מטוס כיבוי בשריפה ביער מיר (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה ירושלים)
מטוס כיבוי בשריפה ביער מיר (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה ירושלים)

השריפות הגדולות השבוע בירושלים: לא פח"ע

מספר רב של שריפות השתוללו השבוע ברחבי ירושלים, בהן שתיים גדולות ומשמעותיות - בהר חומה וביער מיר. מחקירה ראשונית עולה כי בהר חומה האש פרצה בשל משחקי ילדים באש וביער מיר ציפור שהתחשמלה ונפלה על קוצים. מנגד, בכבאות מדגישים כי היו גם לא מעט הצתות בקו התפר

פורסם בתאריך: 22.5.24 08:24

שריפות חורש רבות התחוללו השבוע ברחבי ירושלים, בעיקר באזורים הסמוכים לקו התפר – מה שהעלה חשש לא מבוטל אצל חלק מתושבי השכונות כי מדובר בהצתות על רקע לאומני – דהיינו טרור.

אולם נדמה כי לפחות באשר לשני האירועים הגדולים בתחילת השבוע – שריפת הענק שהשתוללה ביער מיר בצפון העיר ומספר שעות לאחר מכן גם באזור הר חומה, שם אף פונו תושבים מבתיהם, האש לא פרצה בשל הצתות.

בהמשך השבוע פרצו שריפות נוספות, בהן בסמוך לרמת שלמה, בגבעת שאול ועוד אחת ביער מיר – בין פסגת זאב למחסום חיזמא – שלפחות בחלקן מדובר היה על הצתות מכוונות. יתרה מכך – בשריפה שפרצה בשלישי בערב – מעבר לשאלת ההצתה כן או לא – לעבר כוחות הכיבוי שהוזעקו למקום ופעלו בכוחות מתוגברים כדי לכבות את האש נזרק בקבוק תבערה, שסיכן את חייהם ואף הוביל למוקד בעירה נוסף.

לכבאות והצלה אין כמובן אפשרות לקבוע עם ההצתה היא על רקע לאומני או לא, אלא רק לקבוע אם מדובר במעשה מכוון או לא. כמו כן, בכבאות מדגישים כי לא בכל "שריפה בשטח פתוח מתבצעת חקירה, אלא לפי היקף האירוע ומאפייניו".

ומה באשר לשריפות הענק שהיו בתחילת השבוע?


השריפה בהר חומה (צילום: אלי ברקוביץ)

השריפה בהר חומה (צילום: אלי ברקוביץ)


 

 

השריפה הגדולה בהר חומה פרצה, כך על פי חקירה ראשונית של כבאות והצלה ירושלים עם המשטרה, בשל משחק מסוכן של ילדים באש. משם, בסיוע הרוחות החזקות שהיו באותו היום – האש החלה משתוללת ומתפזרת לכל עבר, מה שהצריך טיפול של כ-30 צוותי כיבוי והצלה מכל אזור ירושלים בסיוע מטוסי כיבוי של טייסת אלעד ואף מסוק משטרתי.

השריפה המשתוללת, כזכור, איימה על בתי תושבים בהר חומה והמשטרה פינתה תושבים מארבעה רחובות מבתיהם למשך כשעתיים, עד שהם הורשו לחזור.

מוקדם יותר באותו היום השתוללה גם שריפה ביער מיר, גדולה ומשמעותית יותר מזו שהיתה בשלישי בערב, וגם שריפה זו לא פרצה, כך מסתמן, בשל הצתה מכוונת.

על פי כבאות והצלה ירושלים, מחקירה ראשונית עולה כי הגורם לפרוץ הדליקה היה ציפור שהתחשמלה ונפלה על קוצים. גם בזירה זו נלחמו במשך זמן רב צוותים רבים של כבאות והצלה בסיוע מטוסי כיבוי מטייסת אלעד.

באשר לכלל השריפות – בכבאות כאמור מציינים כי לא נפתחת חקירה בכל אירוע, אך כל יכולים לומר כי "יש מספר הצתות בוודאות בשכונות קו התפר".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר