המנצחים - מלקו ג'מבר, נעה בקרמן (צילום: אלטרנטיבה 1)
המנצחים - מלקו ג'מבר, נעה בקרמן (צילום: אלטרנטיבה 1)

המנצחים במרתון ירושלים 2024: מלקו ג'מבר ונעה בקרמן, שניהם מישראל

ג'מבר, בן 33, היה הראשון לחצות את קו הסיום של מרתון ירושלים הבינלאומי, בזמן של 2:35:39. בקרמן, בת 35, היתה לאישה הראשונה שחוצה את קו הסיום בזמן של 2:55:42. וגם - המשתתפים המיוחדים של המרתון - רות בירנבוים בת ה-13, נבחרת שלוה, נבחרת 'עדי ירושלים' ועוד

פורסם בתאריך: 8.3.24 10:22

המנצחים במרתון ירושלים 2024: מלקו ג'מבר ונעה בקרמן, שניהם מישראל.

ג'מבר, בן 33, היה הראשון לחצות את קו הסיום של מרתון ירושלים הבינלאומי, בזמן של 2:35:39. בקרמן, בת 35, היתה לאישה הראשונה שחוצה את קו הסיום בזמן של 2:55:42.


מלקו ג'מבר (צילום: אלטרנטיבה 1)

מלקו ג'מבר (צילום: אלטרנטיבה 1)


נעה בקרמן (צילום: אלטרנטיבה 1)

נעה בקרמן (צילום: אלטרנטיבה 1)


כמדי שנה, מרתון ירושלים הבינלאומי משך מאות קבוצות ריצה למען מטרות טובות ושל עמותות שונות, במה שהופך אותו למרוץ החברתי הגדול ביותר בישראל.

אחת הרצות המרגשות ביותר במרתון ירושלים 2024, אם לא הכי מרגשת, היא  רות בירנבוים, בת 13 בלבד, אשר מתמודדת עם אפילפסיה קשה ושיתוק מוחין, מה שלא מנע ממנה ומאביה רמאון להשתתף במקצה המלא של המרתון – 42.2 ק"מ.

יש לציין כי רות היא חניכה בבית הדרומי של עמותת בית הגלגלים, המסייעת ומהווה בית שני למאות בני נוער ובוגרים עם מוגבלות פיזית, והיא תשתתף במרתון על מנת לגייס תמיכה למחנות הקיץ של הבית הדרומי של העמותה בעוטף עזה.

בשנה שעברה, לצד רות ואביה רמאון, רצו לצידם במרתון מספר חברים ובני משפחה, שעודדו ותמכו. מי שעוד שמע על משימתה של רות הוא סרן שילה (צ'יקו) כהן, המפקד על צוות לוחמים ביחידת שלדג, שהבין את חשיבות הפרויקט עבור רות והערך המוסף עבור החיילים, ונרתם למשימה למען בית הגלגלים. כהן החליט להביא את כל צוות הלוחמים תחתיו לריצת המרתון עם רות באמצעה של טירונות היחידה. וכהן ו'צוות צ'יקו' רצו ודחפו את רמאון ורות לאורך המסלול. בשבת השחורה ב-7.10, סרן שילה (צ'יקו) כהן ז"ל, יצא מביתו, נלחם במחבלים, ונהרג בקרבות בקיבוץ בארי. השנה יוקדש המרתון לזכרו.

בסוף המקצה, אותו תבצע רות על כיסא גלגלים בתמיכת ובדחיפת אביה וחבריו, תצעד את 100 המטרים האחרונים בעזרת הליכון ותוכיח לכולנו שהכול אפשרי.


רות בירנבוים והרצים לזכרו של מפקד שלדג סרן שילה (צ'יקו) כהן ז"ל)

רות בירנבוים והרצים לזכרו של מפקד שלדג סרן שילה (צ'יקו) כהן ז"ל)


השנה, לראשונה, בוגרות ארגון שלוה הזניקו את מקצה 5 הקילומטרים עם ראש העיר משה ליאון ולאחר מכן הצטרפו לבוגרי שלוה ורצו את המקצה התחרותי כנבחרת של רצות ורצים עם מוגבלויות הראשונה המתחרה במרתון ירושלים. חברי הנבחרת הינם נעמה אהרון בת 25, שרה שרוני בת 26, ישראל לסרי בן 30, משה ישראל בן 21, עומר פרץ בן 25, ותהילה גפן בת 23. את הנבחרת מאמנת עמית טננבאום.

זאת ועוד, יהודה הישראלי, הפצוע הקשה ביותר מ'צוק איתן' השתתף במירוץ במסגרת השגרירים של שלוה ובנוסף אליו השתתפו במרתון ירושלים כ-300 רצות ורצים מטעם עמותת שלוה, מתוכם כ-170 אשר הגיעו מחו"ל להשתתף כשגרירי העמותה במירוץ, בשלל מקצי המרתון החל ממרתון מלא ועד מירוץ הקהילות ואליהם הצטרפו כמובן ילדי שלוה ומשפחותיהם.


נבחרת 'שלוה' במרתון ירושלים (צילום: שלוה)

נבחרת 'שלוה' במרתון ירושלים (צילום: שלוה)


 

 

בין המשתתפים – עשרות ילדים וחניכים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית לצד אנשי צוות מ-"עדי ירושלים" הזניקו את מקצה הקהילות במרתון המסורתי שנערך בפעם ה-13. בלט בין המשתתפים יענקי בריזל, שמתמודד עם שיתוק מוחין ומוגבלות שכלית התפתחותית אשר שבה את לב הקהל

עשרות משתתפים אנשי צוות, מתנדבים וחניכים של "עדי ירושלים", המרכז המעניק מעטפת טיפולית וחינוכית למאות ילדים, בני נוער ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית, הזניקו (שישי) את מקצה הקהילות של מרתון ירושלים 2023 לאורך 0.8 ק"מ, שיצא מדרך רופין בצומת בין כנסת ישראל למוזיאון ישראל והסתיים בחלקה המקביל של נקודת הזינוק. בנוסף להם, 65 רצים מנבחרת "עדי ירושלים" השתתפה בכלל המקצים התחרותיים של המרתון. הנבחרת הורכבה מאנשים שתרמו וגייסו כספים למען העמותה ופועלה.


קבוצת הריצה של 'עדי ירושלים' (צילום: 'עדי ירושלים')

קבוצת הריצה של 'עדי ירושלים' (צילום: 'עדי ירושלים')


קבוצת הריצה של 'עדי ירושלים' (צילום: 'עדי ירושלים')

קבוצת הריצה של 'עדי ירושלים' (צילום: 'עדי ירושלים')


בין המשתתפים מטעם המשלחת של "עדי ירושלים", בלט יענקי בריזל , בן 30 שמתמודד עם אבחנה של שיתוק מוחין ומוגבלות שכלית התפתחותית כשהוא נתמך בהליכון מיוחד ומלווה באיש צוות מעדי ירושלים, צלח יענקי בהצלחה את קו הסיום של המקצה לקול תשואות הקהל.

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל עדי ירושלים, שהשתתפה אף היא במרוץ, אמרה: "תמיד מרגש אותנו ואת המשפחות לקחת חלק במרתון ירושלים. להשתתף, לרוץ, כשווים בין שווים ולצלוח אתגר כה משמעותי, כשלצידנו עשרות מתנדבים, חניכים, אנשי צוות וידידים של "עדי ירושלים", זה לא מובן מאליו. עדי ירושלים גאה הייתה להזניק ולהוביל את מקצה הקהילות המסורתי ולהראות שכולם יכולים והכל (כמעט) אפשרי. כולנו ציפייה לחזור לכאן גם בשנה הבאה".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר