סג"מ סהר טל ז"ל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), סמל ולנטין (אלי) גנסיה ז"ל, רב"ט נתיב קוצרו ז"ל, רב"ט בנימין יונה ז"ל, רס"ר (מיל) נועם סלוטקי (צילומים: דובר צה"ל, באדיבות המשפחות)
סג"מ סהר טל ז"ל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), סמל ולנטין (אלי) גנסיה ז"ל, רב"ט נתיב קוצרו ז"ל, רב"ט בנימין יונה ז"ל, רס"ר (מיל) נועם סלוטקי (צילומים: דובר צה"ל, באדיבות המשפחות)

יהי זכרם ברוך: דובר צה"ל – חמישה חללים נוספים מירושלים והסביבה

הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של 30 חללים נוספים במלחמה בדרום, בהם גם תושבי ירושלים והסביבה: סמל ולנטין אלי גנסיה, רב"ט בנימין גבריאל יונה, רס"ר (מיל') נועם סלוטקי, סג"ם סהר טל מצרעה ורב"ט נתיב קוצרו ממעלה אדומים זכרם לברכה

פורסם בתאריך: 12.10.23 08:25

הלוויה רודפת הלוויה, שכול ועוד שכול ועוד ועוד גיבורים שנקטפו בטרם עת. המלחמה בדרום גבתה ועוד גובה קורבנות רבים. המספרים הרשמיים מדברים על למעלה מ-1,200 חללי צה"ל וכוחות הביטחון שנפלו בקרבות ואזרחים שנרצחו.

בשל הכאוס הגדול, בשל המספרים העצומים, השמות מפורסמים אט-אט. בכל כמה שעות עוד 20 חללים, עוד 30 חללים – והלב פשוט מתפוצץ מכאב.

הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של חללים נוספים מהמערכה בדרום. בהם גם חמישה מירושלים והסביבה.

–  סמל ולנטין אלי גנסיה, בן 22, מירושלים, לוחם בגדוד 890, חטיבת צנחנים
– רב״ט בנימין גבריאל יונה, בן 19, מירושלים, נהג משא כבד בגדוד 947, מערך ההגנה האווירית
– רס״ר (מיל׳) נועם סלוטקי, בן 31, מירושלים, חובש קרבי בגדוד 221, חטיבת כרמלי
– סג״ם סהר טל, בן 20, מצרעה, קצין מודיעין המידע בגדוד 77, חטיבה 7
– רב״ט נתיב קוצרו, בן 21, ממעלה אדומים, טכנאי שו״ב ומשגר בגדוד 947, מערך ההגנה האווירית

סמל ולנטין אלי גנסיה ז"ל נפל מות גיבורים בקרב על קיבוץ בארים. אלי ז"ל הוא חייל בודד, שחילק את זמנו בין הרצליה ובין המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין בירושלים.

דורית ניצני מהמרכז מספרת: "ליווינו את אלי בעיניים נוצצות ובהתרגשות גדולה ללשכת הגיוס, התפללנו וייחלנו שרק ישוב אלינו הביתה בשלום, וכעת אנו נאלצים ללוות אותו בדרכו האחרונה.


סמל אלי ולנטין גנסיה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

סמל אלי ולנטין גנסיה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)


"בלב שבור אנו מעדכנים על נפילתו של אלי ולנטין גנסיה, חייל בודד מצרפת ששירת בגדוד 890 בצנחנים בקרב בקיבוץ בארי. הילד המדהים, בעל החיוך הנצחי והאנרגיות הטובות, שתמיד דאג לעשות טוב על הלב לכל מי שסביבו איננו עוד".

הלוויתו של אלי ז"ל תתקיים היום, חמישי, בשעה 12:00 בהר הרצל. בשל היותו חייל בודד, עלו בשעות האחרונות קריאות חוזרות ברשתות החברתיות להגיע ולחלוק לאלי כבוד אחרון, את הכבוד שהוא ראוי לו.

חברתו של אלי ז"ל, טל: " אלי גיבור ישראל, נפל בקרב גבורה בבארי. אלי שלי, אח שלי. אלי הגיבור, החייכן, הנדיב, החייל. אלי שעלה לארץ בלי היסוס ובלי פחד, שמיד התגייס לשמור ולהילחם עליה באהבה ובמסירות שלא פגשתי בחיים.

"אני אוהבת אותך אלי שלנו, ואני יודעת שגם אתה אותנו, לא הפסקת לרגע להגיד לנו את זה. כאילו ויכולנו לשכוח".

 

 

רב"ט בנימין יונה ז"ל הוא תושב פסגת זאב. בוגר קריית נוער (מחזור ס"ד). גם הוא נפל בקרבות הקשים שהתחוללו בעוטף עזה בימים האחרונים. הלווייתו תתקיים היום, חמישי, 12.10, בשעה 14:00 בחלקה הצבאית בהר הרצל. יהי זכרו ברוך.


רב"ט בנימין יונה ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

רב"ט בנימין יונה ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)


נועם סלוטקי ז"ל היה בביתו שבאזור ירושלים בבוקר הארור של השבת האחרונה. כחובש קרבי בגדוד 221 של חטיבת כרמלי הוא לא חשב פעמיים כששמע על המתרחש בעוטף עזה. הוא לקח מדים, לקח את הנשק האישי וביחד עם אחיו ישי סלוטקי ז"ל עלו על רכב ונסעו לסייע ככל יכולתם.

בהודעה שפרסמה משפחתם ביממה האחרונה, לאחר שהתברר דבר נפילתם של שני האחים, נכתב: בצער רב וביגון קודר אנחנו מודיעים על מותם בקרב כגיבורים בעוטף עזה של בנינו בעלינו ואחינו היקרים והאהובים נעם וישי סלוטקי.


 

רס"ר נועם סלוטקי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

רס"ר נועם סלוטקי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)


"מרגישה צורך עצום לספר עליהם על נעם וישי שנהרגו במלחמה הנוראית הזו. שני הילדים המתוקים של משפחת סלוטקי שהיו חלק בלתי נפרד מאיתנו.

"מי הם? הרב שמואל שתמיד היה כאן לנו לכולנו אוזן ולב ענק. ועד היום כשמשהו מילדינו שהם החברים של סלוטקי הרב שמואל בא להשיא אותם בכל זמן ובכל עת. טלי האחות המסורה החברה הטובה השכנה השקטה וכל-כך נעימה.

הילדים:
אורי הבכור מהכיתה של ארנון נשוי עם ילדה.
נעם מהכיתה של יסכה לנגר הי"ד נשוי עם ילדה.
אביה מהכיתה של רוני
שפרה לא יודעת מאיזה כיתה
התאומים: יונתן שיבדל"א, ישי הי"ד  נשוי עם ילד מהכיתה של מנחם.
צביקי החמוד צעיר הבנים ע"ש דודו צביקי שנהרג בעת מילוי תפקידו.

"לא היה רגע דל איתם מלא שטויות הם עשו. התמונה החקוקה אצל כולנו – הדשא מקדימה מוצף בנים סלוטקי נעמן רידר עפרוני רייך נצר ועוד מלא. מהיום שפרצה המלחמה הארורה אני רואה בדמיוני אותם, את הבנים, ככה בתמונה ממשית למול עיני את הדשא מלא בילדים משחקים כדור רגל וצועקים ישי ונעם יחזרו. חלום בלהות שלא יהיה יותר הם אינם. צער ענק. נזכור אותם עם החיוך המשגע! באהבה אין סופית".

אבל כבד נפל גם על היישוב מעלה אדומים, כשנודע על נפילתו בקרב של נתיב קוצרו ז"ל. בוגר תיכון תעופה וחלל במעלה אדומים, טכנאי ולוחם בחיל האוויר, והוא היה בדרכו לנחל עוז לפריסת מערכת כיפת ברזל במקום. בן 21 בלבד במותו.


רב"ט נתיב קוצרוז ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

רב"ט נתיב קוצרוז ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


דוד ביטון, חברו של תושב העיר נתיב קוצרו: "לפני שבוע ישנת אצלי במיטה. שתינו, אכלנו, עשינו על האש. יצאנו ביחד למועדון בירושלים. נתיב אחי הקטן, סליחה שלא שמרתי עליך! איבדתי חבר נפש, חבר שהיה שם בשבילי. אני אוהב אותך. לנצח אחי, אזכור אותך תמיד, והשם יקום את מותך מבטיח".


סגם סהר טל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

סגם סהר טל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


גם בקיבוץ צרעה בסמוך לבית שמש הרכינו ראש. סג"מ סהר טל ז"ל, בן 20 בלבד, נפל בפעילות ליד עזה. רדי, בן הקיבוץ, כתב עליו: "מהבוקר אני בבית המשפחה מחבק את פנינה אמו שזועקת לשמיים בבכי.

בחור מקסים, בן 20 שהיה חניך שלי כשהדרכתי במועדונים בצרעה.  תמיד עם חיוך, תמיד עם טוב לב ורצון לעזור. פנינה, אמא שלו, לומדת אצלי טאי צ׳י כבר שנים רבות ושקד, אחיו הקטן לומד אצלי שנים רבות קונג פו והוא בן כיתה וחבר טוב של תום הבן שלי.

"הלב נקרע והעצב הלא נתפס על כל מה שקורה כאן בימים האחרונים, מקבל פתאום שם ופנים של מישהו יקר ואהוב שהכרתי היטב ומשפחתו היא חלק חשוב כל כך מחיי.

"תנוח על משכבך בשלום ילד אלוף, תודה על הזמן הקצר שבו הארת את העולם הזה. מבטיח לך שאעשה כל מה שאני יכול לעזור לפנינה, ארז, רותם ושקד".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר