מבקרים של אגד חוסמים את היציאה מהאוטובוס (צילומים: באדיבות אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)
למצולמים אין קשר לכתבה (צילומי ארכיון: באדיבות אגודת הסטודנטים למקצועות הרפואה בעברית)

טירוף בתחבורה הציבורית בירושלים: פקח בעט בגבה של נוסעת בהיריון מתקדם

ויכוח בין נוסעים לפקחים באזור התחנה המרכזית, התגלגל לכדי כך שאחד הפקחים, תושב מזרח העיר בשנות ה-20 לחייו, בעט על פי החשד של המשטרה בגבה של נוסעת בהיריון מתקדם. מעצרו הוארך

פורסם בתאריך: 27.5.24 16:29

בליל אמש (ראשון, 26.5), התקבל דיווח במשטרה על אירוע אלימות שהתרחש בתחנה המרכזית בירושלים בין נוסעי אוטובוס לפקחים של חברת אגד. בשלב מסוים, כך על פי המשטרה, הוויכוח הסלים לכדי אלימות של ממש – ואחד הפקחים, תושב מזרח העיר בשנות ה-20 לחייו, בעט על פי החשד בגבה של נוסעת בהיריון מתקדם.

שוטרי תחנת לב הבירה שהוזעקו לזירה עצרו באופן מיידי את הפקח והוא נלקח לחקירה.

מבירור המקרה עלה כי הקורבן, בחודש מתקדם להריונה, ביקשה לרדת עם בעלה בתחנת האוטובוס, כשבאותה עת עלו פקחים וביקשו מהשניים להציג בפניהם את כרטיס הנסיעה. לאחר שהתפתח דין ודברים בין הצדדים, לרבות דחיפות הדדיות, ירדה האשה מהאוטובוס, ולפתע הותקפה בבעיטה על ידי אחד הפקחים. כתוצאה ממעשיו, היא נזקקה לבדיקה רפואית.

הפקח, כאמור, נעצר והועבר לחקירה בתחנת לב הבירה. ביום שני הוא הובא בפני בית המשפט שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו ב-24 שעות לטובת מיצוי החקירה. יממה לאחר מכן, החשוד שוב הובא בפני בית משפט השלום – ומעצרו הוארך פעם נוספת, אך בעקבות ערעור של עורך דינו – בית המשפט המחוזי החליט לשחרר את הפקח למעצר בית בתנאים מגבילים.

במשטרה מדגישים כי החקירה נמשכת.

 

 

מחברת אגד נמסר במענה לפניית "כל העיר" כי "האירוע ופרטיו נמצאים בבדיקה. אגד תפעל בהתאם לממצאים לכשאלה יתבררו. ככלל, הפקחים באגד נדרשים להתנהגות שירותית ומקצועית, וחריגה מכללי התנהגות אלו מטופלת בחומרה".

יש לציין ולהזכיר כי בשנה האחרונה פורסמו אינספור כתבות בכלי התקשורת, כולל ב"כל העיר", על התנהלותם של הפקחים. נוסעים רבים בתחבורה הציבורית בירושלים טענו ועדיין טוענים להתנהגות אלימה ולא הוגנת מצידם של הפקחים, אשר עולים בקבוצות, מדברים בצורה לא יפה לנוסעים ואף מעלים טענות חוזרות ונשנות על כך שהם תיקפו נסיעה רק כי ראו אותם עולים (דבר שלא בטוח שעומד בבחינה משפטית).

בנוסף, ב"כל העיר" פורסם, כשהדבר אף אומת בחודשים האחרונים בוועדות השונות של הכנסת, כי הפקחים מתוגמלים על פי מספר הדוחות שהם רושמים. עוד התגלה כי פקחי חברת דן בגוש דן מקבלים 20 שקל על כל דוח שהם נותנים. באגד, חשוב לציין, לא נותנים תשלום על כל דוח, אך כן מתגמלים את הפקחים שמגיעים למכסת דוחות מסוימות בבונוסים כספיים. העניין זכה לביקורת נוקבת מצד חברי הכנסת והאורחים שהשתתפו בדיונים הללו.

יצוין כי מהצד השני, בחברות התחבורה הציבורית טוענים שוב ושוב כי הפקחים הם אלה שסובלים מהתנהגות אלימה ובריונית מצד הנוסעים, סופגים קללות ולעיתים אף אלימות פיזית.

עוד טוענים בחברות התחבורה הציבורית, כמו גם במשרדי התחבורה והאוצר, כי כ-20 אחוז מהנוסעים באוטובוסים לא מתקפים את כרטיס הנסיעה כנדרש, ועל כן נאלצים הפקחים לפעול כנגדם. באוצר אף ציינו כי מדובר באובדן הכנסה של עשרות מיליוני שקלים בשנה לקופת המדינה.

 

 

תגובות

44 תגובות
44 תגובות
  1. יעלי לוי

    הקטע הזה שהם בודקים אותך כשאתה יורד מהאוטובוס חוצפה וסיוט … מעניין אם זה חוקי .
    ירושלים סיוט של פקחים .

  2. חנה

    לא רק פקח מתנהג בברוטליות,השירות במדינה ירוד מאוד, ולפעמים עויין, התרהות הזו משתלטת עלינו…..אנחנו במדינה יהודית?????, תחשבו עוד פעם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפקחים אלימים גסים ובוטים חסר עיניין מעליבים ומשחירים לנוסעים את היום בצורה חריגה כאילו הנוסעים שוק בשר ….איכס איזו אכיפה גסה וברוטלית – עברתי זאת על בשרי אפשר לדפוק דוח באסרטביות שקטה

  4. מאור

    שימותו כל הפקחים הרעים אלמםמ מתנהגם כמו פשעם מעצבנם כלם שנאם אתם רעחם מאד

  5. איש מוכה

    מצטער. אבל מאז שפקח. התנפל עלי לאחר שירדתי מהרכבת. לא עולה לרכבת. לתבוע את הרכבת בתביעה יצוגית. די לעוול ולאלימות של הפקחים.

  6. איסי

    הפקחים של עיריית ירושלים נוהגים באלימות כלפי נוסעים….לדעתי מישהו צריך להרים את הכפפה ולבדוק מי אחראי לכך.

  7. בושה וחרפה

    מספיק שציינו שהפקח תושב מזרח ירושלים וזה כבר אומר הכל…פראי אדם אלימים! מרגישים שהם מעל החוק!

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפקחים הם סיוט!!!! לי נפל הכרטיס ואז כשעלינו לרכבת ביקשנו מהפקח עזרה לכרטיס,השני אמרנו לו שזה לא מטעיו הוא חטף את הכרטיס ומילא דוח בכוח!!! וזה שחצי דקה לפני כן מישהי אמרה לו אין לי כרטיס הוא ויתר ועוד מישהי מהעדה שלו) אתיופי( אמרה לו משהו באיהרית ויתר..ולנו שביקשנו עזרה בכרטיס כי לא ידענו שלא ניתן לתקף פעמיים בכרטיס ברכבת הוא חטף לנו אותו מהיד ונלחם להוציא דוח..מבחינתי הוא לא היה פקח אלא נאצי עם עיניים רעות!!!!!!

  9. יהודי

    בגלל הפקחים והסיפורים עליהם איני נוסע בתחבורה ציבורית כבר 9 שנים. או רכב פרטי או מונית למרות הפקקים.
    מי שרוצה לתעדף תחבורה ציבורית חייב שתהיה לנוסע חויה נעימה.
    גם אם 20% לא מתקפים צריך קודם כל לדאוג של 80% תהיה חווית נסיעה נעימה

  10. לא חכם גדול

    יש לי עצה בשבילה וגם לבן שהולך להיוולד לה , לתקף את הנסיעה כמה שקלים ושקט נפשי

  11. אלמוג

    *** ממזרח העיר, בעט באישה בהריון=פיגוע, למה לעזזל הוא לא נוטרל לצמיתות במקום?!

  12. סמי שמעון

    אין דבר כזה ערבי בירושלים טוב . כולם שם מהקטן עד הגדול מחבלים .
    חייבים לטפל בהם …. חזק. ערבי שווה מחבל

  13. חיפאי

    עצרו את הפקח רק בגלל שהוא ממזרח ירושלים בגלל שהוא ערבי .

  14. קיילה

    אני לא מבינה למה לא עושים עם זה כלום. כל יום אני עולה לאוטובוסים ורואה פקחים באים לילדים קטנים או לחרדים. אף פעם לא ראיתי פקח מתעמת עם נער ערבי. מאוד קל להם לבוא ולתת דוחות כשבתכלס אין להם טיפה של השכלה או שכל.

  15. אור

    רגע לפני שהפירסום/ תיעוד הזה עלה ניזכרתי במה שעבר עלי, נעשה לי , שיימינג, בריונות ..שאינה מצדיקה , הוגנת וכו' באותו יום המקרה איך שחזרתי הביתה, חיפשתי את שם הפקח באינטרנט, מכיוון שהייתי בטוחה שאני לא היחידה ש " זכתה" ממנו ליחס הזה, הםנה אותי לישיבה בכנסת בנידון, וגיליתי לתדהמתיהרבה מאוד מקרים חוזרים ונשנים! הפקח הספציפי דאג לאיים עליי, שמא אני אעשה לו שיימינג, ליד שוטר שהזמין לי, ואשר אישר לי לצלם אותו. כמובן שאת הדוח המוגדל שניתן לי , עירערתי ובוטל, אבל זה לא מכסה על מעשה הבריונות, העוול שנעשה לי ועל מה!? השיימינג וכו' עד עתה תוהה לגבי תביעה , פיצוי , למי לפנות ? לא רציתי לבזבז את האנרגיה בשל מצב רגיש( ואולי בגלל האיום) יחד עם זאת חוש הצדק, והעוול צורב- מישהו צריך לשלם על זה! אם זה על ההעסקה של האנשים האלה, אם זה על "המוטיבציה שנותנים" להם לספק דוחות ( ויהי מה) . נ.ב. טעויות גביית יתר, לא מתקבל החזר. ניגשתי בעבר לעמדת רב- קו של אגד באבן גבירול( אחרי שעמדה אחרת בב"ב הפנתה אליהם, כי אלו היו נסיעות של אגד, לא של דן) שם נאמר לי שלא יכולים לתת לי החזר כי הרב קו דלי אנונימי, על אף שניתן היה להוציא פירוט נסיעות, והטעות נראתה בבירור גבייה מירבית וכמה גק' אחרי החלפת אוטובוס..)

  16. הייתי שם

    אני בעיני ראיתי שם שילמו!
    הם באו לרדת מהאוטובוס כדי להספיק את האוטובוס שהיה מאחורי קו 67
    והפקחים עיקבו אותם והם חששו להפסיד את האוטובוס
    אציין כי בשניה שהם באו לרדת הפקחים עלו והדפו אותם פנימה!
    אז בלי לשפוט שמישהו גנב
    הם התנהלו כחוק ב100%

  17. אהבת חינם

    צר לי וליבי עם כל תושבי ירושלים הנוסעים בתחבורה ציבורית..בקשה לי אם יש כאן מישהו שירים כפפה להפעיל מיניבוסים פרטיים והחרימו את התחבורה עד שימצאו פתרון לכל הזוועה שהולכת ומתמשכת בירושלים

  18. יובל ס.

    הפקחים הם המיץ של הזבל של החברה הישראלית.
    אנשים מרושעים וחסרי לב שזוכים להתעלל בחלשים במסגרת העבודה שלהם ואף לקבל בונוסים על זה.
    היחס שהם מקבלים בהחלט מגיע להם

  19. גם לי

    קרה משהו דומה ירדתי בתחנה שלי ופקח חוסם את דרכי מללכת. חוצפה שכזו, והם מרגישים לגיטימי לעשות את זה שוב ושוב. מישהו פעם אחת צריך לעשות לזה סוף

  20. ינקל דודל

    יותר מידי תלונות על ערבים ומה המשטרה עושה כלום ובתי המשפט אותו דבר שלא יתפלאו שכל הערבים מרשים לעצמם לאנוס לרצוח לגנוב להתנהג באלמיות לנוסעים בתחבורה הציבורית ואת כל זה צרת התחבורה יודעת ובן ג,יר יודע ולא עושים כלום ממשלה אסון ליהודים בסוף יהיה אלימות גדולה האוטובסים.ובמטרוניות כי רק יהודים קונסים אז יאללה תראו שזה לא נכון

  21. משה

    בתור נוסע בתחבורה ציבורית כמעט כל יום,יש פקחים נחמדים, שעוזרים.
    צורם לי שמכלילים את כולם.

  22. יוני

    עוד לא ראיתי כתבה אחת באתר, עם כ"כ הרבה תגובות….
    וזה אומר שהנושא בוער…
    ולא פלא שאנשים משתמטים מלשלם, כי כשהחברה מתנהגת בבריונות, ולעיתים תכופות עוברת על החוק, לא פלא שהציבור מחזירים באותו מטבע.

  23. ......

    תחב"צ צריכה להיות בחינם לכולם. כך לא יצטרכו לשלם משכורות לפקחים. ושיפקחו בכלל על הנהגים, שייראו שהם מגיעים בזמנים, עוצרים בתחנות ופותחים דלתות. כשמגיע פקח של משרד הבריאות, הוא לא בודק את הלקוחות של הסופר או המסעדה, אלא את הבעלים והעובדים. כנ"ל מפקחים של משרד החינוך- את ביה"ס והמורים. גם בתחב"צ שיבדקו את הנהגים ולא את הנוסעים. טיפשות.

  24. סאסי הדרוזי

    חברים אני נהג אוטובוס 10 שנים כל יום אנחנו נתקלים בנוסעים מאוד אלימים יורקים עלינו מקללים מתפרעים נותנים לנו להרגיש שאנחנו עובדים אצלהם אחד אומר לי אני אחפש אותך ואני אשחט אותך למה כי לא עצרתי לו במקום בלי תחנה אני יודע דבר אחד איך שמתנהגים אלי אני מתנהג חפש אותי ומצא אותי בעיר בא לתקוף אותי שברתי לו את הלצת חד משמעי

  25. רק מציין

    בדובר על תושב מזרח י-ם ואישה בהריון מתקדם.
    רוב הסיכויים שמדובר בערבי וחרדית.
    עכשיו זה יותר מובן?

  26. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפקחים האלה מתנהגים ככ רע כאילו אתה מינימום פושע כל פעם שעלית לאוטובוס. שיסננו פקחים. בושה

  27. שירה

    במזרח העיר = ערבי.
    מישהו מופתע?
    הם משחיתים את החברה שלנו

  28. אמא

    לבדוק כשרות נפשית ו/או עבר פלילי של הפקחים טרם קבלה לעבודה. מניסיון אפשר לדעתי לפסול את רובם. אני בעצמי קורבן לאלימות פיסית של פקח מטורלל.כל עוד משרד התחבורה , דן ואגד מגבים אותם , הם ימשיכו לעשות כרצונם , בייחוד אם המטרה למלא דוחות תמורת בונוסים!!!

  29. אדיר המלך

    יש מלא נשים אם בעיות נפשיות בדוק הוא חף מפשע ידוע ביהדות ובתורה אין עדות באישה לבדוק מה גרם ולא לרכל ולדבר לשון הרע תמיד גברים צודקים ….כנראה התן לה דו"ח וקללה אותו לנשים אף אחד לא מאמין וקח צריך להיות משפט בארץ לפי היהדות

  30. גבי

    צריך לטפל בפרחים של אגד הם כרגיל אגרסיביים צועקים ללא צדק רק מחפשים לתת דוחות

  31. שרית

    מזרח ירושלים בן 20
    זה מחבל קטן אם לא הבנתם …..
    שאין לו רחמים ….פעם ראיתי ילדים בעוברי לכותל באחד הסמטאות בועטים בראש של כלב!!!!!!!
    זה נצרב בזכרוני עד היום ! כשהייתי צריכה לסובב את הפנים של בני שלא זעזע לו תנפש

  32. אזרח

    זה מחבל פלסטיזי ממזרח ירושלים ולא פקח !!! מקווה שהחדר החקירות ישברו לו את העצמות !!!
    ומי אשם ?? היהודים שנותנים לזבל מחבל כזה להיות פקח !!!

  33. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם לי הם עשו קטע לפני כמה שבועות ..אני עולה לאוטובוס בתחנה ביחד עם קבוצת מבקרים (אני כן אציין שהם ערבים כי לפי דעתי זה חלק מהעניין) איך שעליתי תיקפתי והתיישבתי בא אחד מהם לבדוק לי את הרב קו ומתחיל לצעוק עלי למה תיקפתי רק עכשיו !!??
    תפס לי את הרב קו ולא רצה לשחרר

  34. אנה

    "תושב מזרח העיר" – הפקח. לא מפתיע! לפטר אותו מתפקידו!!!!

  35. סופיה

    מה יהיה עם אנשים באמת אני שואלת?! מה יהיה עם האנושות המזורגגת הזו?!??!?! תשלמו על הפאקינג נסיעה שלכם או שלכן ברגל מה זה הברבריות הזו לעלות על האוטובוס מבלי לשלם????? תהיו כבר פאקינג בני אדם!!! אני מדברת אליכם לכל הזבאלות שבעולם הזה שעוקצים ומקמבנים כל דבר וכל אחד יאללה מספיק כבר תהיו בני אדם.

  36. מציאות.הגזל,שוחד

    כשהשלטון מורכב מגנבים מושחתים ..והם גם צוחקים תוך כדי הגניבות איך הביבסטי..חר..ים..ובני דודינו לא יגנבו

  37. אליהו

    מה, אתם מעסיקים עובדים שהם נחשבים לפולשים למדינת ישראל?הם לא מסכנים, הם גם יורים זיקוקים כש מתפרסמות תוצאות של בגרויות ועוד. הם מנוולים גדולים בכל מובן של המילה ואתם מעסיקים אותם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר