אתר פיקוד העורף, הטילים בשמי ירושלים (צילומים: פרטי, אתר פיקוד העורף)
אתר פיקוד העורף, הטילים בשמי ירושלים (צילומים: פרטי, אתר פיקוד העורף)

פיקוד העורף: גם מחר לא יתקיימו פעילויות חינוכיות; פקע"ר מתייחס לטענות בנוגע לאזעקות בירושלים

למרות שנראה שהאיום האיראני הוסר - פיקוד העורף השאיר את המגבלות על פעילויות חינוכיות בעינן. המשמעות - לא יתקיימו גם מחר לימודים בחינוך המיוחד ובמעונות היום וגם לא קייטנות קיץ, חוגים ועוד. וגם - האם צופרי האזעקה ברחבי העיר היו תקולים?

פורסם בתאריך: 14.4.24 17:53

עדכון אחרון: 14.4.24 18:24

האיום האיראני עדיין מרחף: פיקוד העורף הודיע הערב, ראשון (14.4) כי המגבלות שניתנו אמש (מוצ"ש) על קיום פעילויות חינוכיות והתקהלויות (עד 1,000 איש) נותרו בעינן. המשמעות – גם מחר, שני, 15.4, לא תתקיים שום פעילות חינוכית: מעונות יום, קייטנות פסח בגנים ובכיתות א'-ג', מסגרות חינוך מיוחד וכך גם פעיליות של החינוך הבלתי פורמלי כמו למשל מחנות פסח של תנועות הנוער השונות.

***

בעניין אחר. לאחר הטענות שעלו במהלך הלילה על כך שבאזורים מסוימים בירושלים נשמעו קודם כל הדי פיצוצים ורק לאחר מכן אעזקות – בדובר צה"ל ובפיקוד העורף מדגישים כי "על פי בדיקה שנערכה, מערך הצופרים בעיר ירושלים נמצא בתקינות מלאה ועבד בצורה מדויקת אל מול האיומים אמש".

 

 

אז מה בכל זאת קרה? כדי להבין יש צורך בהסבר קצר על מערכות ההתרעה שפועלות בעיר (ובישראל בכלל). מדובר על מערכת אזעקה שפועלת בצורה סלקטיבית ועל פי חלוקה לאזורים (כפי שכולם כבר יודעים).

בירושלים, ובערים גדולות אחרות דוגמת תל אביב, ישנה חלוקה ל-7 אזורי התרעה, שמושמעת בהתאם לזיהוי איום על שטח מסוים.

באשר למה שאירע אתמול – ההנחה היא כי אזעקה לא נשמעה בשכונות המדוברות כי לא זוהה שהטילים האיראנים מכוונים אליה, אולם הדי הפיצוץ שנשמעו – של יירוטים מוצלחים ככל הנראה – והשברים שהתפזרו (או שהיה חשש שהתפזרו) הם אלו שהובילו להפעלת מערכת ההתרעה. וכך – הסדר ששמעו תושבי אותן שכונות היה הפוך – קודם פיצוץ ורק אחר כך אזעקה.

בכל מקרה – בדובר צה"ל ובפיקוד העורף בדקו הבוקר, ראשון, שוב את הצופרים לאור פניית "כל העיר" ופניות תושבים והם מבהירים כי המערכות תקינות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר