אילוסטרציה של בני נוער (צילום: pixabay.com)
אילוסטרציה של בני נוער (צילום: pixabay.com)

לפעמים בכנסת גם עובדים: בשורת הענק לבני הנוער העובדים והוריהם

לקראת החופש הגדול הממשמש ובא - ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה השבוע את הצעת החוק הממשלתית המעגנת את האפשרות להעסיק בני נוער בשעות הלילה בזמן חופשות בתמורה להסעתם הביתה לאחר השעה 23:00. ויש גם ענישה משמעותית

פורסם בתאריך: 25.5.24 21:01

לפעמים, כשאין להם דברים חשובים יותר לעשות, חברי וחברות כנסת ישראל עובדים למען תושבי מדינת ישראל, במקרה הנוכחי – למען בני הנוער ולטובת השינה השקטה והבריאה של הוריהם.

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אתי עטיה אישרה השבוע, כחודש לפני חופשת הקיץ של תלמידי התיכונים וחטיבות הביניים, כי מעסיקים יהיו מחויבים להסיע לביתם את בני הנוער המועסקים אצלם אחרי השעה 23:00. את הקרדיט צריך לתת לממשלה, שהיא יוזמת החוק.

החוק מעגן בהסדר את האפשרות להעסיק בני נוער בגילאים 18-16 בשעות הלילה בזמן חופשות לימודים רשמיות, ולראשונה את האפשרות להעסיק בני נוער עד לשעה 1:00 אחר חצות.

על פי הצעת החוק, על המעסיק חלה החובה להסיע – הוא או מי מטעמו – את בן נוער שסיים לעבוד לאחר השעה 23:00 לביתו, וזאת עד חצי שעה מרגע סיום עבודתו. בגין הפרה של הוראות אלו יהיה חשוף המעסיק לסנקציות מינהליות בסך של כ-40,000 שקל לכל הפרה לכל בן נוער, וייפתחו נגדו הליכים פליליים. לדרישת ההסתדרות, החוק יאפשר לבן הנוער לתבוע מעסיק מפר בתביעה אזרחית ללא הוכחת נזק.


מ"מ יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אתי עטיה (צילום: מתוך אתר הכנסת)

מ"מ יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אתי עטיה (צילום: מתוך אתר הכנסת)


 

 

לחוק, יש לציין, התנגדו בעלי האולמות וגני האירועים, כשמנכ"ל התאחדות בעלי האולמות אבירם אלון הביע התנגדות לסנקציות שקובע החוק: "יש חקיקה שמרתיעה, אפשר לקנוס ולתבוע במישור הפלילי. אם תוסיפו עוד אפשרות לתביעות אזרחיות, זה יכול למוטט עסק על הפרה אחת".

בתגובה לדבריו אמר חבר מועצת התלמידים והנוער הארצית איתן קוט: "כשהנוער מגיע לעבוד, אין לו תמיד את המקום לעמוד על זכויותיו. זה מקום של קטן מול גדולים. אף אחד מאיתנו לא רוצה שבן נוער יצטרך ללכת הביתה בדרך לא דרך, וחלילה משהו יקרה לו. צריכות להיות אכיפה ובדיקה של המעסיקים. מי שהפר פעם-פעמיים, עדיף שלא יעסיק בני נוער בשעות האלה. חייבים להבטיח שהנוער יקבל את מה שמגיע לו ולא ייפגע".

נציגת משרד העבודה בוועדה אנטואנט חינאווי אמרה בדיון: "התיקון נועד לאזן בין הרצון לעודד תעסוקת בני נוער, לאפשר להם התנסות ראשונית בשוק התעסוקה, להקנות להם ערכים של אחריות ומחויבות ולמנוע מצב של חוסר מעש, לבין הרצון לשמור על ביטחונם".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. יוני

    חוק מטומטם, אם מלצר עובד באירוע ויכל לעבוד ברוגע ולעשות יותר שעות ויותר כסף, אחרי החוק כל מעביד יעסיק כמה עובדים בגירים לפינישים, ואת כל הנוער ידחק לסיים את כל העבודות כולל עבודות מטבח עד 23:00, מה שייצא שהנוער יצטרך להספיק יותר,בפחות זמן, ובפחות כסף.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר