משפחות נרצחי ה'נובה' בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
משפחות נרצחי ה'נובה' בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

שבעה חודשים לטבח ב'נובה': משפחות הנרצחים השתתפו בטקס מרגש בכותל המערבי

משפחות נרצחי מסיבת הטבע נובה בסמוך לקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר הדליקו היום נר לזכר יקיריהם בכותל המערבי. בנוסף, אלפי פתקים שנכתבו במתחם המסיבה מאז המתקפה הרצחנית הובאו לכותל והוטמנו בין האבנים

פורסם בתאריך: 7.5.24 17:21

היום, שלישי, 7.5.2024, מלאו שבעה חודשים בדיוק למתקפת הפתע הרצחנית של מחבלי החמאס על יישובי עוטף עזה והדרום.

לציון היום הקשה נערך בכותל המערבי טקס מרגש בהשתתפות בני משפחות נרצחי מסיבת הטבע 'נובה' שהתקיימה בסמוך לקיבוץ רעים. המשפחות נשאו תפילה, התייחדו עם זיכרון יקיריהם והדליקו נרות לזכרם.

רב הכותל והמקומות הקדושים הר שמואל רבינוביץ פתח את הטקס המיוחד בדברי ניחומים על האובדן הטראגי. "תסתכלו על האבנים שמעלינו", אמר הרב רבינוביץ. "אבני הכותל, האבנים העתיקות האלה ראו לפני 2000 שנה את חורבנו של עם ישראל, אותן האבנים, ראו גם בניין וגאולה. הן ראו את בני הבונים של הגולים חוזרים לארץ ישראל. הן ראו את ירושלים נבנית מחדש. האבנים האלה יכולות לספר לכן שאפשר לקום מהאבל, אפשר ליצור חיים מתוך האובדן. העם שלנו יודע לקום מהמקומות הקשים ביותר. בבניין ירושלים תנוחמו".


טקס לזכר נרצחי 'הנובה' בכותל המערבי (צילום: המורשת לכותל המערבי)

טקס לזכר נרצחי 'הנובה' בכותל המערבי (צילום: המורשת לכותל המערבי)


 

 

המשפחות אמרו פרקי תהילים לזכרם, ותפילת אחינו כל בית ישראל להצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון הנלחמים בחזיתות השונות ולהחזרת החטופים. בתום הטקס נציגי המשפחות ניגשו למתקן הנרות המיוחד הממוקם ברחבת הכותל מאז ה-7/10 והדליקו נרות נשמה לזכרם של יקיריהם שנרצחו.

בקרן למורשת הכותל המערבי מציינים כי בחצי השנה האחרונה העמידה הקרן דוכנים ייעודיים לאיסוף פתקי תפילה ברחבי הארץ, בהם קניונים מרכזיים, שטחי כינוס של חיילים, מחלקות שיקום בבתי חולים, ומתחם 'הנובה' בו אירע הטבח הנורא.


(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


טקס לזכר נרצחי 'הנובה' בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


מעל 15,000 פתקים נאספו מהדוכנים, מתוכם כשליש מהפתקים – כ-5,000 – נאספו ממתחם הנובה, לאחר שנכתבו על ידי מכרים ובני משפחותיהם של החטופים, ומישראלים ותיירים, שהגיעו לביקור הזדהות במקום והתייחדות לזכרם של הנרצחים.

הפתקים שנאספו הוטמנו על יד רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים בין אבני הכותל, בתפילה לחזרתם המהירה של החטופים והנעדרים, לשלום החיילים וכוחות הביטחון הנלחמים בחזיתות השונות, לרפואת הפצועים ולשלום עם ישראל.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר