קמפיין החוצות בירושלים לקראת מצעד הגאווה (צילום: הבית הפתוח לגאווה וסובלנות)
קמפיין החוצות בירושלים לקראת מצעד הגאווה (צילום: הבית הפתוח לגאווה וסובלנות)

מצעד הגאווה 2024 בירושלים: צועדים לזכרו של רס"ן שגיא גולן, שנפל בקרב בבארי

ביום חמישי הקרוב, 30.5, יתקיים מצעד הגאווה בירושלים. בין הנואמים - עומר אוחנה, בן זוגו של רס"ן שגיא גולן ז״ל, מפקד צוות בלוט"ר שנפל בקרב ב-7/10. כך נראה קמפיין החוצות שהושק

פורסם בתאריך: 22.5.24 20:45

ביום שלישי האחרון, 20.5, התעוררו/הופתעו תושבי ירושלים לשלטי חוצות שעליהם הכיתוב "צועדים לזכרו של רס״ן שגיא גולן, שנפל בקרב בבארי״, כשליד הכיתוב מתנוססים בגאון דגל ישראל ודגל הגאווה – כשבנוסף נכתב התאריך של מצעד הגאווה 2024 בירושלים – 30.5 (יום חמישי הקרוב).

מאחורי השילוט עומד עומר אוחנה, בן זוגו של רס"ן שגיא גולן ז״ל, מפקד צוות ביחידת הלוט"ר, שנפל בשבת השחורה של ה-7/10 בקרב בקיבוץ בארי, שבוע לפני חתונתם המתוכננת.

במקביל לקמפיין החוצות, הודיעו בבית הפתוח בירושלים על השתתפותו של עומר אוחנה במצעד הגאווה הירושלמי, שיתקיים זו השנה ה-22 ברציפות. עומר אוחנה יהיה בין הנואמים בעצרת הסיום של המצעד בגן העצמאות, כשעוד קודם לכן הוא יצעד ביחד עם רבבות במסלול הצעידה של מצעד הגאווה במרכז העיר.

שגיא ז"ל התעורר בשבת הארורה ההיא של ה-7/10 בביתו בהרצליה לצידו של בן זוגו עומר. מרגע ששמע על המתרחש בדרום ועל המתקפה של חמאס על ישראל, שגיא עלה על מדים לפני שקראו לו ונסע לחלץ משפחות שהיו לכודות בבתיהן בבארי. לאחר שעות של קרבות בהן שגיא והצוות עליו פיקד הציל משפחות רבות – הוא נפל בקרב בבארי. שגיא ובן זוגו עומר היו אמורים להתחתן שבוע אחר כך.

עומר, כמעט מיותר לציין, לא הוכר תחילה כאלמן צה״ל, למרות תאריך החתונה. קצין הנפגעים שהגיע לבית הוריו של שגיא סירב לשוחח איתו, כאילו היה אדם זר לשגיא. עומר סירב לקבל את המצב ויצא למאבק להכרה. בניגוד לניסיונות עבר, שצלחו חלקית, המאבק של עומר הצליח, ובזכות שיתוף פעולה עם חברי כנסת ופעילים עבר התיקון לחוק משפחות שכולות, שלראשונה מכיר במשפחות שכולות גאות כשוות.

 

 

כאמור, מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יתקיים ביום חמישי הקרוב, 30.5, זו השנה ה-22. המצעד יותאם לרוח התקופה והוא נעשה תוך שיתוף פעולה עם מטה משפחות החטופים והחטופות בעזה, כשהכותרת שנבחרה למצעד השנה היא "BORN TO BE FREE״ – כותרת אשר משלבת בתוכה גם את הקריאה, שלא לומר התחינה, להחזרת החטופים הביתה במהרה, כמו את רצונם של חברי הקהילה הגאה להיום משוחררים.

על בימת עצרת הסיום של המצעד בגן העצמאות יעמדו, לצידו ל עומר אוחנה, גם משפחות וקרובי חטופים וחטופות, נציגי משפחות שכולות ונציגי קהילות המפונות מבתיהן. כמו כן, יופיע אמנים ואמניות שיבקשו לתת תקווה ומזור גם בימים חשוכים אלו. המצעד יתקיים במסלול הצעידה המסורתי – מגן הפעמון ועד גן העצמאות דרך מרכז העיר – אך הקהל יתבקש שלא להשמיע מוזיקה לאורך המסלול. כמו כן, לשלטי ודגלי הגאווה יצטרפו גם דגלים צהובים ודגלי המאבק להחזרת החטופים.

"כל שנה שגיא ואני היינו צועדים יחד, הוא לא היה מפספס את זה", הסביר עומר בפוסט שפרסם השבוע בפייסבוק. "השנה הוא לא יצעד, אבל אני אצעד לזכרו, עם התמונה שלו. ואני מזמין את כולם לצעוד איתנו בקריאה לשוויון בחיים. זאת שנה הזויה לצעוד בה, שנה שבה אי אפשר לדמיין חגיגות, שבה הכאב כל כך גדול, וגם הדאגה לחטופים שחייבים לחזור. קשה לצעוד כשהחברים שלי עדיין במילואים, עושים הכל כדי להגן על המדינה. אבל אני צועד כי אני מבין שאנחנו חייבים גם לשמור על המדינה שהחיילים חוזרים אליה. שיש לנו עוד מאבק למדינה טובה יותר ושוויונית יותר. המצעד הזה בירושלים הוא לא חגיגה – הוא מחאה".

יונתן ולפר, יו״ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות מוסיף: ״מתוך השכול והכאב האישי עומר ומשפחתו של רס״ן שגיא גולן ז״ל בחרו להיאבק למען ישראל שוויונית וטובה יותר. זו בחירה אמיצה ומרגשת – במיוחד בירושלים בירת ישראל. לכבוד לנו שעומר ינאם בעצרת הסיום של מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים כדי לממש את צוואתו של שגיא להיות אזרח שווה במדינתנו. יהיה זכרו שוויון לכל".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה כואב על שגיא הגיבור שמסר את נפשו בשבילנו..
    ועצוב בשביל עומר שאיבד את אהבת חייו,
    אבל דבר אחד לא הבנתי, הרי הם עוד לא נישאו,
    אז עם כל העצב הם עדיין לא בני זוג,
    אז מדוע שעומר יוכר כאלמן צהל?
    וכי אזרח שעמד לההינשא לבת זוגתו והיא נפטרה, הוא יקבל זכויות כאלמן?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר