לוחמים ברצועת עזה, שייקה אל עמי (צילומים: דובר צה"ל, דווקא הפקות)
לוחמים ברצועת עזה, שייקה אל עמי (צילומים: דובר צה"ל, דווקא הפקות)

"בן אהוב – אתה וחבריך המכבים שלנו. הנס שלנו" – המכתב לבן שלוחם בעוז ברצועת עזה

הפעיל החברתי הירושלמי שייקה אל עמי, מנהל מינהל קהילתי גינות העיר, פרסם מכתב פומבי לבנו שלוחם כבר חודש וחצי ברצועת עזה. "אתה וחבריך יודעים שאין אחרים, ושזו המשימה שלכם. וגם אנו, עם כול הקושי והחסר הגדול, והלב המפרפר"

פורסם בתאריך: 12.12.23 16:40

"אתם המכבים שלנו, אתם הנס שלנו.." מכתב לבן שבתוככי עזה עם צוותו" – זוהי הכותרת שנתן שייקה אל עמי, מהדמויות החברתיות המוכרות ביותר בירושלים, למכתב גלוי שפרסם לבנו, לוחם במיל' ביחידה מובחרת, שנמצא בימים אלה – כמו רבים אחרים – בתוך רצועת עזה, נלחם את מלחמת העצמאות השנייה של ישראל.

אל עמי, מנהל מינהל קהילתי גינות העיר, ובהווה יו"ר ומייסד של עמותת 'כנפי הדרור', הנאבקת בחרמות  (שאותה הקים לזכרו בנו דרור, שהתאבד לאחר שנים שבהן סבל מחרמות ונידוי חברתי), חווה, כמו הורים רבים אחרים, תקופה לא פשוטה – ימים של דאגה, שלא לומר חרדה, לשלומו של בנו.

אז הנה – המכתב של אל עמי לבנו, מכתב שיגרום להורים רבים להזדהות עמוקה וכמעט מוחלטת:

"בן אהוב, בהדלקת הנרות השבטית המסורתית שרנו, בין השאר, גם את מילות השיר היפה: "נרותיי הזעירים, מה רבו הסיפורים, לי ילאט האור, לי ילאט האור, על דמים וכישלונות, על תרועות של ניצחונות, על קרבות של דרור, על קרבות של דרור…". כבימי המכבים, כך גם עתה, האתגר הגדול הוא לדעת להתמודד גם עם כישלון, לאזור כוח ולהפכו לניצחון גדול. שהרי כבר אמרנו – אין לנו מקום אחר ואין לנו ארץ אחרת, ואת המפלצת שקמה להרסנו ולהשמידנו (שגם מפה מפורטת של סעד שלנו היתה בידם, בדרכם לפגע בה..), צריך לכלות מהעולם.

ואם כבר בשירי חנוכה.. אז כיצד מסיימים את "ימי החנוכה"..? "על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכבים" או "אשר חולל ה' למכבים.."? יש מי שסבור שרק הקב"ה בעניין (ולכך גם בוחר להמשיך להיות ספון בישיבתו..), ויש מי שמוציא את אלוהים בכלל מחוץ למשוואה. לנו, הבנים והנכדים של סבא יהודה וסבא חיים, התשובה ברורה – רוח אלוהים היא המניע והמחולל שבנו, והיא אשר מאפשרת לנו להתגבר, להילחם ולנצח. אך בעמל וביזע חלוצים הוקמו טירת צבי וסעד, ובקרבות קשים הגנו עליהם, ועל הארץ כולה, וזכינו לתקומת ישראל. וכאז כן עתה. אתה יודע מי אתה, מהיכן באת, ולשם מה אנחנו כאן, ואתה וחבריך יודעים שאין אחרים, ושזו המשימה שלכם. וגם אנו, עם כול הקושי והחסר הגדול, והלב המפרפר..

 

 

בן אהוב – אתה וחבריך המכבים שלנו. אתם שרק נישאתם, והתחלתם את חייכם, אתם שהתייצבתם מיד וללא היסוס, וחלקכם גם שב מארצות רחוקות. אתם, עם רוח הצוות והרעות המופלאה שבכם. אתם שהתאמנתם היטב כדי להיות נכונים, נטלתם על עצמכם את משימת הגנת ישראל מיד צר, וגדיעת יד הרשע שקמה להשמידנו, ויצאתם נכונים לקרב. ואתם גם ה"נס" שלנו!!! אתם ה"נס" במובן של רוח אלוהים המפעמת בכם ומניעה אתכם למשימה ולקרב. אתם ה"נס" שלנו במובן של דגל מורם, ושל גאווה גדולה. גאים בך, ובצוות המופלא שלכם. אשרי העם שאתם בניו!!!!

המשיכו במשימתכם, באחריות, במקצוענות, וברעות לוחמים. וה' הטוב ישלח גם הוא את אורו ורוחו אליכם ועליכם, יחזק את רוחכם, ייתן בידכם לעשות חייל ולנצח, וישמרכם מכול רע. אוהבים, גאים, ומתפללים להצלחתכם ושובכם, אבא ואימא".

תשמרו על עצמכם. ותחזרו הביתה בשלום.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר