עבודות הכשרת השטח בגבעת המטוס (צילום אדם אקרמן
עבודות בירושלים (צילום: אדם אקרמן

ברקע ריבוי עבודות התשתית והבנייה: החוק העירוני החדש ששומר על אוויר נקי

חוק עזר תקדימי של עיריית ירושלים, שייכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב, אוסר על הפעלת או העמדת ציוד מכני הנדסי מזהם באתרי בנייה אלא אם הותקנו בהם מסנן חלקיקים. מחזיק תיק איכות הסביבה סגן ראש העיר אריה קינג: "החוק ישפר באופן משמעותי את איכות האוויר בעיר"

פורסם בתאריך: 30.8.23 08:15

מפחיתים את זיהום האוויר בירושלים: חוק עזר עירוני תקדימי שאושר בעיריית ירושלים אוסר על הפעלת כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) מזהם ואף להעמידו באתר שבו מבוצעות פעולות באמצעות כלי צמ"ה, אלא אם הותקן בו מסנן חלקיקים. חוק העזר ייכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב, ה-1 בספטמבר.

חוק העזר הזה חשוב ומשמעותי במיוחד בירושלים של השנים האחרונות, ירושלים שבה בכל פינה כמעט מבוצעות עבודות – בין אם לבנייה למגורים ובין אם עבודות תשתית להקמת הרכבת הקלה. האיסור על כניסת כלי עבודה מזהמים צפוי לשפר משמעותית את איכות האוויר בעיר.

בעיריית ירושלים מציינים כי "חוק העזר העירוני החדש הוא חלק מתוכנית רב שנתית לצמצום זיהום אוויר מתחבורה בירושלים שהחלה בשנת 2021 ותסתיים בשנת 2026". התוכנית המבוצעת בשיתוף פעולה ומימון המשרד להגנת הסביבה, והיא מהווה המשך לתוכנית לצמצום זיהום אוויר מתחבורה בירושלים משנת 2016 (שבה נאסר על רכבי דיזל מזהמים להיכנס לתחום ירושלים).

בעקבות פרסומו של חוק העזר העירוני, נשלח מכתב רשום לכל בעלי כלי הצמ"ה המזהמים בישראל, המעדכן אותם על חוק העזר וכן מסביר להם על האפשרויות לקבלת סבסוד ניכר לזמן מוגבל מהמשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים להתקנת מסנן חלקיקים לצמצום זיהום אוויר במוסכים נבחרים.

החוק, כאמור, ייכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב (1.9.2023), אך בהתאם להנחיות הייעוץ המשפטי בעירייה – בחודשים הראשונים יינתנו לכלי רכב מזהמים התראות בלבד, והצפי לתחילת האכיפה הוא בתחילת שנת 2024.

 

 

"עיריית ירושלים גאה לעמוד בראש חץ איכות הסביבה ולהוביל מהלכים לצמצום זיהום האוויר, בדומה לערים מפותחות ברחבי העולם", נמסר מהעירייה. "נמשיך לפעול ביתר שאת ובנחישות במטרה להפוך את בירתה של מדינת ישראל לירוקה יותר, לידידותית יותר לסביבה ובכך לשפר את איכות חיי תושביה ומבקריה, ולשמור על בריאותם".


אריה קינג (צילום: שגיב כהן)

אריה קינג (צילום: שגיב כהן)


אחד ממובילי התוכנית לצמצום זיהום אוויר וחוק העזר החדש הוא סגן ראש העיר אריה קינג, מחזיק תיק איכות הסביבה במועצת העירייה, שמוסר: "החוק החדש מצטרף למערך עירוני נרחב לשיפור איכות האוויר בעיר. אנחנו גאים לעמוד בראש חץ איכות הסביבה ולהוביל מהלכים לצמצום זיהום האוויר, בדומה לערים מפותחות ברחבי העולם. בעקבות פרסומו של חוק העזר העירוני, נשלח מכתב רשום לכל בעלי כלי הצמ"ה המזהמים בישראל, המעדכן אותם על חוק העזר וכן מסביר להם על האפשרויות לקבלת סבסוד ניכר לזמן מוגבל מהמשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים להתקנת מסנן חלקיקים לצמצום זיהום אוויר במוסכים נבחרים".

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "עיריית ירושלים – בסיוע ובמימון המשרד להגנת הסביבה – מרחיבה את חוק העזר העירוני המגביל כניסה של כלי רכב מזהמים, כך שיעבדו בעיר רק כלי צמ"ה, ציוד מכני-הנדסי, שאינם מזהמים. זהו צעד חשוב נוסף במטרה להבטיח איכות אוויר טובה לתושבים. פעולה זאת היא חלק מעבודת המשרד להגנת הסביבה לצמצום משמעותי של זיהום אוויר מתחבורה בערים, ואני קוראת לערים ולרשויות נוספות להצטרף לשינוי – כפי שמבצעת ירושלים במסגרת עבודתנו המשותפת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר