פעילויות מכספי קרן החירום של הקרן לירושלים (צילומים: הקרן לירושלים)
פעילויות מכספי קרן החירום של הקרן לירושלים (צילומים: הקרן לירושלים)

הקרן לירושלים: מיליוני דולרים גוייסו לקמפיין החירום במלחמה

עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' פתחה הקרן לירושלים את 'קרן החירום', וגייסה דרך הידידים והתורמים מכל רחבי העולם מיליוני דולרים. הכסף מיועד למפונים מהדרום ומהצפון אשר שוהים בירושלים ולמען ארגוני החברה האזרחית ומוסדות התרבות שפועלים במתכונת חירום

פורסם בתאריך: 14.11.23 09:14

מאז תחילת המלחמה, גייסה הקרן לירושלים מיליוני דולרים לטובת מטרות חירום בעיר. בקרן מציינים את ההיענות המהירה של ידידי הקרן מכל רחבי העולם, שהתגייסו למען מפוני עוטף עזה ויישובי הדרום והצפון, שהגיעו להתארח במלונות בעיר ולטובת כל אוכלוסיות העיר. הכסף משרת את ארגוני החברה האזרחית ומוסדות התרבות הפועלים בירושלים במתכונת חירום.

קרן החירום, שהוקמה על ידי הקרן לירושלים מיד עם תחילת המלחמה, נועדה לתמוך בתושבי העיר הנמצאים בסיכון גבוה ואוכלוסיות מוחלשות שהמלחמה החריפה את מצבם. הקרן תומכת בקהילות השונות בעיר נוכח האתגרים הגדולים שהציבה המלחמה כגון פעילות חלקית של מערכת החינוך, סיוע למשפחות המגויסים לשירות מילואים ועוד. זאת לצד הענקת סיוע לכ-15 אלף המפונים השוהים כעת בעיר.

בין היתר העבירה הקרן לירושלים כספים לעמותות וארגונים המעבירים פעילות הפוגתית לילדי המפונים כגון ניידת החדשנות הטכנולוגית של עמותת מחשבה טובה, סדנאות המועברות על ידי צוות עין יעל, הצגות של תיאטרון הקרון, שיעורי אמנות המועברים על ידי סדנאות האמנים ועוד. במקביל תמכה הקרן לירושלים בקייטנות לילדי רופאים ואנשי צוות רפואי מבתי החולים הדסה ושערי צדק, במטרה לאפשר להורים להגיע לעבודה בשבועות שבהן המסגרות החינוכיות לא פעלו. הקרן לירושלים אף תמכה בעשרות משפחות מיישובי הדרום שהגיעו להתארח במרכז ציפורי.

 

 

הקרן לירושלים העבירה תקציב נוסף ל-15 מינהלים קהילתיים, שמצב המלחמה העמיד בפניהם אתגרים חדשים. התמיכה מסייעת למנהלים לשמור על קשר עם ניצולי שואה, לסייע לקשישים ולתמוך במשפחות עם צרכים מיוחדים או משפחות שנקלעו לקשיים בשל גיוס האב או בן משפחה לשירות מילואים. בנוסף משתמשים במנהלים הקהילתיים בתמיכה כדי להציע פעילות לילדים, בני נוער ומשפחות, בהתאם להוראות פיקוד העורף.

תמיכה מיוחדת הועברה על ידי הקרן לארגון סח"י (סיירת חסד ייחודית) להגדלת סלי המזון המחולקים על ידי מתנדבי הארגון למשפחות נזקקות ברחבי העיר וכן לחיילים. זאת בנוסף לתמיכה במרכזים של ילדים ונוער בסיכון, מקלטים לנשים מוכות, מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית וכן מרכזי פעילות של בעלי צרכים מיוחדים כגון שק"ל, אקי"ם, צמי"ד, עדי, צעד קדימה ועוד.

"הקרן לירושלים סיפקה מענה מיידי לשטח, עם תחילת המלחמה, מתוך רצון לתת תשובות מהירות ויעילות", אומר שי דורון, נשיא הקרן לירושלים. "אנחנו מתואמים עם המערכות העירוניות וגופים נוספים בעיר הפועלים בחירום וגיוס המשאבים נמשך כל העת. מה שהחל בקטן, עם מתן מענה לצרכים ראשוניים, הולך ומתפתח בשבועות האחרונים ואנו משנים את סדרי העדיפויות שלנו כך שיתאימו לצרכים הבוערים של העיר תוך עדכון שוטף של התורמים שלנו. אנו מייחלים לימים שקטים וטובים ובינתיים עושים כל שביכולתנו כדי לסייע".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר