אוריאל ברוך, עידן ברוך (צילומים: אלבום משפחתי)
אוריאל ברוך, עידן ברוך (צילומים: אלבום משפחתי)

אוריאל ברוך חטוף בעזה – אחיו: "הטרגדיה של החטופים שנורו בשוגג טלטלה את המשפחה"

בשבת השחורה של ה-7/10, אוריאל ברוך מגבעון החדשה נחטף לרצועת עזה, כשהוא ככל הנראה פצוע. אחיו עידן מספר על התקווה הגדולה אבל גם על הפחדים והדאגה האינסופית: "הזמן שלו הולך ואוזל". BringThemHomeNow#

פורסם בתאריך: 22.12.23 07:53

למעלה מ-75 ימים חלפו מאז שבני משפחתו של אוריאל ברוך שמעו ממנו בפעם האחרונה. יותר מחודשיים וחצי שהם לא יודעים שום דבר לגבי מצבו הבריאות, מצבו הנפשי והמקום שבו הוא נמצא.

אוריאל, שמתגורר בשנתיים האחרונות עם אשתו רחלי ושני ילדיהם – שליו (בן 8) ואופק (5) – בגבעון החדשה (אחרי שהתגוררו קודם לכן בירושלים), נחטף כמו רבים אחרים ממסיבת הטבע 'נובה' בשבת השחורה של ה-7/10.

במשך ימים ארוכים הוא הוגדר בכלל כנעדר, ורק אחרי שבועות של חוסר אונים משווע – הסטטוס שונה על ידי הצבא לחטוף. בני המשפחה, על פי עדויות שאספו, משערים שהוא פצוע ומקווים שהוא זוכה לטיפול רפואי כלשהו. בסבב הפעימות של עסקת שחרור החטופים קיוו והתפללו בני המשפחה שהוא ישוחרר במסגרת הומניטרית, וזאת בשל היותו פצוע – אך הדבר לא קרה וההפוגה בלחימה הסתיימה.

"שמחנו עם המשפחות שקיבלו את היקרים להם בעסקה, והתרגשנו מאוד שהם חזרו הביתה", אומר עידן ברוך, אחיו של אוריאל, בשיחה עם "כל העיר", "אך יחד עם זאת אנחנו רוצים שיקדמו עסקה נוספת ויחזירו הביתה את הפצועים שזקוקים לטיפול".

עידן מספר שחברו הטוב של אוריאל, מיכאל יואב ז"ל, נרצח במסיבה. הפעם האחרונה שהם שמעו משהו מכיוונו של אוריאל היתה בשעות הצהריים של אותה שבת שחורה, אבל זה לא היה אוריאל, אלא מחבל שענה לטלפון שלו וצעק לאוזניה של רחלי אשתו "אללה אכבר" וניתק.


אוריאל ברוך (צילום: אלבום משפחתי)

אוריאל ברוך (צילום: אלבום משפחתי)


אתה אומר שהוא פצוע – למה?
"מצאו ג'אקט שלו עם סימנים המעידים ככל הנראה על מצבו הרפואי. בשל ההערכה הזאת, אנחנו מקווים שיגיעו להסכם במהירות האפשרית. הזמן שלו הולך ואוזל. יש שם אנשים שהזמן לא לטובתם. אנחנו מבקשים שיתייחסו גם אל הגברים ולא רק לנשים והילדים".

בעקבות השחרור של חלק מהחטופים קיבלתם מידע חדש?
"אין מידע חדש שידוע לנו. הצלב האדום, הקהילה הבינלאומית והאו"ם פשטו את הרגל ולא עושים שום דבר כשמדובר בישראלים. יש להם מוסר כפול. אין שום עזרה מצידם והם צריכים להתבייש. אלה ארגונים שמתדהרים עם נוצות של זכויות אדם, אבל ברגע האמת, כשמדובר בישראלים, אנחנו לא נחשבים".

 

 

איך התחושות שלכם בעקבות הטרגדיה של יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה זכרונם לברכה, שנורו בשוגג על ידי חיילי צה"ל לאחר שהצליחו להימלט?
"קשות מאוד. כל סיפור שעולה על החטופים, על הפציעות ובוודאי שהטרגדיה של החטופים שנורו מטלטלת את המשפחה, מחזירה אותנו אל הטראומה מיום החטיפה. אנחנו יודעים שכל דבר כזה בבירור גם משפיע על המצב של אוריאל".

הסיפורים הקשים זורמים מכל עבר – עד כמה אתה מצליח לשמור על אופטימיות?
"יש לי תקווה עצומה. אנחנו שמים את מבטחנו בבורא עולם ועושים הכל בפן הגשמי והרוחני כדי שאוריאל יחזור אלינו. אני מבקש מעם ישראל להתפלל על אוריאל בן נעמי ועל שאר החטופים, כדי שנקבל אותם במהרה. בעזרת השם נקיים מסיבת הודיה שלא נראתה ונזכה לרקוד ולשמוח עם כולם".


עידן ברוך, אחיו של אוריאל החטוף בעזה (צילום: אלבום משפחתי)

עידן ברוך, אחיו של אוריאל החטוף בעזה (צילום: אלבום משפחתי)


מעבר לעבודה שאוריאל חטוף, לא יודעים עליו יותר מדי – ספר קצת בבקשה על האדם שהוא?
"הוא איש חסד אמת. כל חייו הוא עזר לחלשים ואנשים הזקוקים לעזרה. אם היה שומע אדם בצרה היה עוזר הכל ורץ לעזרתו בפן הגשמי, הרוחני או הפיזי ולא הניח למקרה עד שדברים הסתדרו. כשמו כן הוא – אור האל, הוא נותן את האור. רק יומיים לפני החטיפה היינו בבר, והיתה מלצרית שסיפרה שהיא אוספת כסף לנזקקים – הוא הוציא מיד 400 שקלים ונתן לה, ובהמשך הערב עוד 200 שקלים בלי לחשוב פעמיים. הוא תמיד אהב לעזור, יצא מגדרו כדי לסייע לאחרים. איש של חסד.

"אחרי שאוריאל נחטף, הגיעו אלינו הביתה עשרות אנשים, שכל אחד מהם סיפר שהוא החבר הכי טוב שלו. זה בדיוק האדם שהוא, נותן לכולם את התחושה הכי טובה שאפשר. אין לתאר את האהבה והתמיכה שאנחנו מקבלים מהחברים, אבל לא רק מהם. זו הזדמנות טובה להגיד לחברים תודה, וגם למערכת הבטחון, משרד החוץ ולמדינה ולכל גוף שעסוק בנושא ויוצאים מגדרם כדי לסייע לנו".

BringThemHomeNow#

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר