לואיס הר (מימין) ופרננדו מרמן. בתמונה הקטנה - קלרה, מיאה וגבריאלה עם שחרורם מהשבי (צילומים: אלבום פרטי, לע"מ)
לואיס הר (מימין) ופרננדו מרמן. בתמונה הקטנה - קלרה, מיאה וגבריאלה עם שחרורם מהשבי (צילומים: אלבום פרטי, לע"מ)

הלילה המרגש של משפחת ליימברג: מיאה וגבריאלה התאחדו עם בני המשפחה ששוחררו מהשבי בעזה

במבצע הירואי ונועז שביצעו כוחות שב"כ, ימ"מ וצה"ל חולצו הלילה לואיס הר ופרננדו מרמן - 2 מהחטופים הישראלים שהיו בשבי החמאס ברפיח. השניים נחטפו בשבת השחורה מבית המשפחה בניר יצחק ביחד עם גבריאלה ומיאה ליימברג מארנונה, אשר שוחררו כזכור במסגרת הפעימה החמישית של עסקת החטופים

פורסם בתאריך: 12.2.24 08:02

ושבו בנים גבולם: לילה שמח ומלא בהתרגשות עבר על משפחת ליימברג מארנונה-תלפיות – עם ההודעה שהתקבלה על המבצע ההירואי של כוחות הביטחון שהחזיר הביתה את פרננדו מרמן ולואיס הר – בני המשפחה שנותרו עד הלילה בשבי החמאס בעזה.

כזכור, בשבת השחורה של ה-7/10 נחטפו מרמן והר ביחד עם גבריאלה ומיאה ליימברג ועם קלרה מרמן – אחותם של גבריאלה ופרננדו (דודתה של מיאה) ובת הזוג של לואיס מביתם מקיבוץ ניר יצחק.

גבריאלה, מיאה וקלרה שוחררו, כזכור, במסגרת הפעימה החמישי של עסקת החטופים בסוף חודש נובמבר (לאחר 53 ימים בשבי החמאס ברצועת עזה). הלילה, כאמור, כעבור 75 ימים נוספים – שוחררו יתר בני המשפחה במבצע הירואי ומטורף של כוחות שב"כ, ימ"מ, וצה"ל.

"כולם פה בהלם. ההתרגשות גדולה", מסר משה ליימברג לאתר 'וואלה!' הלילה, לאחר שנודע דבר שחרורם של שני בני המשפחה הנוספים.
גבריאלה, כזכור, היא מנהלת של מרכז טיפול יום של עמותת שק"ל בקיבוץ רמת רחל. מיאה, שזכורה לכולם בזכות התמונה המרגשת שלה עם שחרורה מהשבי – כשכלבתה בלה מוחזקת קרוב לליבה – היא תלמידת כיתה י"ב בתיכון לאומניות.

המשפחה מתגוררת בארנונה-תלפיות, ובשבת הארורה ההיא – שמחת תורה – שהו מיאה וגבריאלה בבית האחות והדודה קלרה בניר יצחק, משם נחטפו.


מיאה ליימברג עם בלה (באמצע), אימה גבריאלה ודודתה קלרה (צילום: לע"מ)

מיאה ליימברג עם בלה (באמצע), אימה גבריאלה ודודתה קלרה (צילום: לע"מ)


מיאה ליימברג (צילום: רץ ברשת- מפורסם לפי סעיף 27א לחוק)

מיאה ליימברג והכלבה בלה עם שחרורן מהשבי (צילום: רץ ברשת- מפורסם לפי סעיף 27א לחוק)


 

 

כעת, כאמור, סגרה המשפחה מעגל.

מהודעת דובר צה"ל על המבצע לשחרורם של לואיס ופרננדו עולה כי המבצע בוצע על-ידי כוחות שב"כ וימ"מ בשיתוף חיל האוויר ומעטפת של כוחות שייטת 13 ואוגדה 98 עם חטיבת השריון 7. הכוחות הגיעו בצורה חשאית לבניין בלב רפיח שבו הוחזקו החטופים בקומה השנייה, פרצו למבנה שבו היו מחבלי חמאס וחילצו את החטופים בשלום.

הכוחות פרצו את דלת המבנה הנעולה באמצעות מטען חבלה, ירו לנקודות סמוכות וחילצו בהצלחה את החטופים. בשלב זה נפתחה אש מהמבנה וממבנים סמוכים, והתנהל במקום קרב ממושך שבמהלכו הותקפו מהאוויר עשרות מטרות חמאס במטרה לאפשר לכוח לצאת מהמבנה. במהלך המבצע נפצע באורח קל חייל צה"ל שנפל מגובה.

עוד נמסר מדובר צה"ל כי במהלך המבצע הותקף גדוד "שאבורה" של חמאס ברפיח כדי להפתיע את כוחות חמאס במקום.

"יש לנו עוד 134 חטופים ברצועה ונעשה הכול כדי להשיבם", אמר דובר צה"ל. "יש כאן סיפור גבורה עם סבלנות גדולה שקדמה לה כדי לבצע בתנאים הנכונים, אומץ גדול של הלוחמים בפיקוד מפקד הימ"מ שאיבד את בנו".

בהודעה משותפת שפרסמו הלילה כוחות הביטחון נמסר: "הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) ברפיח, חולצו הלילה שני חטופים ישראלים, פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק ב-7/10. מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר