רועי מונין עם החברים מהמילואים (צילום: אלבום פרטי)
רועי מונין עם החברים מהמילואים (צילום: אלבום פרטי)

זעקת המילואימניקים: הקצין הירושלמי שנאלץ לבקש שחרור – "העסק שלי בקריסה"

רועי מונין, תושב ירושלים וקצין ביחידה 5209, שזומן בצו 8 יממה אחרי השבת השחורה של ה-7/10, הגיע לכנסת ביחד עם מרים סלע מהתעוררות וביקש תשובות: "הייתי בטוח שאין לי מה לדאוג, שהמדינה תדאג לנו ותיתן מענקים והטבות כדי שהעסקים לא ידרדרו, עכשיו אני מגלה שטעיתי"

פורסם בתאריך: 9.1.24 18:54

רועי מונין הוא ירושלמי. בעל עסק ירושלמי. והוא גם סרן במיל' ביחידה 5209. ב-8 באוקטובר, יממה אחרי המתקפה הרצחנית של החמאס על יישובי עוטף עזה והדרום, זומן רועי, כמו רבבות ישראלים, לשירות מילואים. הוא עזב הכל והתייצב.

"כמו כל החברים שלנו, כמו עשרות אלפי משרתי מילואים, לא חשבתי לרגע. המדינה קראה לי ואני מתייצב. עזבתי את המשפחה, את הבית, את העסק. הלכתי להילחם למען המדינה שלי".

אתמול, 8.1.2024, סגר מונין שלושה חודשים במילואים. ובינתיים העסק שהקים במוד ידיו פשוט קומל. "אני מנהל עסק תוכנה שנותן מידע על מצב התעסוקה בערים לארגונים מקצועיים, ומנהל עמותה לפיתוח כלכלי של ירושלים", הוא מספר. "אלה שני פרויקטים שהקמתי בעשר אצבעות והשקעתי בהם ימים ולילות. הלב שלי מושקע בעסקים האלה וזאת הפרנסה שלי".



אלא שמאז השבת השחורה והזימון בצו 8 – העסקים של רועי לא מנוהלים וכמעט שלא פועלים. "ביקשתי פה ושם מחברים ומשפחה שיעזרו אבל זה לא אותו דבר", הוא משתף בכאב. "אני לא נמצא בשטח וההכנסות של העסק ירדו בצורה דרמטית. בהתחלה הייתי בטוח שאין לי מה לדאוג, שהמדינה תדאג לנו העצמאים ותיתן מענקים והטבות כדי שהעסקים לא ידרדרו, עכשיו אני מגלה שטעיתי".

כמו רבים אחרים, גם מונין גילה שתוכנית המענקים של משרד האוצר לא מקיפה ובפועל היא נותנת מענה חלקי מאוד לעצמאים. לדבריו, הקריטריונים שנקבעו לקבלת המענק הם שרירותיים ומרבית העצמאיים לא עומדים בתנאים האלה.

 

 

"מבירור קצר שעשיתי מול חברים שלי גיליתי שרובם לא קיבלו עדיין שקל לחשבון. או שהם לא זכאים או שפשוט הכסף לא עבר", הוא אומר. "במציאות כזאת, כשהמינוס גדל ואין הכנסות, המדינה די מכריחה אותנו לוותר על המילואים ולחזור כדי להציל את העסקים באזרחות".

בלית ברירה ובלב כבד, הודיע מונין למפקדים שלו שהוא לא יוכל להמשיך לשרת עם חבריו ליחידה. "המדינה אילצה אותי לקבל את ההחלטה הזאת, הבנתי שאם אני לא חוזר לעסק שלי היום, לא יהיה לי עסק ולא תהיה לי פרנסה ביום שאחרי המלחמה וגם לא יהיה מי שידאג לעסק שלי",הוא אומר בכאב. "עזבתי הכול כדי לשרת את המדינה, חשבתי שאקבל את הגיבוי המלא וטעיתי. אני חייב להציל את העסק שלי כרגע, אין לי ברירה".


רועי מונין עם מרים סלע בכנסת (צילום: התעוררות)

רועי מונין עם מרים סלע בכנסת (צילום: התעוררות)


אתמול, שני, 8.1, הגיע מונין לדיון מיוחד בכנסת כדי להסביר לחברי הכנסת את המצוקה בה נמצאים משרתי המילואים העצמאיים. "אני דורש שהביטוח הלאומי יחשוף את הנתונים המלאים ואז נגלה כמה מילואימניקים עצמאים קבלו מענקים עד עכשיו, אם בכלל", הוא אומר. "מדובר בעוול לציבור המשרת בישראל".

את רועי ליוותה בכנסת מרים סלע, סגנית יו"ר התעוררות ומועמדת מטעם התנועה למועצת העירייה. "התרומה של רועי ושאר העצמאיים משמעותית וקריטית לכלכלת העיר ירושלים", אומרת סלע ל"כל העיר". "זו החובה שלנו לוודא שלא יקרסו בגלל שהלכו לשרת את המדינה. הגענו לכנסת כדי להשמיע את המצוקה לכל מקבלי ההחלטות ולשנות דברים בשטח. התעוררות תמשיך לעמוד לצד המשרתים העצמאים ובכלל, כולנו מתגייסים למען המשרתים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר