מוסיף: "כשהגענו למקום, הכווינו אותנו לשני זירות שם ראינו ארבעה גברים עם פצעי ירי בגופם, לאחר שנפגעו בפעילות חבלנית עויינת.

יחד עם פראמדיקים וחובשים נוספים של מד"א הענקנו סיוע רפואי ראשוני, הכולל עצירת דימומים וחבישות, לגבר כבן 40 במצב קשה ו-3 גברים כבני 29, 28 ו-37 במצב בינוני".

אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א מפנים אותם להמשך טיפול בחדרי הטראומה בבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בירושלים.
חובש רפואת חירום במד"א דוד תורג'מן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו 2 גברים בני 29 ו-27 בהכרה מלאה ועם פצעי ירי בגפיים כשהם בסמוך לקניון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והם פונו במצב בינוני ויציב לבית החולים. במקביל קיבלנו דיווחים נוספים על עוד 2 פצועים שנמצאים בזירה סמוכה. כוחות נוספים של מד"א שהגיעו גם כן למקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבית החולים גבר כבן 40 במצב קשה וגבר בן 28 במצב בינוני".

פראמדיק מד"א אורן בריל סיפר: "נכנסו למסעדה ובה שכב הפצוע כשהוא בהכרה וסובל מפצע ירי בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה. לאחר הערכה ראשונית בחדר הטראומה הוא הועבר לחדר ניתוח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר