אדיבה, אשת מילואמניק אשר נהנתה מההטבה (צילום: התעוררות)
אדיבה, אשת מילואמניק אשר נהנתה מההטבה (צילום: התעוררות)

ההטבה מירושלים לנשות המילואימניקים: כרטיס וולט נטען למאות משפחות

החמ"ל הירושלמי מבית 'לב אחד' חילק בימים האחרונים מאות כרטיסים לנשות המילואמניקים, שבכל כרטיס 250 שקלים להזמנת ארוחת ערב. "מסייעת לנשים ומרידה מהן טיפה מהעומס", מסבירה יוזמת ההטבה מרים סלע. כך תקבלו את הכרטיס

פורסם בתאריך: 13.1.24 19:40

נשות משרתי המילואים בכל הארץ, וביניהן גם הירושלמיות מחזיקות את העורף איתן כבר 3 חודשים, כאשר בני זוגם נמצאים בחזית הדרומית והצפונית ונלחמים על הבית. הקשיים שאיתן מתמודדות נשות משרתי המילואים עצומים, והממשלה אמנם פרסמה בשבוע שעבר מתווה פיצויים לתגמול המילואמניקים ובני משפחותיהם, אבל בפועל – הצורך לסיוע הולך וגובר ובתחומים שהממשלה לא חשבה עליהם, או לא יכולה היתה לטפל בהם.

במסגרת הקשר שבין החמ"ל הירושלמי (מבית 'לב אחד' בשיתוף התעוררות, האיחוד הירושלמי, שומרות ושומרים על הבית המשותף ואחרים) לבין משפחות משרתי המילואים, עלה צורך ספציפי בקרב נשות משרתי מילואים שהן שם אימהות טריות לאחר לידה, שמתמודדות עם עומס מנטלי וטכני בתפעול הבית וריבוי המשימות. הן הצביעו על צורך מיידי בסיוע בבישול ואוכל חם.

"במהלך השיחות עם הנשים הבנו שעל אף שישנן יוזמות רבות של בישול למשפחות משרתי המילואים, קיים קושי להביא את האוכל לביתן של המשפחות", מסבירה מרים סלע, סגנית יו"ר התעוררות. "הכוח המתנדב הולך ומצטמצם וכך האוכל נשאר במקום בו בושל ולא מגיע פיזית לבתים. הבנו שצריך לחשוב על פתרון אחר, יצירתי, שיתן מענה מיידי ופשוט".

וכך נולדה לה היזומה – באמצעות החמ"ל הירושלמי, גייסה סלע (וכלל אנשי החמ"ל) תרומות בסך אלפי שקלים ונוצר שיתוף פעולה עם חברת וולט, במסגרתו ניתן לנשים כרטיס נטען שמאפשר לה להזמין אוכל מוכן וחם מכל מסעדה או בית עסק ירושלמי שמגיע עד הבית. "כך הצלחנו לחבק את נשות משרתי המילואים ובמקביל לחזק את העסקים המקומיים שזקוקים לעבודה במיוחד בימים אלה" מציינת סלע בגאווה.

 

 

אדיבה שבן זוגה משרת במילואים בחטיבת הבקעה מסוף אוקטובר מספרת: "כשבן זוגי הוקפץ למילואים הייתי בסוף חודש תשיעי, רגע לפני לידה. נוצר מצב שאני עם שני ילדים, אחרי לידה, לבד בבית עם כל הדאגות והמטלות של ניהול בית. באחד הימים התנהל דיון סוער על מה נשות המילואימניקים באמת צריכות. עם כל ההערכה וההוקרה לכל מי שמבשל עבורנו, זה לא תמיד מותאם למה שאנחנו אוהבים ולפעמים בכלל לא מגיע אלינו. אנחנו צריכות עוד זוג ידיים. מרים הציעה את האפשרות של הזמנת אוכל בוולט וכולן מייד אמרו שזה פתרון מושלם. כשאת בחופשת לידה ולבד בלי בן הזוג את המצב הישרדותי, לפעמים צריך ממש לבחור האם לאכול או להתקלח כי אין זמן לעשות את שניהם. האפשרות להזמין אוכל מהוולט ובינתיים, עד שהוא מגיע להיכנס להתקלח פשוט משנה חיים".

כאמור, עשרות נשות משרתי מילואים כבר נהנו מההטבה הייחודית, הן בירושלים והן מחוצה לה, וכעת עמלים סלע והחמ"ל הירושלמי בגיוס תרומות נוספות כדי לחלק את הכרטיס לעוד ועוד נשים, כשהמטרה היא שכל אשת מילואמניק תקבל כרטיס כזה ותוכל ליהנות ממנו.

"מצאנו פתרון פשוט שמגיעה ביוזמה שלנו אל הנשים, בלי בירוקרטיה, בלי להגיש החזרים", מסכמת סלע. "הכי מיידי וקל. אנחנו מביאים עד אליהם את ההטבה, הן כבר יחליטו איך לנצל אותה. בזה אנחנו מאמינים וכך גם המדינה צריכה לפעול".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר