זירת הפיגוע בכביש מעלה אדומים-ירושלים ללא קרדיט
זירת הפיגוע בכביש מעלה אדומים-ירושלים

הפיגוע בכביש מעלה אדומים-ירושלים: צעיר בשנות ה-20 נרצח. המחבלים – תושבי בית לחם

בשעה 7:29 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על פצועים מירי בכביש מעלה אדומים-ירושלים בעליות לכיוון העיר. מהזירה פונו 8 פצועים, בהם 3 במצב קשה. מותו של אחד מהפצועים נקבע בדרך לבית החולים. ממצאי החקירה מעלים כי 3 מחבלים הגיעו בשני כלי רכב שונים וירו לעבר מכוניות שעמדו בפקק במחסום. כולם נוטרלו

פורסם בתאריך: 22.2.24 07:42

***סיכום אירוע***

גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה – כך מדווחים הבוקר, חמישי, 22.2, במגן דוד אדום.

כזכור, כפי שפורסם מוקדם יותר, בשעה 7:29 התקבלו דיווחים וקריאות רבות במוקדי החירום של המשטרה ומד"א על ביצוע ירי לעבר כלי רכב בכביש מעלה אדומים-ירושלים (כביש 1), במקטע שבין מחלף זיתים למחסום א-זעיים.

מחקירת המשטרה ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) עולה כי מדובר היה על 3 מחבלים, אשר פרקו משני כלי רכב שונים בשתי זירות שונות בכביש והחלו לירות בנשק לעבר כלי רכב שעמדו בפקק בסמוך למחסום. שני מחבלים נוטרלו בזירה עצמה ומחבל נוסף נוטרל לאחר שניסה להימלט מהמקום.

על שב"כ, 3 המחבלים הגיעו מבית לחם: מוחמד זואהרה, בן 26, תושב תעמרה/בית לחם, ואחיו- כאד'ם זואהרה, בן 31, תושב תעמרה/בית לחם, כלוא בעברו על רקע שהייה בלתי חוקית. יחד איתם ביצע את הפיגוע אחמד אלוחש, בן 31, תושב זעתרה/בית לחם.


זירת הפיגוע בכביש מעלה אדומים-ירושלים (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א)

זירת הפיגוע בכביש מעלה אדומים-ירושלים (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א)


מהמשטרה נמסר: "שלושה מחבלים הגיעו עם רכבים והחלו לירות מנשק אוטומטי לעבר רכבים שעמדו בפקק תנועה בדרך לירושלים. כוחות הביטחון שהיו במקום נטרלו שני מחבלים. בסריקות שבוצעו בזירה אותר מחבל נוסף שניסה להימלט, וגם הוא נוטרל".

מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, הגיע לזירה ומקיים במקום הערכת מצב. בהמשך הוא ציין כי שלושת המחבלים הגיעו בשני רכבים שונים. הם הגיעו חמושים בm-16, קרלו, רימונים ומחסניות.


זירת הפיגוע בסמוך למחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)

זירת הפיגוע בסמוך למחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)


זירת הפיגוע בסמוך למחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)

זירת הפיגוע בסמוך למחסום א-זעיים (צילום: דוברות המשטרה)


למקום הוזנקו מיד כוחות גדולים של מד"א הכוללים כוננים מיחידת האופנועים של מד"א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו של גבר בשנות ה-20 והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והר הצופים 11 פצועים, בהם, כאמור, צעירה כבת 23 במצב קשה, בהכרה, עם פצעי ירי בפלג גופה העליון. 4 במצב בינוני, בהכרה מלאה, מתוכם אישה כבת 30 עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, גבר בן 23 עם פצעי ירי בבטן ובגפיים, גבר בן 51 עם פצעי ירי בגפיים ואישה בת 52 עם פצעי ירי בגפיים. בנוסף צוותי מד"א פינו לבתי החולים אישה כבת 59 שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה.

חובש בכיר במד"א דוד תורג'מן סיפר: "הזירה הייתה מורכבת, בשעה הזו הכביש בדרך כלל עמוס מאוד ברכבים, והיה עומס גדול של כלי רכב. הרכבים של הנפגעים היו במרחק אחד מהשני, ביצענו סריקה מהירה ורצנו מרכב לרכב שבהם היו הפצועים והתחלנו לטפל בהם."

פראמדיק מד"א נדב טייב שהיה מהראשונים שהגיעו למקום סיפר: "מדובר בזירה מורכבת שהייתה פרוסה לאורך של כחצי קילומטר. הבחנו בחמישה כלי רכב עם פצועים, באחד מכלי הרכב ישב צעיר בשנות ה-20 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, ביצענו בדיקות רפואיות ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו. ברכב אחר ישבה צעירה כבת 23 בהכרה מלאה, היא סבלה מפצעי ירי בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה לבית החולים שערי צדק. בנוסף היו זירה 4 פצועים בינוני, אישה שנחבלה ומספר נפגעי חרדה."

 

 

***עדכון 8:28***

במד"א מדווחים כי נקבע מותו של אחד הפצועים קשה בפיגוע הקשה בכביש מעלה אדומים-ירושלים, בין מחלף הזיתים למחסום א-זעיים.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי 3 מחבלים פלסטינים, שנסעו בשני רכבים שונים ביצעו ירי לעבר מכוניות שעמדו בפקק הקבוע בסמוך למחסום.

הפצועים פונו על ידי מד"א לבתי החולים בירושלים. משערי צדק נמסר כי "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיעו 5 פצועים מפיגוע הירי בכביש 1: פצועה אחת במצב קשה, 3 פצועים במצב בינוני, פצועה במצב קל".

מהדסה נמסר: "אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה פצוע מהפיגוע במחסום מעלה אדומים, בשנות ה-20 לחייו ובמצב בינוני".

 

 

מוקדם יותר פורסם כי: פיגוע ירי אירע בסביבות השעה 7:30 בכביש מעלה אדומים-ירושלים (כביש 1), בעליות לכיוון ירושלים.

במד"א מדווחים על 9 פצועים, 3 באורח קשה – כבת 25 עם ירי בחזה, כבת 30 עם ירי בחזה, כבן 23 עם ירי בבטן ובאגן. שני פצועים נוספים עם ירי ביד מוגדרים במצב בינוני. בנוסף, ישנם 3 נפגעי חרדה.2 המחבלים שביצעו את הפיגוע חוסלו.

כוחות ביטחון רבים – משטרת ירושלים, מג"ב ועוד – הוזעקו לזירה, ובשעה זה נבדק החשד כי בזירה פעלו מחבלים נוספים או סייענים.

מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר התקבל דיווח על פיגוע ירי בכביש 1 ממעלה אדומים לכיוון ירושלים. במקום מספר נפגעים בדרגות פציעה שונות. שני המחבלים נוטרלו. כוחות משטרה במקום החלו בסריקות מחשש למפגעים נוספים".

אברהם בקר חובש איחוד הצלה סיפר: "מדובר במספר זירות, באחת הזירות הענקתי סיוע רפואי ראשוני לשתי נשים שנפגעו מירי ונפגעת נוספת מחרדה. חובשים נוספים של איחוד הצלה פעלו בזירות הנוספות והעניקו סיוע למספר נפגעים נוספים במצבים שונים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר